Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 mars 2015

Bordslampa KAJUTA på IKEA...

Av Malin wiper - 21 mars 2015 17:30

  

Vi har länge varit ute efter en lampa på vår gamla öltunna i hallen men inte hittat nån förrens nu. Det är en lampa som syrran och svågern ville att vi skulle köpa till dom när vi kom förbi vårt IKEA för dom har inget i närheten, men dom ville ha en i orange men det fanns inte där. Dom hade grön, vit och grå men på andra varuhus så kan dom oranga finnas men dom har inte tagit in den färgen på IKEA i Jönköping. Lampan är i plåt och rätt hög. Den kostar bara 79 kr och heter "Kajuta".. Tack till er för inspirationen...  

 

 

Klicka här för att komma in på IKEA och se lampan på deras sida 

 

   

Här har vi nu tänt lampan och det blev jättelyckat och den andas lite 1950-tal och det passar till vår lilla "Filmhall". Vi hade egentligen tänkt ha en boklampa där som vi skall bygga själv och vi har allt material men det har inte blivit av än men den får vi ha på ett annat ställe sen. Min gamla diabelle telefon fick plats där också. Den modellen har förekommit i kult TV-serien Dallas. Jag har den numera som en inredningsdetalj. Köpte den i början av 1980-talet och den finns bara i begränsade upplagor och har inte gått ner i värde.      

 

Här händer inte mycket utan vi tar det lugnt och har myst med lite god mat. Förkylningen vill inte helt släppa sitt grepp när det gäller hostan men nu är det mest torrhosta. Solen kom fram i dag i alla fall och snön är borta nu. Vi håller på att städa upp lite hemma så vi inte slipper skämmas om det ringer på dörren...  Ha nu en fin kväll och ha roligt om ni kan...   

 

Här får ni lite energi inför kvällen i form av en gammal melodifestivallåt från 2001. Hon som sjunger heter Nusa Derenda och representerade  Slovenia. Nusa Derenda är en sångerska som föddes 1969 i Brezice, Slovenien, dåvarande Jugoslavien. Redan som barn sjöng hon i körer, uppträdde solo och spelade dragspel. Efter skolan spelade hon i ett band som hon reste med runom i Europa. Gruppen upplöstes 1990 och därefter tillbringade hon sju år i en grupp som turnerade flitigt i Europa och blev inbjudna till USA tre gånger. Hon gifte sig med bandmedlemmen Frank 1995. De kunde göra upp emot 150 konserter på ett år. Sedan 1998 har Derenda mestadels arbetat med gruppen Happy Hour och givit ut soloskivor 

 

 

Just nu har jag inlägg på kö...  så jag törs inte fota mer förrens jag kommit ikapp 

 

 

#Kajuta #IKEA #Diabelle #Dallas #Öltunna

 
 
Annelie

Annelie

23 mars 2015 22:50

Den lampan har vi i orange som står på skänken i köket och jag fullkomligt älskar den,,, ger ett underbart sken.

Ha det bäst goa vän.. // KrameliKram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

24 mars 2015 09:26

Vad kul att ni också har den lampan. Syrran skall har skickat efter den i orange för det passar bäst hos dom. Då känner vi samma för denna lampan som jag har tänd nästan hela tiden nu ;) det blir sån stämning

Ha det bra själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards