Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 november 2020

Elbilen, Bobby's Cykelverkstad, Vinterklipp och Bernt Staf

Av Malin wiper - 21 november 2020 15:30

 

Så här dystert svart, vitt var det hela tiden vi var ute med elbilen. Det både regnade och blåste så vi kunde knappt gå ur bilen. Jag har nog aldrig kommit hem med så lite bilder som nu. Jag tog bilden vid Öster Mälarstranden där det var helt tomt på båtar.

 

                                                                             

Inredningsgården

 

Utanför Bobby's Cykelverkstad stod en barncykel med paraply över sig. Det såg kul ut

 

 

Sen hade dom satt en cykel full med belysning mot husväggen. Den gjorde att man piggnade till. Det var bara att gilla läget och åka omkring på måfå och få några timmars uteliv

 

      

Bernt Staf med En vintervisa. Bernt Staf var en svensk vissångare. Hans mest kända låt var Familjelycka, som ledde till hans stora genombrott, och Anita Transisto, båda från tidigt 1970-tal. Han dog 2002 i en ålder av 57 år. Han hade verkligen en säregen och personlig röst

 

 

En liten lekstuga lyste också upp lite där framför en skog

 

 

En liten landsväg vi åkte på förra gången vi hyrde bilen. Klicka här för att höra ljud som kan göra en "högkänslig" galen..   . Vi uppfattar både ljud, lukt och smak starkare. 

 

   

 

I går fick jag ihop ytterligare en kasse med saker som vi skall lämna in till second hand. Det känns som ett reningsbad att bli av med onödiga saker som bara stått där i skåpen och inte används

 

                                       


Åhléns

Det har varit halvmörkt hela dan i dag men vi har ingen makt över vädret. Själv blir jag mycket piggare av lite vit snö än denna grå tillvaro. Nu skall vi bara slappa och kanske ta ett överskåp i hallen så vi får bocka av på vår "Att göra" lista. Sen skall jag leta efter nån film att se som jag ev kan skriva om i ett inlägg. Nu är det i alla fall mysigt att tända levande ljus. Innan 1 december skall vi julpynta i fönstren men det är inte så bråttomt med det andra i och med att vi skall vara ensamma i jul. Vet inte ens om vi använder allt pynt vi har i år. 

 

       

Ett vinterklipp från Storforsen i Älvsbyn. Jag växte upp i Sundsvall och på den tiden så kunde snön kommar redan i  början på september. Det var minus 30 grader torr kyla och väldigt mycket snö men på den tiden fungerade snöröjningen och tåg och bussar var sällan försenade. Jag åkte skidor och skridskor hela vintrarna och då hade vi snövita jular så vintern gav sig inte av förrens i april. Nu får man vara glad om man får uppleva snö efter julen fast vintern 2019 hade vi lite snö i alla fall. Klicka här för att se tåg i djupsnö

 

           Nu får ni ha en ljus och njutningsfull fortsättning på lördagen..animated-candle-image-0117

 

 

#Elbilen #Bobby's #Belysning #Bernt #Lekstuga #Landsväg #Storforsen 

 
 
Amisa

Amisa

21 november 2020 18:54

Jag håller med dig! Det är skönt att göra sig av med saker som bara samlats på hyllorna och som aldrig används. Det är åtta år sedan jag senast flyttade och under den tiden har jag och mina syskon röjt ett dödsbo och ytterligare en förälders hem då föräldern flyttade till ett seniorboende. Det har gjort att jag har alldeles för mycket saker igen så även jag skulle behöva rensa bland mina grejor igen.

Det var fint med videon på hur en riktig vinter ska se ut. Dom senaste åren har vi inte haft särskilt mycket snö eller kyla på vintrarna. Det är mest bara gråmulet och mildväder och riktigt fina vinterdagar är ett minne blott!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

22 november 2020 09:20

Ja du speciellt då man måste röja i dödsbon och få saker hemma som man inte har plats till att förvara. Ja du man saknar en riktig vinter.

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards