Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 maj 2022

Bread & Sweet By Jennie, Landsbygd, Erika Jonsson, skylt och Leo Rojas

Av Malin wiper - 8 maj 2022 16:30


När vi var till Västerås sist så tog vi som vanligt en fika på Bread & Sweets by Jennie. Dom har en supergod budapestbakelse sen förut men nu har dom även en Pistagebudapest som en kund där sa till oss var magiskt god


   

Min man tog en sån och höll med kunden för den var minst lika god som deras vanliga budapestbakelse. Allt är gott men man får en eller flera favoriter där


 

Jag som aldrig förut varit så förtjust i prinsessbakelser för dom har varit så söta är nu ett fan av dessa bakelser som ser ut som minitårtor. allt från grädde, sylt till marsipan är lyxigt njutbart för gommen. Gör man allt från grunden och har bästa råvaror så blir inte bakverken sliskigt söta utan lagomt och smakrikt, som sammet mot tungan


 

Jag har aldrig varit förtjust i wienerbröd men dessa ser helt fantastiska ut så ett sånt måste jag prova nån gång. Vilken snygg form och man får inte den där känslan av sliskiga wienerbröd utan lite mer skorpa och finare vaniljkräm. Nu blev jag sugen..  


 

Nu hade dom en ny chokladtryffel som heter Björklunds Espresso. Cafét har även Björklunds kaffe som är en av dom godaste kaffesorterna. 

 

                   

Espresso cup från baristashopen  

 

När vi åkte hem så blev det på små landsvägar och där finns idyllen kvar som gör att man slappnar av och bara njuter av naturen och fina gamla hus


 

Här hade vi en cyklist framför bilen och hon hade en otrolig kondition för hon verkade outtröttlig. 

 

       

Erika Jonsson med Avlångt Land. Klicka här för att läsa om henne 

 

 

Här bor dom idylliskt

 

  

En skylt jag fotade som hängde på ett gammalt rött hus med vita knutar. Släpvagnsservice

 

 

Ytterligare en skylt jag såg på landsbygden. 

 

 

Tyvärr så missade vi kosläpp i år igen. Nästa år måste vi försöka komma ihåg att besöka nåt ställe på landet där dom har kosläpp. Jag är ju själv väldigt förtjust i kor och har så varit så länge jag kan minnas. Här en kofamilj jag fotade i maj 2021

 

Promenaden i dag blev 6 km och nu har vi 12 grader varmt och strålande solsken. 


 

Med denna blomma som jag fotade från en kruka utanför vårt ICA Matkassen önskar jag er en fortsatt fin dag. Tyvärr blev vi tvungna av en anledning att ställa in teaterbesöket. Vi får se fram emot en annan föreställning. 

 

       

Leo Rojas med Farewell                   

                     


 

#Bread #Pistagebudapest #wienerbröd #chokladtryffel #landsvägar #Erika #skylt #kor #Matkassen #Leo

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

8 maj 2022 22:20

Bara av att se på allt det goda du visar gör att jag känner hur midjemåttet tänjer ut sig. Tur att det är ett visst avstånd mellan det goda och mig. Mums.
Kossorna ser så härliga ut, fint fotat.
Du har din egen skyltsöndag idag kom jag på! Bra skyltar Malin!
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 maj 2022 08:34

Ja du mitt midjemått börjar tänja ut sig om jag inte skärper till mig. Bra formulerat och humoristiskt ;)

Kul att du gillar kobilden. Jag har blivit inspirerad gällande detta med skyltar av dig och Nacka.

Ha en jättefin början på den nya veckan
kram

 
Ingen bild

Gunilla

9 maj 2022 11:10

Solen skiner och allt är så vackert med det skira som kommer nu på träden. I dag blir det premiär att sitta ute och fika,tänk att ha denna goda budapestbakelse till.
Så rara kor och den lille kalven så söt.
Nu får tiden stanna till, maj är den bästa månaden tycker jag.
Ha nu en fin början på veckan och allt gott!
Kram!

Malin wiper

9 maj 2022 15:06

Vi kom nyss hem från en biltur på både landsväger och i stan. Det är verkligen fint väder nu. Så härligt ni har det som nu sitter ute och fikar och om jag ändå kunde skicka över en budapestbakelse var till er ;) det hade varit roligt.

Jag tycker också att maj månad är bäst för jag svettas så mycket i ansiktet på sommaren med den fuktiga värmen.

Ha en fin början på veckan själv gulliga du
Kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

9 maj 2022 19:23

Vi va på kosläpp för någon vecka sedan, galna kor och goda bullar och man fick goda smakprover på en ny ost. Men barnen gillade mest lammen, så dom får vi väl gå och klappa nästa gång vi är där ute.

Malin wiper

9 maj 2022 19:35

Lyckliga du och barnen som varit på kosläpp. Toppen att man får nåt att äta också det visste jag inte. Kul även med smakprov. Förstår att barnen gillade lammen ;).

Ha en fin kväll
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards