Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2021

Ringduva på lyktstolpe, Southern Raised, blåbärssylt och Petter

Av Malin wiper - 12 augusti 2021 14:45


   

I går hade jag fin utsikt där jag satt och fikade. En ringduva flög upp på toppen av en lyktstolpe och satt där länge och blickade ut så jag fick några bilder. När man lever i nuet och går omkring och fotar så får man uppleva mer av fågelvärlden och det är stimulerande. Det är rena rama mindfulness


 

Här får vi ögonkontakt, så häftigt!

 

                                                           


Clipart Library

 

Här spanar den in nåt och duvor kan verkligen böja på sina nackar och jag har förut fotat en förut som tog det ett steg längre

 

      

Sixteen Tons med Southern Raised (Lov Bass Singer cover). Vilka bra musiker och jag gillar killens bassång som passar ypperligt till denna låt.


 

Här ställer sig duvan längst ut på lampan och sen flyger den iväg


 

För andra året i rad så fick vi köpa blåbär av grannar och det är vi superglada för. Nu har min man kokat blåbärssylt av dom och den blev som förra året jättegod. Klicka här för att se när vi köpte blåbär förra året av grannarna

 

                                                  

Bagaren och Kocken 

 

Så här många burkar blev det av dom blåbären vi köpte. Vi kan ju inte äta upp allt så vi skall ge bort till min son, min mans bror och några andra. Den är så god så man kan även ha den på toppen av glass. i muffins, pannacotta mm

 

        

Petter med låten Förutom dig. Det är en helt ny låt som släpptes 2021 och det enda jag inte gillar är att texten upprepar sig för mycket. Känns lite som utfyllnad där han hade kunnat sätta in lite mer text för då hade låten blivit ännu bättre. 

 

Värmen hade kommit upp i 21 grader då vi var ute och promenerade. Det känns som kroppen nu börjar vakna upp och vill bara ha mer motion så det blir promenader varje dag precis som innan värmeböljan. Jag samla på mig lite bilder och jag har även filmat. Jag har sovit bättre i natt än på länge och inte vaknat nåt och det gör att man orkar mer. Hoppas ni har det bra och får en fin eftermiddag och kväll.

 

                        


Clipart Library

             

#Ringduva #Southern #Blåbärssylt  #Petter        

 
 
Veiken

Veiken

12 augusti 2021 20:06

Härliga bilder på ringduvan. Vi har ett duvslag inte långt ifrån där vi bor och dom tar en sväng över husen lite då och då. Det är fantastiska fåglar. Vi diskuterade häromdagen hur det går till när man tävlar med duvor, så intressant.
Hemgjord blåbärssylt är så himla gott. Det kan ni njuta av hela vintern!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

12 augusti 2021 23:16

Kul att du gillar bilden på ringduvan. Intressant att ni har ett duvslag i närheten. Duvor är verkligen fina.

Sylten är verkligen god

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

13 augusti 2021 23:34

Åh, så gott med blåbärssylt. Blev sugen på pannkakor med blåbärssylt nu. =D Så bra låt med Petter, den hade jag inte hört förut. Fina bilder på duvorna du tagit. Du är en duktig fotograf Malin.

Malin wiper

14 augusti 2021 07:57

Nu blev jag också sugen på pannkaka som jag inte ätit på länge. Som du säger så är det gott med blåbärssylt till och kanske en klick grädde ;)

Jag hade inte heller hört den låten med Petter. Kul att höra honom sjunga lite också. Vad roligt att du gillar bilderna på duvorna. Tack för dina snälla ord ;).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards