Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 maj 2021

Bread & Sweet By Jennie i Västerås, Spanish guitar och Viktoria Tolstoy

Av Malin wiper - 8 maj 2021 16:30


 

Vi hämtade upp min mans bror i Västerås och åkte direkt till Bread & Sweet by jennie på Öster Mälarstrand. Jennie kom in från bageriet med tårtor som skulle sättas in i montrarna och här ser ni en av dom. Fantastiskt fin och frestande

 

                       

                                                             Tårtspade från Miljögården

 

Detta är den tårat som Jennie Elmerfors vann Årets Konditor 2007  med. En sån måste vi bara köpa med oss hem så fort vi kan bjuda hem folk igen. 


 

Nu fick jag en bild på en kvinna som arbetar där och hon är som dom andra hur trevlig som helst. Hon har ett vackert leende som man blir glad av


 

Jag kunde inte låta bli zooma in det som hände inne på bageriet. Bagarna arbetade för fullt för det går åt mycket i och med att allt är så gott "Försvinnande gott"


 

Helt nygräddade wienerbröd


 

Sen var det då dags att fika och jag valde deras njutbara morotkaka med topping 


 

Min man åt en blåbärscheescake som är en av hans favoriter

 

                         

                                                         Anlux 

 

Svågern valde en sån här vaniljpannacotta där allt går att äta även omslutningen som ser ut som glas. Han tyckte den var supergod. Jag fotade inte oss utan låg lite lågt i dag 

 

      

Spanish guitar music


 

Efter det promenerade vi runt och här ser ni två bröder som höll dubbla "Coronaavstånd". 


  

Jag tittar fram bakom bänken som är en dubbelsidig bänk. Jag har mitt specialmunskydd som heter Higimask. Det är det enda munskydd som jag kan andas normalt i. Jag fick ett av min son i tyg som är näst bäst så det använder jag också emellanåt. Higimasken håller i ca 4 månader.

 

 

Detta är dom två jag har. 


 

Vi promenerade sen utefter Öster Mälarstranden och där såg jag denna björktrast. Synd att solen låg lite fel för foto men så är det ibland

 

      

Viktoria Tolstoy med Old and wise (cover). Klicka här för att höra orginalet med The Alan parsons Project


 


Nu har jag bara en sak kvar och det är att önska er en ljuvlig kväll. 

 

 

                                    

 

 

#Tårtor #Jennie #Leende #Bageriet #Wienerbröd #Morotskaka #Spanish #Bröder #Björktrast #Viktoria

 

 
 
Ingen bild

Gunilla

8 maj 2021 17:58

Jösses vilka bakverk säger bara din morotskaka och blåbärskakan
och tårtan överst, vill ha allt.
Vilken fin och pigg björktrast du fotat.Det är verkligen en Coronabänk.Ja ni fick en fin dag med bilturen så roligt.
Fin kväll önskas tillbaka!
Kram!

Malin wiper

8 maj 2021 21:11

Ja du och allt är så otroligt gott och lyxigt. Jag vill också ha allt. Det var svårt att fota fågeln för den var så snabb. Vi fick en toppenfin dag så vi är nöjda och glada

Tack för din härliga kommentar Gunilla

Hoppas du har en fin kväll
Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

9 maj 2021 09:44

Ojoj, bagare och konditorer är verkligen riktiga konstnärer! Gott både för öga, gom och mage!
Vi får hoppas att den dagen kommer snart när vi slipper att ha munskydd! Jag hatar dom, men måste man så måste man!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

9 maj 2021 11:13

Håller med dig det är rena konstverken.

Jag hoppas verkligen att vi blir av med detta elände snart. Det är verkligen jobbigt med munskydd

Ha en fin söndag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards