Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 maj 2020

Elbilen borta, ledsen och Janis Joplin

Av Malin wiper - 4 maj 2020 13:00

 

Vi promenerade ner till där elbilen brukar stå för att kolla om den kommit tillbaka. Det hade den inte så vi ringde till kundtjänsten på Move About och frågade. Dom hade inte fått tillbaka bilen men det pågick en utredning. Dom skall kontakta oss så fort dom vet mer och ev sätter dom in en ny bil men först måste ju detta utredas. När man är högkänslig som mig så känner man på sig saker och dan innan vi skulle hyra bilen så sa jag till min man: detta med hyrbilen är för bra för att vara sant, det är billigt att hyra och man kan även hyra på timmar. Jag kände på mig att nåt kommer att hända och det gjorde det

 

            

Gifer 

Det värsta som kan hända är att det hänt hen nåt och ingen vet vart bilen är för den kan ju stå varsomhelst eller ha hamnat i en situaton där man inte ser den från vägen. Min fantasi går igång och nåt är riktigt galet. Elbilen gjorde att vi kom ut och fick se lite annat och innan detta med pandmin så fick jag sluta att åka buss på grund av alla starka parfymlukter och Comfort sköljmedel som jag inte tål. Nu kan vi dessutom inte alls åka buss på grund av pandemin.

 

                 

Gifer 

Det både regnar och blåser i dag så det enda man kan göra  är att ta en kortare promenad. Jag har så svårt för att känna mig så instängd som nu men hur skall man tordas köpa en bil när vi har haft sån otur med dom sista bilarna som gnagde på en buffert som vi försöker bygga upp igen. Det blir jobbigt att ta lån igen och få alla dessa utgifter som följer med en bil när vi har sån låg pension på grunda av att vi blev sjuka innan pensionen. Att ha egen bil nu skulle vara guld värt. 

 

                                        

 

Nu har Move About hört av sig till oss och det står: dom beklagar det inträffade men tyvärr är bilen ute på vift av en annan användare. Vår driftavdelning arbetar i detta nu med att få tillbaka bilen till poolen. Vi båda säger tack för  att ni meddelade oss och för er vänlighet. . Nu önskar jag er som tittar in en så fin dag som möjligt i dessa tider 

 

                                 Hjärtlig hälsning från Malin

 

        

Nu behövs nåt färgstarkt och svängigt för att väcka upp mig ur ledsamheten. Janis Joplin med Move over. Janis Joplin är var en amerikansk sångerska som var en av dom största på 1960-talet. Hon blev speciellt känd för sin hesa och känsliga röst. Hon dog tyvärr redan 1970 i en ålder av 27 år. Klicka här för att höra på hennes "greatest hits"

 

                                         

Kiabi 

 


#Elbilen #Move #Regnar #Janis

 
 
Veiken

Veiken

4 maj 2020 17:44

Men oj har bilen bara försvunnit sådär. Den måste ju finnas någonstans. Hoppas verkligen att den kommer tillbaka.
Min son har en leasingbil där det mesta ingår. Förutom bensin förstås. Jag vet inte riktigt månadskostnaden, men man får ju räkna på vad man får för pengarna!
Kram och hoppas den försvunna bilen kommer tillrätta.

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

5 maj 2020 07:08

Antingen är den stulen eller har det hänt nåt annat, olycka eller nåt annat

Jag hoppas verkligen den kommer tillbaka men det kändes som det var för bra för att vara sant att få hyra bil så billigt och så nära vår bostad

Vad kul att din son har leasingbil och toppen att det mesta ingår. Så är det här också

Tack för din omtanke

Ha en fin tisdag
kram från Malin

 
Åke

Åke

4 maj 2020 22:50

Men vad hände med bilen??? Otur i varje fall.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

5 maj 2020 07:05

Vi vet inte men den är antagligen stulen eller så har det hänt nåt annat. Det är lite olustigt eftersom dom inte hittat bilen än. Vi får se vad som händer

Ha en skön tisdag
hälsning
Malin



 
Annelie

Annelie

5 maj 2020 09:20

Ja, tyvärr är det som du säger, att det var för bra för att vara sant. Det är ju shit, om den blivit Stulen, svårt att få tillbaks den då.

Ha en fin tisdag min goda vän.. // Kramar om ❤️💞❤️💞

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

5 maj 2020 10:44

Om den är stulen så har den/dom förstört för oss andra som är ordentliga. Typiskt när det händer nåt bra. Håller med dig om det är så blir det nog svårt att få den tillbaka det kan ha hänt vadsomhelst

Ha en fin tisdag själv vännen
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards