Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 september 2021

Av Malin wiper - 15 september 2021 15:30


                     

 

Nu börjar det hända nåt i kommunen igen. På lördag 18 september mellan 14-18 på Hallstaparken så blir det en Raggarolympiad. Jag har aldrig hört talas om Raggarolympiad men det är nån slags lek/tävling. Sen är själva Hallstaparken öppen till 22.00 Där finns det också att köpa hamburgare, korv med bröd, wraps och glass och dom har fullständiga rättigheter

 

                                             

          Clipart Library 

       

Teencats med Teddy Boy Stomp. Teencats är ett rockabillyband från Norge. Bandet bildades 1984, och 1986 släpptes deras första album Back To The 50s with rockabilly på kasett. Deras största hits var låten Elisabeth från 1989, skriven av sångaren Rune Reiten 

 

                                                                 

Dorita.se  

 

Den 21 september så kommer Blue Billie Boys till Hallstaparken. Dom börjar spela 18.30 och det i lokalen Zenith. Dom har även en Tacotuesday i Hallstaparken samma dag. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om gruppen

 

                                                      

             Clipart Library 

        

Blue Billy Boys med Whisky In the Jar 

 

                                                      

Clipart Library

I och med att vi promenerade så långt i förmiddags så stannar vi hemma resten av dan och fortsätter städa lite men vi tar ett rum i taget. Vi får se hur länge detta vackra väder håller i sig. Ha det så bra resten av dan och kvällen.

 

#Hallstaparken #Raggarolympiad #Blue 

Av Malin wiper - 15 september 2021 12:30


 

I går lagade min man till en jättegod korvsås. Det jag även gillar är att han skär allt så smått för jag gillar inte för stora biltar och det gäller även för pålägg på smörgås och själva brödet. Jag gillar tunna skivor och pålägg som är skuret rätt tunnt. Mr T fixade korvsåsen och jag tog hand om tillbehören

 

                                                           

Rollupkungen

 

Så här ser korvsåsen ut färdig


 

Här kommer det enkla receptet och min man är inte receptbunden så han improviserar ofta och använder olika kryddor. Denna gång hade han även i lite timjan. Förstår inte att nåt så enkelt kan bli så gott

 

Klicka här för att se vilken falukorv vi tycker bäst om. Äter vi falukorv så är det den vi gillar bäst

 

                                                        

Clipart Library

 

Jag förvällde palsternackor och morötter. Det är ett recept jag fått av min bloggläsare Gunilla. Klicka här för att se receptet på förvällda palsternackor som sen steks. Vi äter det jätteofta men palsternackorna varierar så en del blir lite sötare än andra när man steker. Ta inte för stora palsternackor för dom är inte lika goda och smakrika som små och mellanstora. Sen hade vi även broccoli på sidan om plus röd vinbärsgelé och man kan även ha senap. Fast det tar bort lite av smaken från korvsåsen


      

Bohemian Rhapsody med Queen. Kalimba cover. Jag har känt ett tag att jag skulle vilja kunna spela detta instrument för jag gillar tonen och det är inte så svårt att lära sig och instrumentet kan man få rätt billigt. Ser man sen att det funkar så kan man köpa ett lite dyrare. Min son upplyste mig om att man kan få besvär med fingertopparna så man skall gå varsamt fram och låta dom vänja sig. Det finns även kurser över nätet och information om hur man spelar på instrumentet. Jag har tänkt på detta länge så det är nog dags att göra slag i saken

 

Klicka här för att se hur det går till. När jag får min lön så skall jag köpa en Kalimba så jag kollar nu runt lite


    

Här kommer lite saker jag sett på mina promenader. En jacka hängde över en parkbänk. 


 

Ett par färgstarka handskar låg vid en stolpe


 

På en gräsmatta vid en gångväg låg ett blått hårband med vita prickar. Undrar hur det kom dit


Detta är det andra dockbenet jag hittat på kort tid. Fast detta är till en mindre docka i hårdplast. Klicka här för att se det förra dockbenet jag hittade på marken


 

Detta är nog bara nåt dom slängt på marken efter att ha sörplat i sig vätskan. Har aldrig sett en sån och det står Slush Time på röret


  

I ett buskage stack denna ask upp och det står på den: Ferrero Rocher


 

Inne i centrum såg jag denna man som stod och filmade på centrumgatan. Det kan ju vara för en tidning eller radion 



Jag avslutar med en bild jag tog sist vi var ute och åkte på små landsvägar. En traktor ute på en åker  

 

Vi kom hem för ett tag sen från en härlig promenad och nu är vi uppe i 4 km från att ha börjat på 1,5 km. Vi har dessutom skaffat oss vasin app i mobilerna så vi kan se hur långt vi promenerar. Man rensar tankarna och man blir smidigare i kroppen och mår bättre. Nu skall vi laga till lunch och det blir lax i dag med sås och grönsaker. ICA Matkassen har säljer nu laxsida för 99 kr/kg men då måste man handla för 200 kr. Vi passar alltid på att köpa då det är extrapris och vi köpte även lax på våra andra matbutiker då dom har extrapris. Laxen är ju så dyr annars. Jag prioriterar promenaderna på morgonen innan jag börjar blogga för det är som finast och skönast att gå ut tidigt.

 

                                                        

Tack för era omtänksamma kommentarer i samband med  det tråkiga som hänt i vår släkt. Ni är guld värda. Sköt om er och ha en fin onsdag

 

      

Paul McCartney med The Long and Winding Road. Den bara dök upp i mitt huvud nu. Den sjöngs in första gången av Hela gänget i The Beatles. 


#Korvsås #Palsternackor #Kalimba #Jacka #Hårband #Dockbenet #Filmade #Promenad #Paul

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards