Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2020

Zeta Italiensk Mozzarella, Swing Out sister, Minnesbild och vindskulpturer

Av Malin wiper - 27 augusti 2020 14:00


 

Zeta Italiensk Mozzarella kan jag varmt rekommendera. Den är inte så svampig som många andra och saltlaken har inte tagit över så den tål min mage bäst. Dessutom går den så bra att skära i skivor utan att den går i bitar. Det var den sorten vi fick till grillat med tillbehör hos M&L. Klicka här för att se hur det såg ut


 

Till kaffet på eftermiddagen använde jag mig av Kornmo med fullkorn. Det är dom kexen min mage tål bäst så dom äter jag för det mesta till kaffet hemma

 

 

Så här kan det se ut när jag gjort iordning ett kornmokex med den goda mozzarellan. På toppen tomater och lite svartpeppar. 


      

Swing Out Sister med låten You On My Mind. Det klippet mejlade min son över till mig. Det var ett av hans favoritband på 1980-talet. Vi har rätt lika musiksmak och gillar blandad kompott med variation av olika genrer. Dom är en brittisk grupp som bildades 1985 av Andy Connell. Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att höra låten live. Det är den versionen som min son gillar bäst. Han har ju själv spelat i både storband, blåsorkester och symfoniorkester.  

 

                               

 

Om det går som det ska så skall vi snart åka och träffa min son. Det var några veckor sen sist och jag bara längtar. Det känns nästan som när vi bodde i Vaggeryd och hade 36 mil till Enköping. Nu har vi bara 6 mil men Covid-19 kom nu emellan efter 3,5 härliga år då vi har kunnat träffats så mycket oftare och det har kännts så mycket bättre. Jag har min lilla familj omkring mig och det gör mig lycklig

 

 

En minnesbild på min son då han fyllde 1 år. Jag skall fråga min man om han vill arbeta med bilden så den blir mer tydlig. Han har ju arbetat med att fixa till bland annat gamla bilder på Museieföreningen i Vaggeryd några år. När denna bild togs så bodde min sons pappa och jag i ett eget stort hus på södra sidan av Sundsvall. Hans pappa byggde om köket så det var fullt modernt gällande 1970-talets stil. Som ni ser var det mycket av orange, brunt och vitt och furuskåp i köket. Vi hade kyl och frys som hade grön färg. På bilden hade min son blå hängselbyxor i smalrandig manchester. Sist vi träffade min son så hade han köpt en blå skjorta som var i just smalrandig manchester så det är på modet igen. Sen hade vi satt på honom en fin skjorta till byxorna. Presenterna står bakom honom i form av en korgstol, nalle och en häst i plast på hjul. Vi åt prinsesstårta med ett ljus i. Kolla in köksstegen vid fönstret såna är poppis igen

 

                                                                          

 

      

Roliga och färgstarka vindskulpturer. Det gick bra på provtagningen och sköterskan stack så bra så jag kände ingenting. Ha nu en fortsatt fin dag

 


#Mozzarella #Kornmo #Swing #Minnesbild #Vindskulpturer

 
 
Veiken

Veiken

27 augusti 2020 19:32

Jag kommenterade alldeles nyss, men fick till svar att min IP-adress är tillfälligt avstängd på grund av misstänkt spam. Kommentaren gick troligen inte genom. Hoppas att denna gör det! Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

27 augusti 2020 21:22

Det har hänt mig också på en blogg. Tråkigt när sånt händer. Då kommer ju inte folk in på bloggen. Nu kom du in i alla fall.

Ha en fin kväll
kram från Malin

 
Skogsälvan

Skogsälvan

28 augusti 2020 08:49

Just de där kornmo köpte jag häromdagen, fast jag har ätit mina med olika färskostar på. Blev inspirerad av dej med tomaterna, det växer ju dessutom i drivor hos mig nu. Jag brukar äta dem med vitpeppar och salt på.
Sjuttiotalet ja, jag är också född då, och minns dessa färger och kök från min barndom.
Kram

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 augusti 2020 09:47

Vad kul att du också äter Kornmo. Jag blev inspirerad att ta salt och vitpeppar på nu för att testa.

Ja du då blev det lite minnen för dig också ;) jag är ju född med 1950-talets mode som barn. Det var mer stilrent och sparsmakat. Fast inuti känner jag mig som 50 år konstant. Utan arbetsskador hade jag nog skenat iväg ;)

Vad härligt att du har egna tomater det är ju så mycket godare

Ha en skön fredag och helg
kram från Malin


 
Ingen bild

Gunilla

28 augusti 2020 15:37

Vilken gullig son du har han är ju för go på fotot.

Kommer väl ihåg allt det orange man hade och det var en färg jag inte var så förtjust i utan ett par gardiner som lös upp.
Köksstegen hade en likadan. Är äldre än dig men rask som sjutton.
Skönt att se att du mår bättre fortsätt med det!
Må så gott! Kram!

Malin wiper

28 augusti 2020 16:01

Håller med dig ;) Tänk vad tiden går. Jag är inte heller så förtjust i just orange. Nu är det tydligen på modet igen både i kläder och på möbler.

Dom köksstegarna ser man på second hand ibland. Nu har jag inte varit till nån second hand på 6 månader. Ja du personligheten har inget med ålder att göra. Jag har arbetsskador men jag som du flyger fram ibland för jag har inte tålamod att gå för sakta ;)

Tack för din omtanken fina Gunilla

Ha en härlig fredag och helg
kram från Malin

 
Göran

Göran

28 augusti 2020 19:41

Hade du beställt tårtan hos Märta Pärssons på Majorsgatan? Hennes man derv ju Claesons bageri nere på stan nånstans och jag vet att hon tog emot beställningar på tårtor och bakelser. Sålde annars mycket annat bröd från makens företag. "Krämbullarna" med vaniljkräm var oerhört populära bland Höglundaskolans elever. Särskilt de dagar då det serverades leverstuvning eller pölsa i matsalen...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 augusti 2020 08:24

Det är mycket möjligt för jag känner igen namnet. Vi fick även inskrivet min sons namn och ålder på. Känner så väl igen Claesons bageri så jag tror det stämmer att vi beställde den där. Vilket sammanträffande

Krämbullar med vaniljkräm var min favorit förr. Dom var ju supergoda och jag undrar om jag inte köpt såna där. Nu blev jag nostalgisk ;)

När sonen fyllde 1 år så bodde vi på Södermalm ovanför Höglundaskolan. Vilken historik jag fick reda på nu. Det tackar jag för

Ha en härlig lördag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 augusti 2020 17:31

En sådan trappstege chockade jag min faster med att berätta priset på nu när vi tömde farmors hus. Så hon tog med sig den hem på direkten,haha. Lite synd dom är så dyra för dom är så bra.

Malin wiper

30 augusti 2020 08:40

Ja då förstår jag att man vill behålla den ;) den var nog i bra skick också

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards