Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2021

Volvo 745, Ina Wroldsen, Ford Mustang, Älgkalv och Jacke Sjödin

Av Malin wiper - 9 april 2021 13:00


 

Häromdan såg jag en VOLVO 745-883 GL från 1988. Dessa Volvobilar har börjat bli veteranbilar nu. Förr tyckte jag inte att dom var så snygga men dom vinner sig för varje år som går. Kul att få se en vit i den modellen.


 

Efter det dök jag på en VOLVO 940 från 1998. Det syns att den är nyare för den har mer rundade former


 

Kolla in vad det står på bakrutan  

 

       

Ina Wroldsen med låten Mother. Hon är en norsk singer-songwriter. Ina Wroldsen var också en del av elektropopduon Ask Embla med den svenska-isländska producenten och låtskrivaren Arnbór Birgisson

 

 

En vit FORD MUSTANG från 1968 stod där och glänste i solskenet

 

Klicka här för att se Ford Mustang Evolution 1964-2018

 

                                        


fg-a com 

  

Hade turen att även få se en röd Ford Mustang och den är också från 1968 

 

  

Blaupunkt bilradio från 1960-talet 

 

 

Detta är en bil som skall byggas om till Epa traktor


 

Här en bil som behöver lite hjälp med att komma i form

 

 

Här krävs det ännu mer hjälp för att komma på hjul igen

 

 

Trädgårdsskulptur i form av en älgkalv som jag såg från bilen

 

      

Jacke Sjödins senaste genidrag..   

 

Nu har vi fått finare  väder igen och solen visar sina vackra strålar. Vi har träffat massor av härliga människor och pratat med nere i centrum. Tänk om det kommer en tid då man kan bjuda hem folk igen men just nu känns den tiden långt borta. Det strulas med vaccin och ingen ordning verkar råda så det är inte undra på att man är lite negativt inställd. Att komma ut några timmar i hyrbilen i går gjorde sån skillnad så det sitter kvar i sinnet i dag också. Längtar tills nästa gång och det blir när vi skall träffa min son. 

 

            

Hoppas ni alla har det bra vad ni än sysslar med i dag. Tack för kommentarer och att ni tittade in till mig. Var rädda om er.

 

 

#Volvo #Bakrutan #Ina #Mustang #Jacke  

 
 
Ingen bild

Inger Rozén

10 april 2021 12:31

Hej!
Du o gubben ska ha en fin helg.Kan han äta nu?'På måndag ska jag fasta pgav det där ingreppet.Kramar till er.Inger

Malin wiper

10 april 2021 15:32

Tack snälla du. Vi önskar dig också en fin helg. Han kan äta mer och mer nu så det går framåt. Hoppas det går bra med ditt ingrepp. Jag håller tummarna hårt

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards