Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2020

Lögastrand Västerås, Kanadagäss har stormöte, sonen och Filmtips

Av Malin wiper - 6 augusti 2020 08:00


 

När vi hyrde elbilen sist så tog vi en tur ner till Öster Mälarstranden och besökte Lögastrand där det finns en badplats. I vanliga fall är det fullt med folk som ligger på gräsmattorna och sandstranden men nu var det tomt. Det beror inte bara på Covid-19 så klicka här för att läsa vad det beror på


   '

Istället hade Kanadagässen tagit över och höll ett stormöte. Det var en märklig syn att se så många kanadagäss på hela sandstranden

 

                                                              


 

Det var verkligen fullpackat. Förra året var det fullpackat med både solande och badande människor


 

      

Jag filmade lite så håll till godo. Fast jag måste ta det lite lugnare när jag filmar för det går för fort ibland så man blir yr. Skall ut och träna och sen fortsätta lära mig klippa film


  

Lite längre ut ser man Värmekraftverket


 

Dom har väldigt fina toaletter på området som är supermoderna och stora inuti. Numera får man betala överallt för att gå på toaletten så även här fast det är en badplats. Man lägger kortet mot en läsare och blippar. Det är lite finesser därinne så man spolar inte utan det gör det atutomatiskt efter ett tag. Sen är det inte vanliga tvättställ utan en lång inbyggnad sak med vatten och tvål som kommer ut när man håller in händerna under. Att man får betala antar jag beror på att en del förstör och grisar ner och det får vi ordentliga betala för. 

 

       

Toalettpapper animering. Klicka här för att se ett annat roligt klipp


 

Lite solstolar som dom har utspridda på gräsmattan ovanför sandstranden. I dag skall min man till Vårdcentralen ang sin diabetes. Det blir provtagning mm. Efter det så blir det som vanligt en promenad eller två. Ha en skön tordag och sköt om er

 

                                                  

 

Jag har fått ett filmtips av min son gällande en film från 2019 som heter Fisherman's Friends. Han har sett den hos en kompis och jag skall se om jag hittar den på nätet. Då kommer jag att skriva om den i bloggen. Klicka här för att läsa om filmen. Den har fått 4+ i betyg av 5 möjliga. Min son fyller år i dag så jag önskar honom en extra fin dag. Kramar från din Mamma och Styvpappa

 

              

 

 

#Lögastrand #Kanadagäss #Värmekraftverket #Toaletter #Solstolar #Filmtips 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards