Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Malin wiper - 8 mars 2020 16:15

  

Innan vi åkte hem efter att ha skjutsat hem min son i dag så tog vi en sväng förbil Erikslunds Köpcentrum. Vi gick in på IKEA och jag hittade en plåtlåda som var passande för vinyl LP skivor. Min son har rensat bland sin pappas efterlämnade vinylskivor som var rätt många. Flera av dom hade han haft ända sen hans pappa och jag träffade varandra så jag går just nu på minnenas allé


Den häftiga plåtlådan heter Rejsa och är egentligen till för hobbysaker, filtar, kläder och kuddar. Lådan är en nyhet från IKEA så jag hittar den inte på nätet. 

 

 

Här har jag fyllt upp den kompakta plåtlådan med vinylskivor och sen satt lådan och sen satt jag den på golvet i vardagsrummet. Dom vinyl LP skivor jag inte behåller får sonen ta tillbaka för det finns en samlare som är intresserad. Jag skall kolla på second hand så fort vi har bilen igen för att se om jag kan hitta en lagomt stor skivspelare. Bilden ovan visar lite mer rätt färg på lådan som är lite militärgrön

 

                                       


                                                                      Roliga prylar 

 

Skivan som ligger först i skivförvaringen är en med Maynard Ferguson som är den första skivan som min sons pappa mitt ex spelade för mig. Då var det just ledmotivet till Rocky som låg på skivtallriken.

 

                                 


                                                                                       Vintage trumpetlampa från Istdibs 

Maynard Ferguson föddes i Verdun, Montreál i Québeck, Kanada. Han var en jazztrumpetare och bandledare. Han blev känd när han spelade i Stan Kentons orkester, innan han bildade sitt ebet band 1957. Han är känd för sina höga toner på trumpeten. Han dog 2006 i en ålder av 78 år

 

     

Här kommer nu låten som är theme song till filmen Rocky med Maynard Ferguson. Klicka här för att höra en liveversion av låten

 

 

Min son hade även en hel det singlar med sig och jag hittade en med Jonny Cuts med Göran Ögren. Blev väldigt överraskad eftersom jag haft kontakt den sista tiden med Matts från bandet. Då hade dom ett "h" i namnet. Klicka här för att läsa lite mer om Jonny Cutz. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om bandet 

             

      

Här kommer låten År efter år med Jonny Cutz. Jag hittar inga äldre låtar med gruppen på Youtube 

 

 

Helgen gick fort och vi har skjutsat tillbaka min son till Enköping. Här står vi med elbilen på baksidan av hans hus för att släppa av honom. Vi har haft det toppen och hunnit med en massa saker. Det skriver jag om till veckan då jag har fixat med bilderna. Han har legat över hos oss i två nätter 

 

  

Tack för en härlig helg min fina son. Det är så skönt att bara ha 6 mil till honom för vi hade 36 mil förut. Nu är vi lite trötta av alla aktiviteter så vi tar det lugnt. Hoppas ni haft en fin helg ni som tittar in.

 

                             animated-hand-image-0045                          animated-hand-image-0045            

 

 

#Enköping #Plåtlåda #Maynard #Enköping

Av Malin wiper - 8 mars 2020 08:00


 

Här kommer lite fler bilder från Shop Esmeralda som jag besökte häromdan. 

 

Klicka här för att se när jag var till Shop Esmeralda i november 2019. Klicka här för att se när jag var dit i augusti 2019. Klicka här för att se när jag var dit i maj 2019. Klicka här för att se när jag var dit i januari 2019


 

 

Dom har en sån läcker skyltdocka inne i butiken som flyttas runt på nya platser i butiken. Jumpern dockan har på sig hade en hon som driver butiken och den är jättesnygg. Lite grafiskt retromönster i ny tappning och snygga kalla gröna färger.


 

Vilka häftiga boots


 

Promenadskor har fått ett nytt utseende med både olika mönster, färger och både tyg och mocka blandat.

 


                                         


 

Så snygga gröna mockaboots

 

                   animated-shoe-image-0036               animated-shoe-image-0036               animated-shoe-image-0036 

 

Det finns en hel del kvar på rean och nu är den uppe i 70%


 

Den här topen med vid ärm och en volang nedtill var superfin. Den hade kostat 600 kr men nu 180 kr. Dom hade inte min storlek men en som var mindre och den satt hur bra som helst ned midjan. Eftersom tyget är tunn stretch så blev det inte så smickrande över mage och bak. Annars hade jag köpt den


 

Jättesnygga armband i en serie som jag själv köpte själv i maj 2019

                                

   

Dom har underkläder där för alla kroppar och både BH och trosor av hög kvalitet


      

Detta inlägg är förskrivet och inställt på tid för jag är inte på nätet då jag har besök. Ha en skön helg


                   

 

     

The Ukelele Orchestra  med The good the bad and the ugly theme 

 


#Esmeralda #Boots #Armband #Ukelele

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards