Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2021

Utegym, Vindskulpturer, Katt, Morotskaka och Victor Goray

Av Malin wiper - 6 april 2021 13:30


   

I dag var det kallare än jag trodde då vi gick ut på en promenad, burr!. Jag satt mig på en bänk en stund i vår stora parkoas. Där sken solen mot bänkraden så det var riktigt skönt. Det blåste rätt kraftigt så nån vårvärme är inte att vänta än.

 

 

Min man tyckte likadant så han myste också i solen en stund

 

 

När dom la plattor så lät dom  en sten under vara kvar så den sticker upp mellan plattorna. Det tycker jag var ett bra påhitt

 

        Vindskulpturer 

 

 

Ovanför parken finns ett utegym och det har jag skrivit om förut men jag har ju brist på fantasi just nu. Lika bra att testa ett träningsredskap när man ändå var där

 

 

Min man valde denna som var lite högre. Det syns verkligen att han gått ner 10 kg i vikt. Jackan han har på sig satt som ett korvskinn över magen förra året och nu är den även vid nedtill. Han mår bättre av att ha minskat i vikt och sockret har gått ner. Fortsätter det så här så slipper han ta insulinsprutor och behöver bara tabletter. I dag orkade han dessutom promenera längre än förut

 

 

Den här tygkassen som vi fick av sonens vänner L&L är toppen när man inte vill ha så mycket med sig att bära. Den är så lagomt stor och dom har nog köpt den i Dalarna för det är Dalahästar som mönster. Vi har några till vi fått och några vi köpt själva men dom är mycket större. 

 

Klicka här för att komma in på Qvikmart där dom säljer tygpåsar, tygkassar mm. Klicka här för att se vad jag skrev om dom i februari

 

 

När vi fortsatte vår promenad så såg jag en jättefin lurvig katt som tittade upp på mig då jag pratade i lugn ton. 

 

 

Dök även på en mås som tydligen hittat nåt i asfalten

 

 

Innan vi promenerade så tog vi en fika på Hallsta Café & Restaurang. Min man hade varit och tagit varanprov och vi var lite hungriga. Jag tog en supergod grillad smörgås med ost och skinka. Brödet var i fullkorn och dom är så goda. Min man kan nu äta en hel morotskaka av deras hemgjorda som är urgod. Det tar tid för honom att få i sig den men vi har ju tid. Han tar en bit med skeden och doppar ner den i kaffet så den blir mjuk. Dom rivna morötterna ovanpå kan han inte äta så dom tar han bort. Han är så glad för han mår så mycket bättre nu. 

 

 

Dom har haft så här påskfint på en bänk på cafét

 

      

Vad man saknar musikanter på gatorna som var en vanlig stadsbild under många årtionden. Här en man som spelar en cover av Deep Purple Soldier of fortune. Det gör han jättebra tycker jag och han heter Victor Goray


Nu har jag inte mer att komma med så jag önskar er en så bra tisdag som möjligtanimated-flower-image-0155

 

 

 

 

#Parkoas #Vindskulpturer #Utegym #Tygkassen #Katt #Morotskaka #Victor

 
 
Ingen bild

Gunilla

6 april 2021 14:58

Vädret ser verkligen skönt ut men jösses vad det blåste så hade man haft hatt så måste man hålla i den.Men det gläder mig att maken mår bättre så han kan äta av caféets goda bakverk.
Var till tandläkaren i morse och han lagade och undersökte och allt var bra och så ropade han på hyginisten så jag fick det gjort med. Vilken lättnad när det är klart. Så hoppas inte coronan biter mig.
Ha det gott!
Kram!
.

Malin wiper

6 april 2021 16:18

Ja du det blåser ännu mer nu så det blir inga fler promenader i dag. Tack för din omtanke ang min man. Det känns verkligen toppen att han blivit så mycket bättre. Vad härligt att du fick allt gjort hos tandläkaren, så skönt. Vi klarade ju oss fast vi båda varit till tandläkaren. Dom skyddar sig så bra och rengör hela tiden

Ha en fin dag
kram

 
Veiken

Veiken

6 april 2021 20:14

Även här är det svinkallt där vinden kommer åt. Idag hade jag leggings under jeansen. Skönt!
Så skönt att din man känner sig allt bättre och kan äta bättre. Har han gått ner 10 kg. Det är inte dåligt Inget ont som inte har något gott med sig!
Vi får hoppas att värmen inte är långt borta.
PS. Jag har fått besked om att jag står i kö för en tid hos en ögonläkare. Blir jag sämre måste jag höra av mig! Det är inte sämre och inte bättre hellet!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

7 april 2021 09:23

Då har vi samma väder fast i dag på morgonen har vinden stillat sig lite. Härligt att kunna ha leggings under.

Det är så skönt att han mår bättre men det kommer att ta sin tid ändå. Han mår så mycket bättre av viktminskningen också

Vad skönt att du fått tid hos en ögonläkare hoppas det inte tar för lång tid. Det är ju mycket svårare nu i och med corona. Skönt att det inte blivit sämre. Har tänkt på dig

Ha nu en så skön dag som möjligt
varm kram

 
Amisa

Amisa

7 april 2021 21:23

Härligt med lite vårsol även om det inte är så varmt just nu!

Ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 april 2021 07:06

Det är det verkligen

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards