Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 maj 2020

Hallsta Café & Restaurang, öl, blomlådor, fåglar och Gerry and the pacemakers

Av Malin wiper - 1 maj 2020 13:45

 

I dag fick jag spader och blev extra rastlös när jag såg från fönstret så stilla och tomt det var ute. Vi tog en promenad ner mot centrum där det var både vindstilla och en känsla som inte riktigt gick att ta på. Ena ögonblicket är det helt tomt och sen dyker det upp några personer men sen är det tomt och stilla igen så man känner inte igen sig. Mest längtar jag efter min son och det känns så konstigt att inte bara kunna hyra bilen och åka dit och umgås och få krama om honom. Nu hade det varit bra att inte ha 6 mil till honom för då hade vi kunnat åtminstone ses på avstånd nånstans i Enköping

 

 

Glassgubben hade satts ut så vi förstod att det var öppet på Hallsta Café & Restaurang. Det trodde vi inte på en första maj. Det var helt tomt därinne så vi bestämde oss för att ta en snabb fika men det kändes konstigt att gå in där efter att vi suttit på deras uteplats varje gång vi fikat där. Efteråt bestämde vi oss att inte gå in på nåt café än om det är tomt utan skall vi fika så sitter vi ute och är det dåligt väder så avstår vi. I och med att coronafallen ökar och har så gjort här i Hallstahammar också. Tur att man ändå får vara ute och promenera för annars hade jag blivit galen. Bara det blir lite sommarväder så kan man ta med sig fika ut i naturen. 

 

 

Jag tog en blåbärsmuffins och min man ett gräddwienerbröd. Siba har gjort ett bra jobb med att flytta bort hälften av borden och det är 2 m mellan varje bord och så även mellan stolarna. Vi satt uppe på en höjd med bara ett bord men det var så avlångt och mer än 2 m långt. Jag skojade och ropade lite högre på min man: Hej därborta du på andra sidan..  . När vi gick därifrån så dök det upp mer folk som gick in på Cafét

 

 

Detta är Månadens öl hos cafét. Det är ett öl som går under namnet Småland . Det gör mig nostalgisk i och med att vi bodde där i 17 år.

 

 

Dom nya blomlådorna i centrum fyller sin plats och det ser lite mer ombonat ut

 

 

Dom vanliga blomlådorna på Hammartorget

 

     

Gerry & The Pacemakers med You'll never walk alone. Passar bra i dessa tider. Dom var en engelsk pop- och merseybeatgrupp som bildades 1959 i Liverpool. Gerry Marsden på sång och gitarr. Gruppen delade manager med The Beatles (Brian Epstein). Gruppen var kring 1963 jämbördiga med the Beatles i popularitet

 

 

Här fanns det att äta

 

 

Jag fick också tag på lite föda

 

 

Undrar om jag kan hitta nåt också?. Klicka här för att se ett klipp med en duva och duvungar. Klicka här för att se en duva på riktigt nära håll

 

       

Vi hade tänkt gå ut en promenad på eftermiddagen men det regnar för fullt nu och ser så otroligt grått och trist ut. Jag gör lite annat hemma istället och sen kan man se en film eller spela nåt spel med Mr T. Det gäller att hitta på nåt så man får dagarna att gå. Det är så otroligt tyst både i huset och på gården så man skulle kunna höra en knappnål falla. Ha det bra och var rädda om er

 

                              


                                                                  Panduro 

 

  

Minnesbild från första maj 2018 då vår  röda Suzuki gick ur tiden. Den hamnade först hos Nyströms bilar innan den ansågs oreparerbar och forslades till skroten. Sen köpte vi en silverfärgad Suzuki som bara höll i 1,5 år. Då tyckte vi det var en katastrof men i dagens läge så är det bara en bagatell motför detta osynliga hot som ligger över oss alla. Klicka här för att läsa mer i ett inlägg från 2018

 

 

#Rastlös #Glassgubben #Gräddwienerbröd #Småland #Hammartorget #Gerry #Duva

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

1 maj 2020 14:32

Hej!
Och Tv la av helt.Typiskt.Jag vet inte ur det är med Corona fallen här istan,men vi på Ljunggården har inget.Tack å lov.I Örsundsbro har de ju corona på äldreboendet,men det är inte Enköping det.Förstår inte att personal som är sjuka inte stannar hemma.Ha nu en bra helg!Men tristare än vanligt är det.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

1 maj 2020 16:39

Så tråkigt Inger. Vad bra att ni inte har några fall i ert hus. Örsundsbro har jag varit till ett antal gånger. Det är fint där. Klart man skall stanna hemma om man är sjuk.

Det är verkligen trist nu

Ha en fin helg själv
kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 maj 2020 09:14

Det är tuffa tider just nu men jag är glad för att du och din man och också din son är friska. Bra att ni är rädda om er och varandra. Viruset är smittsamt och förrädiskt så det gäller att sköta om sig på bästa sätt. Och det är ni ju jättebra på.
Båda mina barn och min sons sambo har varit sjuka i corona, dottern är det fortfarande. Men förstås av den lindrigare arten som många har i Sverige och på andra ställen. Men jobbigt har de haft och dottern som sagt fortfarande har. Vissa stunder har det varit väldigt svårt. Det är ingen lätt grej det här. Så för vår del ser vi knappast barn och barnbarn det här året om det vill sig. Jag är så glad för att det finns digitala möjligheter att umgås på.
Ha det bra trots allt!
Kramar!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 maj 2020 09:47

Det är verkligen förrädiskt. Så tråkigt att att dina barn haft corona. Hoppas dottern snart är frisk, så oroligt. Ja du vi har haft tur än så länge med att alla är friska. Jag tror inte heller att jag kan träffa min son på länge än. Det är verkligen bra en sån här gång att man ändå kan se varandra genom det digitala.

Tack för din fina kommentar

Sköt om dig/er
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards