Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juli 2021

Chrysler 1956, Restaurerad film, Filmafficher och Al Green

Av Malin wiper - 20 juli 2021 13:30


 

Detta är en CHRYSLER från 1956 som jag såg på långt håll från hyrbilen. Jag fick beskära bilden kraftigt för att den skulle synas lite bättre


           

Carlifornia 1950s. San Fernando In color, Så snyggt remasted gammal film på härliga bilar från den tiden. 

 

       

Två tavlor vi hade i vår förrförra lägenhet. Det var en stor 3 rummare med en lång hall som vi kallade för "Filmhallen". Tavlorna är två filmaffischer vi köpt på second hand. Jag tror vi gjorde oss av med dom då vi flyttade från förra lägenheten men jag skall kolla i vårt kallförråd. Det är mycket vi gjort oss av med och en del ångrar jag.

 

                                                  

ebay 

        

Denna är med Marilyn Monroe från en film som heter the seven years itch  . Klicka här för att se en lampa i gammalt biografstuk. Vet inte varför vi gjorde oss av med den 

 

      

Den andra är från en film med Greta Garbo och den heter Le roman de Marguerite Gautier . Klicka här för att se en filmklappa av min son 2012

 

                                           

Giftshop UK 

       

Så här såg filmhallen ut men mattan var mer klarröd än på bilden. Jag har så lite att skriva om just nu så jag får ta till gammal skåpmat. Klicka här för att se lite interiörbilder från vår förra hall. Klicka här för att se min gamla Diabelle telefon som jag köpte på 1980-talet. Den förekom i serien Dallas. Den gav jag min son för ett tag sen. Jag köpte den för 800 kr men nu är den bara värd 300 kr men det kan ändra sig. Fast har man en med beige färg så kan man få ca 400 kr för den. På slutet hade jag den som en inredningsdetalj

 

                                             

Clipart Library 

Bloggen funkar inte som den ska så jag får skriva allt i omgångar. Jag blir mitt i ett inlägg utslängd. Sen kommer jag in igen och då står det bara och snurrar så det är hopplöst att spara ner det jag skrivit. Får skriva om hela tiden och hoppas det sparas. Har skrivit till bloggplatsen nägra gånger men dom svarar aldrig. Det var bra ett tag men nu tar det sån tid att skriva inlägg så jag orkar inte och till slut blir det så att jag måste skaffa ny bloggplats eller egen domän. Det är synd för bloggplatsen är så bra uppbyggd och lättförståelig. Jag vill slungas tillbaka då vi bara hade en telefon, tv och stereoanläggning för då slapp man lägga ner tid på allt som tillkommit och till slut tröttar ut en. Helt plötsligt fungerar det en stund och jag hoppas det fortsätter

 

       

Nu behövs det nåt upplyftande och sensuellt. Det får Al Green bjuda på med låten Let's Stay Together 

 

                    Ha nu en skön fortsättning på dagen  

 

#Remasted #Filmhallen #Marilyn #Greta #Al 

 
 
Ingen bild

Gunilla

20 juli 2021 20:18

Hoppas du finner tavlorna de är så fina en historia som vi varit med om.
Bilarna älskar jag tänker på min ungdom då maken och jag var ute och rattade sådana bilar,fast vi har kul i dag med och särskilt när barnen kom och stannar en vecka då lever man upp.
Du är duktig på att få det ombonat och fint.
Nu blir jag borta från bloggen och dig veckan ut, då det full rulle här hos mig.
Ha det nu så bra så hörs vi igen!
Kram!

Malin wiper

21 juli 2021 08:32

Jag har en känsla av att vi tog ur dom ur ramarna och rullade ihop dom men jag är inte säker. Det är verkligen en stycke historia. vi har ju inte så stort nu som då och hallen var lång så det rymdes mycket där

Vilka härliga minnen när ni varit ute och åkt veteranbil. Jag var ca 14-15 år då min kompis och jag kollade in raggarbilar i Sundsvalls centrum. Efter ett tag så försvann dom och jag blev lite hippie ;)

Förstår att det var härligt när era barn kommer på besök och att få rå om dom så länge.

Då önskar jag dig en jättefin och händelserik vecka. Ha det toppen

Vi hörs!
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards