Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 maj 2021

Körkort förnyas hos Trafikverket Förarprov, Rattmuffen och Veteranbil

Av Malin wiper - 31 maj 2021 12:30


 

En bild från en kohage jag tog sist vi var ute med elbilen. I dag har det blivit lite hektiskt för vi var tvungna att nyra elbilen tidigt på morgonen och 12.00 skall min man till Fysioterapin i Västerås och efter det blir det strålbehandling. Vi var tvungna att passa in detta med att jag måste förnya mitt körkort som går ut i slutet av juni. Man skall fota sig hos Trafikverket Förarprov som har öppet från 08-09. Vi hade tur att bilen var ledig för nu är den uthyrd mycket mer. I denna värld vi lever i så går det nästan inte att vara utan bil när det händer nåt. Åka buss går ju inte så vad har man att välja på?. Jag blev så full i skratt när jag fick papperen om nytt körtkort för sist jag fick nytt så tänkte jag: detta måste ändå vara mitt sista körkortet men det blev tydligen inte så


                                

Vi åkte iväg redan 07.00 så därför hann jag inte blogga på morgonen. Sen hinner min man vara hemma en timme innan sjuktaxin kommer

 

 

Här gick jag in för att förnya mitt körkort och ta ett foto. Det är Trafikverket Förarprov som fixar detta. Man sköter allt själv när det gäller fotot. Har aldrig sett en sån fotoautomat förut och det var rätt bökigt att få till ett visbart foto. Man måste flytta sig hela tiden för att ens ansikte skulle kommar rätt och det tog en stund och sen kunde man välja ut det bästa fotot. Inget blev bra men det får gå ändå. Det kostar 125 för att fota sig och själva körkortet kostar 285 kr.

 

      

Här passar det med ett klassikt tidlöst klipp som heter Rattmuffen. Från Nöjesmassakern med Sven Melander,  Åke Cato och Gösta Engström. Jag blir aldrig less på detta klipp..  

 

 

I närheten finns en  lång täckt gång med fina fasta bord och stolar.

 

 

Längst bort ett långt bord och flera sittplatser runtom. Längre bort ser man huset och där en ingång till Navet som ligger till vänster om Trafikverket. Det är ett kontorshus

 

 

Här har jag tagit en bild från andra hållet. Antagligen är det dom från kontorshuset som fikar där på sommaren.

 

 

En bänk finns under taket också

 

 

Bredvid Trafikverket fanns dessa bord och bänkar

 

Nu är vi hemma igen och det nya körkortet kommer om 5 dagar. Jag hade tänkt visa upp mitt första körkort men hittar det inte fast jag såg det för ett tag sen på ett ställe. Hittar jag det så sätter jag in det i bloggen och det tog jag när jag var 18 år och då kostade körkortet 500 kr. Jag hittade dom andra körkorten jag haft under åren men dom tar jag med då jag hittar det första. Nu skall min man iväg snart och kommer inte hem förrens ca 17.00 

 

      

Jag lånar ett klipp från min Youtube-vän Paola. I vår har jag bara sett några veteranbilar och det känns trist. Annars brukar dom komma ut i slutet av april men nu lyser dom med sin frånvaro. Vädret är inte lika fint som i går så det är lite kyligare. Ha nu en fortsatt fin dag mina härliga besökare

 

 

En grön bil jag fotade i september 2016. Det är en En häftig giftgrön BMC 6/110 WOLSELEY från 1966 

 

#Elbilen #Körkort #Nöjesmassakern #Sittplatser #Wolseley

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards