Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 mars 2020

FRG Frivilliga Resursgruppen, Apoteket Hjärtat, hörlurar och Pomlamoose

Av Malin wiper - 26 mars 2020 11:00


    

Vi vaknade 07.00 i dag och det var soligt som det nu varit några dagar. Det är 3 grader varmt men det är ändå rätt kallt ute för det blåser. Vi gick ut på promenad 09.00 och det var härligt i solen och lika lite folk som vanligt. 

 

 

I går fick vi hem varor från ICA Supermarket Matkassen. Det var FRG Frivilliga Resursgruppen som levererade maten. Det gick så smidigt och bra och dom två trevliga killarna hade både munskydd och handskar på sig. Klicka här för att läsa lite mer om Frivilliga Resursgruppen. 

 

                         


                                                         Jula 

 

Här är det vi köpte denna gång som vi fått nästan slut på men i frysen har vi rätt mycket mat. 

 

 

Sen fick vi en specifikation över varorna och en del var nedsatta. Vi valde att betala med faktura som kommer i postboxen. Annars kan man även betala med swish. Dom flesta har ju anhöriga i närheten som kan handla men det har inte vi så detta betyder otroligt mycket för oss. Tack alla ni som arbetar frivilligt i resursgruppen ni gör en toppeninsats

 

                             

                    

  

Vi får ju heller inte gå till apoteket så vi skickade efter lite på nätet hos Apoteket Hjärtat. Jag behövde Lomudal ögondroppar för jag har just nu pollenallérgi och den slår mest på mina ögon som var röda och svullna innan jag fått dessa. Min man skickade efter lite medicin till sig och jag ett löspuder som jag annars köper hos vårt Apoteket Hjärtat här i Hallsta. Innan dessa varor kommit så visste vi inte hur vi skulle hämta ut dom. Till vår lycka så fanns paketet i vår postbox som är större än en brevlåda. Annars har vi alltid fått hämta ut på ICA. Skönt att vi har fått två probem lösta på en och samma dag.

                           


Receptbelagd kaffemugg från Partykungen

 

Nu har jag hittat förlängningssladden till mina hörlurar. Då kan jag börja dansa omkring lite till musik för så småningom misstänker jag att vi inte får gå ut alls. Vi har ju inte nått toppen på isberget än. Det var nog 6 år sedan jag höll på med dansmotion och minns hur bra det var för kroppen. Det blir ju inte några större dansutsvävningar men så mycket kroppen tål i alla fall och lagom lång tid/dag. Jag har i och med bindvävsmassage, kylpåse och promenader fått ordning på ländryggen igen.

 

                 animated-music-image-0268           animated-music-image-0268                animated-music-image-0268           animated-music-image-0268                animated-music-image-0268           animated-music-image-0268       

 

Jag hann inte få in detta inlägg på morgonen för tiden gick så fort och nu har vi avverkat en promenad på 50 minuter och i går 30 minuter. Vi tar det lugnt en stund vid våra datorer före lunchen. Sköt om er och ha det så bra kära ni. 

 

     

Sweet Dreams med Pomplamoose feat Sarah Dugas 

 

#Matkassen #Resursgruppen #Faktura #Apoteket #Pomplamoose

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards