Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 juni 2020

Nils Landgren, blommor, vindspel fordon och vindskulptur

Av Malin wiper - 23 juni 2020 07:30


 

I går tog vi en skön promenad utanför stadskärnan innan det blev för varmt. Fast i går eftermiddag så blev det lite mörkare på himlen och en aning svalare. Pratade med min väninna A-G i går och hos dom hade dom både åska och regn


 

Det är bara att njuta av sommarens alla blomster medans man kan och värmen ligger kvar. Konstigt att värmen numera alltid är så tryckande och fuktig. Förr var det mer torr värme och då var det lättare att stå ut med 30 graders värme.


 

Fjärilspynt i det gröna

 

        

Dagens vindspel

 

 

Nu har blommor slagit ut i krukan till höger och den till vänster är på gång. Dom står på ett campingbord på balkongen. Vi kommer inte att flytta våra balkonglådor som vi tänkt utan vänta tills nästa år. Vi kan ju ändå inte ta hem nån till oss så länge läget är som det är

 

 

En lastbil stack fram mellan några träd och på förarhytten kunde man se en motivlackad uggla


 

En traktor jag fotade från elbilsfönstret sist vi var ute och åkte


 

Ett hav av lila blommor


 

Ha det bra och sköt om er


       

Nils Landgren med I will survive. Det är en gammal discodänga som Nils gjort en egen avskalad version av. Tänk att detta är en av Greta Thunbergs favoriter. Jag har sett Nils Landgren i verkligheten. Han är både trombonist och sångare. Det var på Råslättsdagen i Jönköping min man och jag såg honom och det har blivit ett fint minne för han var fantastisk och även supertrevlig. Tyvärr tror jag inte att jag har några bilder från den gången på grund av att min gamla hårddisk  kraschade, där försvann bilder från mina 2 förra bloggar. Numera har jag sparat bilder på flera ställen och hårddiskar. 

 

 

Nils Landgren med sin röda trombon                                  

 

Nils Landgren började spela trummor vid sex års ålder, men när han fyllde 13 år så övergick han till trombon. Mellan 1972 och 1978 studerade han klassisk trombon vid musikstkolan i Karlstad och musikhögskolan Iggesund i Arvika

 

#Promenad #Vindspel #Lastbil #Lila #Nils 

 
 
Amisa

Amisa

23 juni 2020 11:58

Jag blev nyfiken på hur gammal Nils Landgren är nu och såg att han är 64 år, lika gammal som min storebror. Jag gillar också honom, men nu för tiden hör man inte så ofta något om honom.
Det var en väldigt annorlunda vindsnurra du hittat. Jag tänker att dom långsamma rörelserna påminner om dom majestätiska rörelserna hos en val som varsamt simmar i havet med så lite ansträngning som möjligt eller en människa som gör yoga. Jag har tänkt på det långsamma den här morgonen. Det är det långsamma och uthålliga som vinner livets lopp på sikt?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

23 juni 2020 12:36

Nils Landgren har uppträtt väldigt mycket utomlands så det är därför man inte hör talas om honom lika mycket. Sen spelar han på olika jazzklubbar och andra ställen lite runtom i Sverige också.

Där fick du till en bra liknelse ang vindsnurran. Dom är ju som konstverk. Jag är ju en högvarvare därför utbränd men jag har lugnat ner mig lite men ibland glömmer jag mig och far iväg och har svårt att vara långsam. Därför är jag tvungen att syssla med avslappning minst en gång/dag.

Bra skrivet på slutet.

Ha det bra
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards