Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 maj 2021

Gröngarnsåsen Dyarna Enköping, Farmer Derek och en Vindskulptur

Av Malin wiper - 24 maj 2021 19:00

 

I lördags åkte vi iväg till Enköping för att träffa min son. Vi hyrde elbilen från Hallstahem (Move About) och vi är ju "Bilpoolare" sen ett tag. Vi åkte på den gamla vägen för det är mycket mer att se där och vackrare


  

Här ser ni min son som kommer ut från porten i huset där han bor. Jag längtar tills han kan komma till oss och ligga över en natt så vi hinner göra så mycket som möjligt. Vi har alltid roligt när vi träffas

 

Vi åkte sen iväg till ett ställe där min son föreslog att vi skulle ta en promenad. Det heter Gröngarnsåsen och Dyarna. Vi började promenaden på denna gångväg


 

 

Ett gäng kor dök upp som låg och vilade i en hage. Där ligger naturbetesmarker och under tusentals år har våra betesdjur präglat landskapet


  

      

Vilket häftigt klipp. En man med trombon sätter sig ner och spelar och sen dyker det upp en massa kor. Trombonisten går under namnet Farmer Derek. Klicka här för att läsa om Kansas bonden som blivit en kändis. På detta klipp har han fått 21.842.095 visningar


 

Sen fortsatte vi vidare. Jag fastnade inte på bild denna gång för jag såg ut som en kort stubbe. Jag är ju ändå 1,68 lång. Det jag menar är att jag såg mycket kortare än jag är så kameran måste ha varit vinklad


 

Här kan man slå sig ner och grilla eller dricka medhavd kaffe. Då har man utsikt över hela fältet

 

 

Ved finns att hämta i detta träskydd framför grillplatsen


 

Här går vi ut på ett promenaddäck som var rätt långsträckt. Vi tog verkligen en rejäl promenad

 

Klicka här för att se när vi var till detta område sist vi träffade min son. Då stod vi uppe på ett berg och tittade ner på allt detta

 

 

Då tittade vi ner på detta promenaddäck


 

När man gått en bit på promenaddäcket så kan man slå sig ner och vila på denna plats


 

Vi fortsatte på en annan gångstig bredvid Enköpingsån. Klicka här för att se en behaglig vindskulptur


 

Det är kvittrande fågelliv där och det kändes lite djungelkänsla

 

        

Nu är det dags att varva ner lite med en vacker vindskulptur. Vi har fått sol nu och 11 grader varmt så vädret kanske blir bättre tills i morgon. Fast jag mår väldigt bra när det har regnat och är lite svalt och vindstilla som det var i förmiddags. Det är som om allt pollen som irriterar försvinner. Nu önskar jag er en skön kväll.

 

                                        

 

#Elbilen #Son #Gröngarnsåsen #Kor #Derek #Grilla #Promenaddäck #Enköpingsån #Vindskulptur

 
 
wiolettan

wiolettan

25 maj 2021 10:17

Så fint att kunna komma ut och åka plus att träffa din son. Det känns verkligen att det är andra tider som råder nu. Men, vi får hoppas att det blir bättre och bättre.
Fina vyer du har fotat.
Mysigt att se korna också.
"Kort stubbe", det har jag aldrig tänkt mig själv som, men jag har samma längd som du.
Hoppas att du får en bra tisdag.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 maj 2021 10:50

Det känns verkligen toppen. Det börjar kännas lite lättare precis som du säger. Det är väldigt fint att promenera runt där. Det var rätt många kor men jag fick bara två bra bilder

Jag tror att kameran hölls lite fel och då blev proportionerna fel. Vill inte sätta in bilder som inte stämmer.

Ha en fin tisdag själv
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

25 maj 2021 11:58

Fina omgivningar hos sonen och härligt att träffas och umgås i den fina naturen.
Han som spelade för korna så vackert men samtidigt tänk om någon ville de illa så kommer de snälla goa kossorna fram, vet inte vad jag fick för tankar.
Ha en bra dag och må så gott!
Kram!

Tur jag inte är tjock då jag är 160cm kort så en lite stubbe blivit det.

Malin wiper

25 maj 2021 12:05

Ja du det var härligt och vi var på ytterligare ett promenadställe.

Jag tror att kor känner på sig om det är fara å färde och dom tycks gilla musik. Har sätt många olika klipp där dom även spelat piano, gitarr och sjungit. Det finns massor av olika klipp. Fast det finns alltid nån som vill djur illa.

Ha en fin dag själv och sköt om dig
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards