Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 november 2019

Dala Sushi i Hallstahammar och Alphaville

Av Malin wiper - 20 november 2019 14:35

 

I dag var vi in och åt lunch på vår nya sushirestaurang Dala Sushi och det var en härlig upplevelse och trots att vi var där så tidigt så kom det in folk hela tiden. Många köpte med sig mat hem och det finns en lång bekväm skinnsoffa där man kan sitta och vänta. Har hört att en del inte tror att det skall fungera med en sushi i Hallsta men det tror jag det kommer att göra för dom har fullt upp redan. Det behövs lite mer blandning och inte bara en sorts mat. 

 

                Graphics                Graphics               Graphics                Graphics     

 

 

Jag fick skynda mig fota för det kom in folk hela tiden så bilderna blev inte optimala. Jag skulle ha fotat med blixt också men hann inte

 

 

Det fanns både bord för två och för 4 personer

 

 

Min man tog misosoppa före maten men min mage tål inte sånt. Han tyckte den var supergod. På borden stod en kanna med soya och några skålar. 

 

 

Här hugger min man in på misosoppa och han använder vanliga ätpinnar

 

 

Snyggt hänge in till köket 

 

                    animated-japan-image-0013                     animated-japan-image-0013                     animated-japan-image-0013


 

Min man valde av dagens rätt detta läckra fat med fantastiskt fint upplagd sushi. Det finns även varm Japansk mat om man inte vill ha sushi eller vill variera sig lite.

 

                                              

Kombinerade bestick och ätpinnar från Prylkoll.se 

   

Några på lite närmare håll

 

Jag valde vegetarisk sushi och både min man och jag tyckte sushin var den godaste vi någonsin ätit. Fast vi ätit sushi i många år så slog denna rekordet med smaker som fyllde munnen med njutning. Dessutom var riset perfekt och det är viktigt när det gäller sushi. Allt såg så fräscht ut så tandvattnet började rinna..   

 

   

Här ser ni mig i ett montage där jag håller upp en rund nigri sushi framför min mun.

 

Allt var perfekt från inredning, vänligt bemötande och suverän sushi. Magen mådde verkligen bra resten av dagen av sushin och man blev mätt och tillfredställd. 

 

     

Alphaville med låten Big In Japan. En låt som passar in här. Klicka här för att höra Alphaville med samma låt 2017. Det är ett väldigt långt intro men håll ut. Alphaville är en tysk synthpopgrupp som bildades 1982 under namnet Forever Young, men 1983 tog dom namnet Alphaville. Marian Gold är sångaren i gruppen. Klicka här för att läsa lite mer om gruppen

 

             animated-japan-image-0027   

 

 

#Dala #Vegetarisk #Sushin #Alphaville

 
 
Veiken

Veiken

21 november 2019 02:52

Er nya sushirestaurang verkar vara en höjdare. Jag älskar sushi, men min man avstår helst. Det blir inte så ofta jag äter sushi heller. Synd!
Håller tummarna för att er nya restaurang har kommit för att stanna!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

21 november 2019 08:25

Det blev verkligen ett bra tillskott bra tillskott till Hallsta. Det var väldigt länge sen jag åt sushi också det går som i perioder

Tack för tumhållningen

Ha en toppenfin dag i paradiset
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

21 november 2019 09:15

Det må jag säga, vilket trevligt ställe ni besökte och så gott allting ser ut som ni åt. Stora portioner också...
Hoppas nu att ert nya lunchalternativ har kommit för att stanna. Det är bra att ha att välja emellan.
Ha en fin dag Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 november 2019 11:09

Det är verkligen ett toppenställe och smakade helt underbart. Man blev ändå inte så där proppmätt och magen mådde bra hela dan sen

Jag hoppas också det kommit för att stanna. Dala Sushi har redan flera restauranger lite utspridda.

Ha en fin dag själv Karin
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards