Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 maj 2021

Matta på balkong, Handsprit, blanka ringar och Austin Brown

Av Malin wiper - 7 maj 2021 14:00

   

Vad jag gillar denna syn då mattor hängs ut på balkonger för att vädras. Såg balkongen i Enköping då vi var dit sist. Jag skall hänga ut en matta på våran balkong också så jag kan fota innan blomsterlådorna sätts dit

 

                            


                                                                     Piskställning från Chilli

         

Denim - Matta i bommulstrasor och jeans. Den ser läcker ut. Klicka här för att se en färgstark matta


  

Min son hade en handsprit som man sprayade på händerna. Nån sån har jag inte sett förr. Den var väldigt behaglig så jag skall ta och skicka efter två såna sprayflaskor. Den heter Hand Sanitizer Vialca. Den kostar 50 kr

 

 

Jag har aldrig haft så blanka ringar som jag har nu i och med handspriten. Det visade sig vara ett bättre rengöringsmedel för smycken än allt annat..  . Jag tar ju inte av mig ringarna när jag använder handsprit eller tvättar händerna i och med corona. Ringarna ovan är några av dom jag använder mest. 

 

Klicka här för att se hur jag i vanliga fall rengör silversmycken. Klicka här för att se en häftig silverring med en äkta diamant i som jag fick av min man 2012. Den försvann när vi bodde på Storgatan i Vaggeryd. Det var ett mysterium och jag saknar den jättemycket. 

 

   


Höll på att glömma vigselringarna. 


  

En motorbåt jag fotade i Enköpings hamn


  

Malin was here. Jag kände mig så ensam så jag promenerade ner till centrum och kände för en kopp cappuccino. Satt mig först på uteserveringen men det var lite för kallt. Gick då in och sen kom Krisitna så vi pratade bort en stund. Efter det kom Fredagsgänget (Fredagsgruppen) för att fika och dom är supertrevliga så humöret gick upp flera grader. Härliga människor helt enkelt. Jag hade tänkt ta en bild på dom men glömde. Dom har varit i bloggen förut några gånger.

 

Det gick snabbt för min man i dag på sjukhuset för han hade sån tidig tid. Han kom in först av dom 10 som satt där och väntade. Efter det blev det en timmes väntetid och då tog han en fika på sjukhusets café men till veckan skall han ta med eget fika.

 

       

En cover på Unchained Melody med Austin Brown och på gitarr Steven Martinez. Austin Brown sjunger låten så bra och kommer upp på höga toner. Denna låt blev min mans och min låt då Mr T spelade den för mig då vi hade träffats några gånger och sen blev ihop. Fast då fick jag höra den med David Allan Coe. Sen dess har det gått 30 år som jag inte vet vart dom tagit vägen..  

 

 

Avslutar med en av många bilar jag fotade på Mel's Garage sist vi var till min son.Det är en CHEVROLET Wagon från 1957. Klicka här för att se några andra jag fotade. Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage i januari

 

                                     

Det blev ingen fler promenad för mig i dag för jag blev så trött så vi får ta igen det i morgon då vi åker iväg till Västerås. Nu skall jag bara se nån film, dokumentär eller serie och bara slappa. Hoppas ni har det bra och mår bra mina kära besökare. Ha en festlig fredag 

 

#Matta #Denim #Handsprit #Ringar #Second #Uteserveringen #Austin #Chevrolet

 
 
Bittan

Bittan

7 maj 2021 14:07

Hej! Tack för epost! Jag har skickat ett epost till dig.
Vi önskar Er en trevlig fredag och helg!
Kram från Bittan❤🦋🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 maj 2021 14:18

Sorry! för att jag inte sett detta. Då skall jag gå ut och kolla

Ha en trevlig fredag och helg själv
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

7 maj 2021 15:28

Det känns så friskt när mattorna får lufta sig. Kom ihåg den tiden när jag bar ut kläderna ur garderoberna och luftade, vilket jobb och spring.Men man tvättade inte som i dag och mycket var kemtvätt.
I dag skulle inte köpa några kläder om det inte kunde stoppas i tvättmaskinen.
Ja ringar behöver sig en uppfräschning ibland,jag har en låda man fyller i vatten och så sätter man på strömmen.Mycket fina ringar har du.
Önskar nu en fin dag och helg!
Kram!

Malin wiper

8 maj 2021 06:11

Verkligen! så vi skall hänga ut vår rumsmatta på söndag. Det var länge sen jag luftade kläder också för man tvättar ju så ofta. Jag köper inte heller nåt som måste kemtvättas

Ser att du har en annorlunda metod att tvätta ringar. Kul att du gillar mina ringar. Jag har många fler men dessa använder jag mest och jag gillar silver mer än guld

Ha en jättefin lördag och helg själv
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

7 maj 2021 15:38

Det är härligt att ha en balkong som man kan nyttja när det är fint väder. Jag äger bara en matta under bordet i vardagsrummet. Det är faktiskt ganska skönt att slippa dom. Rena ytor är lättare att torka!

Jag har inte tänkt på att handspriten "tvättar" ringar och annat som man har på händerna, men visst är det så när jag kollar!
Så trevligt för dig med sällskap på promenaden när du är ute ensam! Skönt för din man att strålningen går fort och inte fördärvar dagen!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

8 maj 2021 06:08

Vår är lite för smal och avlång men det funkar ändå. Vi har eftermiddagssol tyvärr. Vi har en matta i köket, en under soffbordet och en i hallen. Vi har skalat bort alla andra och det känns skönt så jag håller med dig

Jag blev så förvånad när ringarna var renare och blankare av handsprit än silverputs ;)

Strålningen tar bara 15 minuter och hade vi haft egen bil så hade det inte tagit sån tid som nu. Fast detta är ju bara under en period så man får stå ut

Ha en fin lördag och helg
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards