Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2020

Bostadsområde i en idyll, Speldosa och Anastacia

Av Malin wiper - 19 augusti 2020 07:15

 

Jag har inte mycket att bjuda på just nu så jag tar lite bilder jag fotade för ett bra tag sen. Det är ett idylliskt bostadsområde som vi åkte förbi. Huset ovan är böjt som en banan och det kom mig att tänka på när jag flyttade ihop med Mr  T. Han bodde i ett huslänga som gick under namnet "Bananhuset" på Hälsovägen i Hällefors. Nu finns bara ett hus kvar på det området och dom andra är rivna. På 29 år hinner det hända mycket och allt förändras. Jag tog mest detaljbilder för jag ville inte vara för närgången

 

 

Det blommade för fullt och jag tror det var i juni 

 

     

The Lazy Gardner      


 

Huslängan hade stenbeläggning men väldigt fräsch sån och olika färger på balkongerna


 

Här känns det både lite party och Mexikanskt. Kul när man tar till sin egen fantasi och gör det personligt


 

Tre våningar är rätt lagomt på hus och blir lite mer personligt och trivsamt. Det har byggts och byggs stora höghus vid Öster Mälarstrand och det finns inget grönområde mellan husen och man kan se in till varandra. Ändå är det dyra bostadsrätter. Jag själv skulle aldrig trivas att bo så. Hur blir det sen när vattennivån höjs?. Klicka här för att läsa


 

Det fanns en fin stenbeläggd plats för umgänge framför husen. Detta är bara en möbelgrupp det fanns flera långbord, grill och fler bänkar


 

Där fanns också en jättefin fontän med porlande vatten. Jag filmade en snutt men i och med att filmfunktionen är ur funktion på min sida så kan jag inte sätta in det. Klippet är för kort för Youtube. Klicka här för att se ett vackert klipp från La Fontana di Trevi Rom


 

Här ser man när vattnet tar sig ner till bassängen och det med ett behagligt porlande ljud på snyggt formade fat


   

Det fanns några kvarlämnade leksaker bland annat denna plastbåt


 

I en annan del av området finns en fin Restaurang och framför den några bänkar placerade under lummiga träd. Rakt fram en smal ingång till en annan huslänga. Visar restaurangen i ett annat inlägg


 

Det fanns även en fräsch och fin lekpark där det var lummigt och vackert. Träd, buskar och annat har fått vara kvar för trivselns skull. Det fanns även en annan huslänga som var bjöjd snyggt och hade vanliga fönster som gjorts som små burspråk.

 

Jag hade en hektisk dag i går med både besök på Vårdcentralen och sen remiss till Köpings sjukhus. Skriver om detta i nästa inlägg. Kom inte hem förrens 20.00 på kvällen och var helt slut så vi bara slappade och njöt av att vara hemma igen. Ha en jättefin onsdag kära ni som tittar in

 

     

Anastacia med Sick and Tired. En låt låt som passar in just nu

 

#Bostadsområde #Blommade #Lazy #Party #Möbelgrupp #Fontän #Plastbåt #Lekpark #Anastacia

 
 
Amisa

Amisa

19 augusti 2020 10:00

När jag såg den "Mexikanska balkongen" tänkte jag faktiskt att du skulle kunna bo där. Jag tror du ibland publicerat bilder på dig där du haft solhatt och någon ärtig blus med något fint mönster. :)

När jag var liten bodde mina farföräldrar i stadsdelen Ljura där det fanns en damm med några röda fiskar. Jag kommer ihåg hur spännande jag tyckte det var att titta på dom när jag var hos dom.

Liksom du tycker jag dom bygger nya hus med lägenheter väldigt konstigt: Vid platser med mycket trafik, dåligt med grönområden och huskroppar som ligger så tätt att man kan titta rakt in hos folk i huset brevid. Lägg till det jättestora glasytor så man inte har något privatliv inomhus, alla kan se vad man gör.

http://min-inrevagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

19 augusti 2020 14:31

Där skulle jag verkligen tänka mig att bo. Det var första gången jag köpt en solhatt och jag trivs inte i den så jag skall försöka få tag på en keps som jag passar i istället. ;) fast den är fin och jag skall ge bort den.

Förstår att du tyckte det var spännande med dammen hos farföräldrarna.

Då tycker vi lika i detta med byggandet. Det är så rörigt och trångt. Bra uttryckt som jag skriver under på gällande detta

Ha en fin dag

 
Bittan

Bittan

19 augusti 2020 10:33

Hej! Jag har skickat epost till dig nu.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 augusti 2020 14:32

Kom nyss hem så jag har svarat på ditt mejl

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 10:15

    Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var b...

Av Malin wiper - Lördag 4 maj 08:00

    Läkarmissionen som vi besökt i många år fanns förut på Bäckby men har nu flyttat till Stenby. Det är ett område med många butiker, restaurang mm. Läkarmissionen ligger nu i ett stort hus där både gym, frisör och annat finns att tillgå.    ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards