Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2020

Odensvi Blomsterhandel Skiljebo och Pernilla andersson

Av Malin wiper - 20 augusti 2020 13:00


 

I går hade vi elbilen tills 15.00 så vi åkte ut en sväng och hamnade i Skiljebo Centrum och gick in på Odensvi Blommor. Det var fantastiskt fint därinne med snygga dekorationer, inredningssaker och även väldigt snygga grattiskort. Dessutom en bra stämning därinne med två trevliga kvinnor som var väldigt hjälpsamma. Skiljebo Centrum är en fräsch galleria där det finns både restaurang, matvarubitik, gym, blomsterhandel mm. Vi var där då det inte var så mycket folk och dom höll avstånd

 

                                                  

 

Klicka här för att se vad jag skrev då vi var till Skiljebo Centrum 18 juli. Vi har varit dit 2 gånger för vi har förut inte hört talas om detta centrum. Vi har nu bott i Västmanland 3,5 år och vi fortsätter upptäcka ställen hela tiden


  

Dessa krukor fanns i två storlekar och dom var jättesnygga och andades lite 1950-1960-talet. Vi köpte 2 st och dom var inte så dyra trots lyxigt utseende.Vi har två nya hyllor i köket som vi inte fått upp och där skall en av dom stå. Den andra blir nog en kruka vi sätter i en blomma och ger bort vid rätt tillfälle

   
                    animated-dividing-line-image-0239


Dom drev även Gideonsbergs Blommor i Västerås förut. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om den blomsterbutiken. Klicka här för att se ett annat inlägg


 

Maffigt och snyggt

 

     

Vindskulpturer


 

En kruka med kaktusar stod där på en retrostol och lyste upp


 

Dessa var ännu snyggare i verkligheten än jag fick fram. Känns både 1960-1980-talet. Dom hade lite saker som jag inte sett på andra ställen och hade placerat ut saker på ett snyggt vis.


 

Ytterligare några krukor som känns tidlösa


 

Jag gissar att detta är lite saker man kan ha i sin trädgård


 

Detta var läckert och lyste upp. En dekoration i form av ett guldlöv stack upp. Vi köpte några saker till förutom krukan men det får jag visa i ett annat inlägg för jag vet inte om det blir presenter eller att vi behållder det själva 

 

 

Två vackra kort jag köpte där

 

I dag på förmiddagen fick vi en riktig urladdning här med kraftig åska och regn men det höll inte i sig så länge så nu har vi sol igen. Innan åskan så höll jag på att flyta bort men nu är jag helt torrlagt..  . Det känns så skönt att slippa svettas. Tack A-G för din omtanke och telefonsamtal..  . Tyvärr blir magen dålig av antibiotikan men det får jag stå ut med. Vi har varit inomhus och fått lite gjort. Vi rensar i min mans lådhurts vid hans datorplats och har fått bort massor. Det känns så lättande. Vi tar en låda i taget för än om han har fint nu på sin datorplats så är det lite för mycket i hans lådor. Jag själv vill inte ha en stor datorplats så min är alldeles lagom

 

      

Pernilla Andersson med Koltrast vid Haväng. Ha det bra och sköt om er

 

#Skiljebo #Odensvi #Vindskulpturer #Krukor #Kaktusar #Guldlöv #Pernilla

 

 
 
Ingen bild

Gunilla

20 augusti 2020 14:28

Har inte varit inne på bloggen på ett par dagar men såg nu att du kanske hade harpest. Såg inte roligt ut är det bättre nu?
En fin tur gjorde ni och vilka fina krukor och grodan som sitter och funderar är jättefina.
Hoppas nu du blir frisk och får må bra!
Kram!

Malin wiper

20 augusti 2020 14:51

Febern har gått ner och det är inte lika mörkt rött längst in men det lär dröja innan det händer nåt. Däremot har magen pajjat av den starka antibiotikan. Magen är som en spärrballong och jag mår illa hela tiden. Det blev värre nu efter maten så jag får köra med välling under medicineringen. Fick ju sluta med magtabletterna som fått min mage i form så nu är jag på ruta ett igen

Jag får ge det några dagar till men jag har packat en väska för säkerhets skull. Kan inte gå ut för jag mår för dåligt.

Skönt att vi kunde åka ut lite i går för nu funkar ingenting. Dom hade verkligen fina saker där

Tack för din omtanke Gunilla. Det är bara att ta en dag i sänder. Mådde bättre i morse

Ha en skön dag
kram från Malin



 
Amisa

Amisa

20 augusti 2020 16:08

Härligt med alla fina blommor och bra låt!

Ha en fin dag och krya på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

21 augusti 2020 08:07

Det var så fint där och så kul att du gillar låten. Tack för omtanken. Känns lite oroligt så jag tar dan som den kommer

Ha en fin fredag
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

20 augusti 2020 19:17

Många "snyggheter" här inne hos dig.
Är ju förstås intresserad av hur du mår och jag läser i ditt svar här ovan till Gunilla att du inte mår bra av antibiotikan. Hoppas att du klarar pärsen med hjälp av vällingen, förstår att du inte kan äta yoghurt? Det brukar vara bra för min del när jag äter antibiotika.
Lycka till och hoppas att du snart blir frisk igen från allt detta eländiga.
Kram från Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 augusti 2020 08:10

Jag har bestämt mig för att bara äta välling några gånger/dag för det funkar inte att äta vanlig mat och äta dessa starka antibiotika. Jag älskar yoghurt men blir alltid dålig i magen. Har frågat en läkare om detta och han sa att alla magar tål inte yoghurt och filmjölk. Så vi är olika

Tack för din omtanke Karin. Det känns just nu lite oroligt och jag tror inte det är harpest för med antibiotika så skulle nog utslaget vara mindre nu

Ha en fin dag
kramar från Malin

 
Veiken

Veiken

20 augusti 2020 19:23

Det är suveränt att ni kan hyra en elbil när ni känner för det. Ni gör fina utflykter och ser er omkring.
Helt otroligt så många olika krukor och annat som fanns i den butiken. Blommor i olika former är så vackert.
Ta hand om er.
Kram

http://Veiken.se

Malin wiper

21 augusti 2020 08:11

Jag skulle nog bli tokig annars och den bilen är så behaglig att åka i. Fast man märker att man saknar egen bil då man måste åka iväg i en hast när nåt händer. Det finns verkligen många olika krukor och dom hade jättefina

Ha en härlig dag
kram från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

24 augusti 2020 13:56

Hej o hå!
Suveränt att hyra en bil.De utslagen såg inte roliga ut.Jag fick utslag av sjukhusets underbyxor.Ni vet såna förståndiga byxor med längre ben.Blev för varmt liksom.Glad att vara hemma.Men jag hade alldeles för mycket vatten att släpa på,så det var skönt att bli av med.KRAMAR,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

24 augusti 2020 14:19

Det är verkligen suveränt och det blir så mycket billigare än att hyra på en mack. Vad trist att du fick utslag av byxor och jag förstår vad du menar. Ja du när det är så varmt och tryckande som det varit nu länge så är det inte så bra med såna byxor. Skönt att du är bättre nu.

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards