Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 8 maj 2011 13:45

 


Vi kom lite för tidigt till Jönköping i går när vi skulle lämna in till second hand. Här ser ni Café Lakatos som än inte hade öppnat. Vi stod och hängde på låset...  och vi var inte ensamma för det kom folk hela tiden som ville ha sig lite gott till livs.

 

  

 

  

 

Medans vi väntade så kom en snygg vältränad kille förbi och sopade på gatan...  Jag vet inte om han hade en affär i närheten eller om han arbetade åt kommunen. Det var en jättebra sophämptare istället för dessa spadar som skall släpas på. Denna hade hjul och verkade väldigt lätt att handskas med. Det händer mycket runtomkring medans man väntar på saker så det är bara att hålla ögonen öppna. Det trodde inte jag att jag skulle säga som har sprungit fram genom livet...  

 

       

 

Sen var det dags att slå sig ner och njuta av en smörgås och cappuccino...    

 

  

 

Här var det nåt nytt som jag inte sett förr. Hon hade så mycket att göra så jag kunde inte fråga.

 

  

 

  

 

Här lite chokladtryfflar att dregla över....  

 

  

 

Nu till dagens datum:

 

Vi kom nyss hem från Folkets Hus i Hok som haft loppis 10-13. Jag har tagit lite bilder och skriver om detta senare eller i morgon för nu är jag helt slut. Har sovit så dåligt i natt så jag tänker gå och lägga mig en stund och se en film och då somnar jag nog som en stock....  Det blir ingen rensning mer i dag på vinden fast nu börjar det bli rätt fint däruppe och lagomt mycket med grejer kvar. Här är det mycket varmare i dag än i går.

 

  

 

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 maj 2011 14:54

Först min vän, måste jag få ge dig en komplimang för dina supersnygga skor! Du visar då mycket smarrigt och vackert på din blogg att jag bara sitter här och njuter.
Önskar dig en fortsatt skön söndag!
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 maj 2011 20:25

Tack! Dom har jag fått av syrran förra året för hon kunde inte ha skorna ;) Tack för dina ord om bloggen

Ha en fin söndagskväll vännen
kramar

 
Vicke

Vicke

8 maj 2011 19:14

då vet jag vilket fik jag ska besöka om jag kommer till jönköping, ha en fin kväll nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 maj 2011 20:24

Det tycker jag du skall göra

Ha en fin kväll själv
kram

 
Cattis

Cattis

8 maj 2011 21:30

Åh, jag sitter här och är lite småhungrig nu på kvällskvisten och så får jag se massa gottigt på din blogg. :))))
Nu blev jag ännu hungrigare.

Och så få se en snygg och vältränade kille med gjorde ju inte saken bättre. ;)

Kram och hoppas du får sova gott inatt.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

9 maj 2011 07:58

Du hade gärna fått ta för dig lite av gosakerna och låssas äta ;) Ja du den mannen gick inte av för hackor. Känner mig som en ful tant som säger så ;)

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

9 maj 2011 06:57

Detta cafe´ måste jag ju försöka hitta! Nu känner jag ju att det är så "bekant" genom dig!

Men jag hittar inte så bra överallt i Jkpg. Får nog be dig om en närmare vägbeskrivning... kanske vi rent av kunde ses där? Ja vi får tänka på saken!

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 maj 2011 07:56

Tycker verkligen du skall gå dit när du befinner dig härnere. Jag tycker vi kan ses där och ta en fika tillsammans, det skulle vara jättekul

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

9 maj 2011 08:22


Hahaha, jag sitter här o småflinar när jag läser ditt inlägg.
Jag hade gjort upp med en kompis att vi skulle gå och käka lunch onsdagen den 18:e maj, o vi brukar vara ute så länge så vi brukar även hinna med att fika med nåt gött till.
Men, nu kommer det att bli en slät kopp thé för min del, då jag går på lägkalori-diet inför min kommande operation.
Så, så vart det med den mysig lunch/fikar-dag,,, men vi ska träffas ändå, för som sagt,, jag kan ta en slät kopp thé.

Sagt det tidigare, säger det igen..Otroligt vackra bilder du lägger ut..

Ha en finfin dá fina du.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 maj 2011 08:39

Vi går på halv kur så vi äter inte så mycket heller och har gått ner några kilon. Ser att du skall operera dig. Man kan ju dela på en smörgås som vi gör när vi är ute. Kul att du gillar bilderna

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards