Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Wanda Jackson! och lite second hand

Av Malin wiper - 8 maj 2012 07:00


Dessa tre ramar i tung plåt köpte vi sist när vi var på second hand. Jag ligger efter med inlägg och ibland får man sortera bort sånt som man tänkt skriva om.


    



Det roliga med ramarna är att man fäster ihop dom så det blir en enhet. Sen är det bara att hänga upp i kedjan. Vi skall ha några roliga bilder på oss själva i ramarna.


 


    


Vi har även köpt dessa eleganta höga porslinsfigurer på second hand för 50 kr/ st och dom skall stå mellan krukorna i ena rumsfönstret. Det är kul att mjuka upp dom annars så moderna och kantiga krukorna med såna här figurer och det blev jättebra. Alla saker vi hade i fönstren förut är alldeles för korta i växten....  så vi köper nytt så fort vi ser nåt som passar men förutom krukor och lampor skall vi bara ha två höga saker i varje fönster för jag vill inte ha för mycket och för plåttrigt.  Det satt en lapp under damerna men den var så diffus så jag kan inte se vart dom kommer ifrån. Ansiktena var så välgjorda så jag tror dom kostat mycket mer från början. Dom är mycket snyggare i verkligheten och ena damens ansikte skyms av hatten så elegant. 


Klicka här för att se vart jag såg denna porslinsdam 


Klicka här för att komma in på en sida som heter "Precious Things" för att se porslinsfigurer



Såg en färgstark fågelholk som hade utsmyckningar runt om. 

 


 


 


Ibland har dom riktigt snygga kläder på second hand. Här en rutig blus med en kort jeansjacka och väskan bredvid var också läcker



Klicka här för att komma in på en sida där denna galge skall finnas. Den har inbyggd klädborste 

 



Fullt modern blus.



En lite sobrare med krås både upptill och på kragen 



Färgstark soffa som redan var såld.


 



Här kan man verkligen prata om "Less is more"....  eller som dom sa förr "För mycket skämmer allt"....  


   

Klicka på bilderna för att få dom större. Sånt här porslin skulle jag aldrig kunna ha för då kom yrseln som ett brev på posten... Att äta på en sån tallrik gör ju att maten försvinner helt i mönstret... Det var ju roligt att titta på i alla fall. Bordet det stod på var också i en skrikig färg så det pockade verkligen på uppmärksamhet.   


Klicka här för att komma in på en häftig blogg där jag hittade denna bild 

 

Här kommer Wanda Jacksson med den riviga låten "Let´s have a party tonight". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1937 och är en amerikansk sångare, låtskrivare, pianist och gitarrist. Hon hade stora framgångar i mitten av ´50-talet och 60-talet. Hon räknas som the queen of rockabilly och banbrytande rock and roll artist. Klicka här för att läsa mer om henne

 


Good Morning

DesiComments.com | Good Morning | Forward this Picture 


 

 
 
Niklas

Niklas

8 maj 2012 20:45

Wanda Jackson släppte en ny skiva förra året "The Party ain't over", producerad av Jack White från White Stripes. Bitvis riktigt bra platta. Speciellt den här Bob Dylancovern: http://www.youtube.com/watch?v=BnULGVbhPcY

Ha det bra!
Niklas

http://niklasmansson.se

Malin wiper

9 maj 2012 08:12

Det visste jag inte, tack för att du talade om detta. Går in på Yotube för att lyssna på den.

Ha det bra själv
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards