Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 maj 2022

Sparkcykel, Forsythia, motorcykel, Marc Martel och Cadillac Eldorado

Av Malin wiper - 4 maj 2022 08:30

   

Promenaden i går blev nästan 7 km så det är jag nöjd med. Min man var ju till Fysioterapeuten och han sa att det syndes att min man gjorde sina övningar. Det kommer att ta lite tid att få till detta så han skall gå varje vecka ett tag framöver och han fick andra behandlingar också såsom massage mm. Min man frågade om det kunde bli ännu bättre med en vetekudde som man kan värma upp och lägga på låret. Det tyckte den manliga proffsiga Fysioterapeuten var bra tänkt. Han skall nu köpa en över nätet.  Vi har ju haft några förut men dom var för nacken så det hade blivit fel form. I dag har vi hyrt elbilen för att både göra ärenden, fota och njuta

 

 

Denna sparkcykel har jag sett på flera ställen i vårt område men i går stod den som en staty på en stor sten. Tråkigt att det ligger så många cyklar och annat i vår omgivning och man kan ju inte släpa iväg saker till polisen hela tiden. Dom har bara öppet nån eller några dagar på vissa tider hos oss. Vi har gått dit med cyklar men det tar ju aldrig slut

 

  

 Nu blommar denna häck med Forsythia i vårt bostadsområde. Den är så lysande gul så man piggnar till varje gång man går förbi den. 

     

Den 4 maj 2020 såg det ut så här på vår balkong. Då hade vi inte fått upp krukorna på väggen än men det har vi nu. Denna sommar avvaktar vi lite innan vi sätter ut balkonglådorna för blir det som förra året starkt Comfort sköljmedelslukt från balkonger där dom hängt ut tvätt då funkar det inte. Då får jag kalla vårt lilla balkongfik för Café Comfort istället för förra året Café Minimal (corona)

 

 

Nu har vi fått upp dessa två krukor på balkongväggen plus en på kallförrådets dörr. Fjärilarna på höger sida har vi också fått upp för det är bara att fästa dom i skruvar på väggen. Dom köpte vi förra året hos Åsby Floristen. Vi har precis som förra året pelargoner i cericefärgat för dom håller så bra. Bilden ovan är från förra året men det ser nästan likadant ut i år men med den skillnaden att pelargonerna inte är lika mycket utslagna än som på bilden

 

 

En BMW motorcykel som jag såg häromdan på en parkering 

 

      

Marc Martel med Bohemian Rhapsody. En Queen cover och jag tycker han gör den superbra. 

 

 

En tjusig veteranbil kom emot oss på en liten landsväg sist vi var ute med elbilen. Det är en CADILLAC ELDORADO från 1972

 

       

En Cadillac Eldorado från 1972

 

  

Nu lägger jag locket på för denna gång för vi har hyrt elbilen från 09.00 Vi har 3 grader varmt på morgonen och för första gången på länge bara en svag vind. Ha nu en fin onsdag mina kära besökare 

 

                                                                                                

 

#promenaden #sparkcykel #Forsythia #balkonglådorna #motorcykel #Marc #Cadillac  

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 maj 2022 10:54

Jag gläds med er över framgången vad gäller din mans tillfrisknande. :) Toppen på så många sätt!
Forsythian piggar verkligen upp, är så fin som häck!
Balkonglådorna ni har är snygga och krukorna är fräscha. Visst är det skönt att varmare tider är på gång!
Ha en fin elbilsdag!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

4 maj 2022 15:07

Tack för din omtanke Karin. Han har haft en väldig tur för dom testade en ny metod på honom och det gjorde att dom inte behövde ta bort halva tungan och dom kollar upp honom jättenoga och ofta. Det känns verkligen toppen och man blir så lycklig

Jag hade önskat att jag köpt lite roligare balkonglådor men vi har inte varit så noga med denna balkong i och med att vi inte kan sitta där jämt. Det känns väldigt bra att vi snart får sommar för jag gillar inte våren i och med pollen och trötthet.

Ha en toppenfin dag i paradiset ;)

Jag har köpt två lotter och blir det en högre vinst så tittar vi över på en kopp kaffe ;) ;) Man vet inte för helt plötsligt händer det ;)

Kram

 
Ingen bild

Gunilla

4 maj 2022 18:04

Fint med blommorna och fjärilarna så hoppas nu att ni kan sitta på balkongen. Gillar inte heller comfort som luktar så starkt och varför skall man lukta äpple och allsköns lukter. Går inte ens kalla det dofter.
Cadillacen skulle jag allt vilja ha och åka i, undrar vad det kostar i bensin, pensionen räcker nog inte till.
Hoppas bilturen var trevlig det brukar den vara så säkert i dag med.
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

5 maj 2022 08:27

Vi får se om vi som förra året kan sitta några gånger i alla fall. Jag förstår inte heller detta med att allt skall lukta en massa. Snart kan jag själv inte gå på köpcentrum eller second hand för det luktar starkt av alla möjliga parfymer.

Håller med om Cadillacen ;). Som du säger så räcker inte pensionen till att ha en sån bil.

Vi hade det bra i går och bara njöt

Tack för din härliga kommentar
Ha en toppenfin torsdag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards