Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 februari 2021

Jacke Sjödin, Plymouth, Eskilstuna Ölkultur, Plymouth och Dave Gleeson & Crafty

Av Malin wiper - 23 februari 2021 17:00


      

Jacke Sjödin med Gestaltade uttryck. Det är så dråpligt detta klipp så jag satt och skrattade hela tiden. Han är så påhittig och kommer ständigt med nåt nytt. Han tar uttrycken bokstavligt och det blir sanslöst kul.

 

 

I dag stod Halmstads Fiskbil utanför ICA.

    

Vi promenerade förbi Ankis Fyndbod Loppis. Vi har fått ihop två påsar till med saker vi skall lämna in där. Vi har verkligen rensat bort och vi köper ingenting nu och vi har lärt oss att tänka efter innan vi köper nåt så det inte blir nåt som vi sen lämnar tillbaka. 

 

 

Sen stötte vi på detta långa släp. Det ser nästan ut som att den gula väggen skulle tillhöra släpet

 

 

Vi hamnade sen utanför Mats Bilservice för att se om det stod några läckra bilar där. Inte denna gång förutom den på bilden som jag även fotade sist vi var dit. Dom håller även på med import av bilar & reservdelar från USA

 

Klicka  här för att komma in på ett inlägg där jag visar hela bilen som är en Plymouth 

 

 

Såg till slut denna vinröda pickup på ett ställe  

 

                       

 

I dag gick jag förbi en spelkonsol av enklare typ som låg på sidan om en gångväg. Som sagt så kan man hitta vadsomhets i närområden och i naturen. Om man ändå kunde hamna i en situation där man ser nån som kastar skräp och annat på marken. Fimpar finns det mycket av också speciellt nedanför balkonger. Det är ju så lätt då att ha ett askfat, burk eller annat att kasta dom i och senare slänga dom. 

 

 

Inne i centrum stod en färgstark flaska en bit från ett träd. På etiketten stod det: Eskilstuna Julmust från Eskilstuna Ölkultur. Nån måste ju bara ha ställt ifrån sig flaskan. 

 

                   


Återvunnet glas från Littala

        

If tomorrow never comes' med Dave Gleeson & Crafty. Det är en (Garth Brooks cover). En väldigt bra cover med skickliga musiker  



                    Ha nu en fortsatt balanserad dag          animated-fun-image-0197




#Jacke #Fiskbil #Ankis #Släp #Plymouth #Spelkonsol #Julmust #Dave

 
 
Ingen bild

Gunilla

23 februari 2021 17:24

Jackie Sjödin är en klurig en, hans huvud måste gå på högvarv,
och jag skrattade gott jag med.
Skräp är inte kul, så onödigt att skräpa ner vår fina natur. Men
man undrar hur man kan ha häftstift i köttfärs och kasta ut i naturen så hundarna får i sig och även andra djur som inte kan få hjälp.Säger som sonhustrun det finns folk till allt.
Men dina fina kajor blir jag glad av.
Hej från mig och må gott i väntan på samtalet ni väntar på!
Kram!

Malin wiper

24 februari 2021 07:13

Han är verkligen klurig och som du skriver så går hans huvud på högvarv. Det är verkligen skrämmande när man promenerar och ser sig omkring. Det är skräp överallt. Hemskt som du säger detta med att vilja skada djur hur är dom funtade?

Kul att du blir glad av kajorna.

Hej från mig också med en hälsning att du skall ha en härlig onsdag
kram

 
Amisa

Amisa

23 februari 2021 19:27

Det var roligt med Jackie! Varifrån kommer egentligen alla märkliga uttryck vi kör med?

En morgondag blir det nog även i fortsättningen, men man vet aldrig om man själv är med då. Någon dag måste det ju ta slut.

Ha en bra dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 februari 2021 07:14

Ja du han är för härlig. Jag undrar också vart alla uttryck kommer ifrån. Som du säger så vet man inget om morgondagen så det är lika bra att leva i nuet

Ha en fin dag
kram

 
Fenixmona

Fenixmona

23 februari 2021 19:31

Ja, man kan hitta mycket nu, det som gömts i snö kommer fram vid tö. Lastbilen var häftig, visst såg det ut som väggen var en del av lastbilen. Kramiz

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

24 februari 2021 07:14

Så är det verkligen. Ja du det blev en synvilla i denna bild.

Ha nu en fin onsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards