Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2019

Av Malin wiper - 5 november 2019 13:15

 

När vi begav oss ut i dag så såg jag denna fina kråka på vår gräsmatta. Jag fick zooma in rejält och bilden blev rätt bra. Den såg så mäktig ut. I sista minuten bestämde vi oss för att åka till Åsby Hem & Trädgård med gratisbussen och sen promenerade vi hem. Det är lite blåsigare i dag men väldigt vackert ute

 

     

Mikael Wiehe med Flickan och Kråkan 

 

 

När vi klev ur bussen så gick vi förbi denna fina traktor som var på väg att lasta ut gods från ett hus

 

 

Det var jättefint på Åsbys Café med lila julstjärnor över borden och snygga ljuslyktor. Vi kunde inte låta bli att ta en fika innan jag gick ut i lokalerna för att fota

 

 

Min man valde en äppelkaka med vaniljsås. Han var lyrisk för han tyckte den var den godaste han ätit.

 

 

Jag valde en tekaka med ost, skinka och grönsaker. Kolla in så fint dom har dekorerat och lagt på pålägget. Sånt uppskattas och pålägget är av hög kvalitet. Sen gillar jag deras tekakor som inte är så tjocka och har en god smak. 

 

 

Dom har chokladtryfflar också men nu var det länge sen jag åt såna. När vi bodde i Vaggeryd så var jag nästan besatt av såna och då hos fd Café Lakatos eller Malmborgs Lilla. Det var även länge sen vi åt sushi så allt går i perioder

 

     

 

 

Sen gick vi omkring på olika ställen och kollade. Emellanåt stötte vi ihop på grund av vår inbyggda kompass..  

 

 

Här vinkar jag till er framför en massa blomkrukor. Jag hade en bra dag i dag och kände mig lite piggare.

 

 

Min man visar upp en julstjärna i en plåtkruka som ser lite ut som höganäskrukorna och det finns flera storlekar och modeller av den på bilden

 

Fortsättning följer.......................................

 

                           

 

Vi hade några härliga timmar innan vi promenerade hem i solen och den lite kalla vinden. Ha en fortsatt fin dag mina kära besökare. 

 

 

#Åsby #Kråka #Michael #Traktor #Äppelkaka #Vinkar #Julstjärna

Av Malin wiper - 5 november 2019 08:30


 

I går promenerade vi bort till Svenska Kyrkans minneslund för att tända ett ljus för dom bortgångna i våra familjer. Klicka här för att se när vi var dit sist. 


 

Så här ser den ut på håll med bänkar, stenar och ljshållare på mitten. Solen sken så skarpt precis som förra gången så bilderna blev inte så bra men jag skall fota nån gång då det är solfritt så man ser hur det ser ut


 

Nu hade dom gjort om där så det fanns bara plats för blommor i två vaser och resten var till för gravljus


 

Det var redan fullt så vi ställde vårt bredvid dom andra som stod på marken. Det blev inga blommor för det var redan fullt i dom vaserna


  

Här står vårt ljus en bit från dom andra. Sen stod vi en stund där och tänkte på alla som gått bort och jag pratade tyst med alla. På vår och sommar så kan man även sitta på bänkarna där och fundera och tänka tillbaka. 

 

                                                           

 

Nu har jag kommit till en punkt som man stöter på ibland "bloggtorka". För det första så är alla bilder slut och jag har just nu svårt att komma på nåt att skriva om men det brukar lösa sig. Nu vaknade vi 07.00 igen och solen skiner så skarpt och det ser inte ut att ha regnat nåt i natt heller. Skönt när man har promenader på schemat varje dag. 

 

Slutord


Nu har jag i några dagar använt mig av Naprapat David:s metod för att få en bättre sömn. Klicka här för att komma in på hans blogg och läsa mer om metoden. Klicka här för att läsa lite mer i ett annat inlägg han har i sin blogg. Jag har tagit till mig hans andningstips, satt ner värmen i sovrummet på natten, att mota bort jobbiga tankar och ångest. Jag skall även testa lite annat han skriver om i inlägget. Redan första natten så vaknade jag endast en gång och somnade om efter att jag slappnat av en stund. Nu fortsätter jag med detta och har även stängt datorn 1 timme före sänggående. Jag längtar efter att bli lite piggare så jag orkar mer men för att få full effekt så tar det nog ett tag till men det går framåt

 

 

 

                         animated-candle-image-0118 Jag önskar er en ljus och fin dag mina kära besökare

 

     

Kansas med Dust In the wind 

 

#Minneslund #Ljus #Bloggtorka #Sömn #Kansas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards