Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2021

Av Malin wiper - 8 februari 2021 12:00


 

Jag har inte så mycket att skriva om just nu i och med brist på bilder. Jag sätter in några vinterbilder jag tagit då vi varit ute och åkt både i Västerås och små landsvägar på landet


   

Klicka här för att se vackra vindskulpturer

 

        

Surrealistisk värld i en snöglob. Dom är skapade av Walter Martin and Paloma Muñoz. Walter Martin & Paloma Mûnos, är konstnärer som samarbetar för att skapa dystopiska skulpturer och stora fotografiska verk baserade på dioramas. Jag gillar detta till tusen och så nyskapande

 

   

Klicka här för att se en Ferguson continental traktor från 1947

 

     

Det har nog aldrig varit så mycket folk ute på isarna som i år. Det beror nog på corona för man måste ju göra nåt och varför inte då åka skidor, skridskor, spark eller bara promenera

 

 

Här ser man också en del folk och så ser det ut överallt på Öster Mälarstrand och andra ställen

 

                                     animated-taxi-image-0003

 

I dag åkte min man iväg med sjuktaxi till Västerås sjukhus. Såret på hans tunga vill inte läka och han blir bara sämre och sämre. Läkaren gav honom en snabbremiss men jag hoppas det inte är nåt allvarligt. Han har ju fixat dom tänder som behövde åtgärdas och först den som skavde mot tungan. Han har ju både diabetes och äter varan så det är inte bra att få sår som inte läker. Nu ringde min man och han sa att läkaren trodde han fått en infektion så dom tog en massa prover som han får svar på i början av nästa veckan. Det kan bli aktuellt med en operation men det vet dom inte förrens proverna kommer. Han är på väg hem med sjuktaxin nu.

 

Vi har 8 grader kallt men soligt och fint precis som vi haft rätt länge nu. Jag promenerade ner till centrum för att gå omkring lite då såg jag att Kristina vinkade till mig på Hallsta Café & Restaurng. Det var bara hon och en man som heter Tore där så jag gick in och tog mig en fika och fick lite sällskap en stund. Nu är det ny vecka och nya tag som gäller. Hoppas ni alla får en bra början på veckan. 

 

      

Det senaste klippet med Jacke Sjödin ang Corona. Det känns lite så som han beskriver

 

#Vinterbilder #Snöglob #Folk #Sjuktaxi #Jacke

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards