Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 november 2019

Av Malin wiper - 23 november 2019 18:00


                 

Vi hyrde elbilen i dag och åkte ut på dom lite mindre vägarna och bromsade in då vi såg denna skylt. Ett ställe som ligger mellan Kolsva och Skinnskatteberg. Samhället heter Bernshammar. Stället går även under namnet Hagas Vintages


 

En del av det rosa huset där man kan fika och kolla in Vintage och får sig massor av nostalgi till livs. 


 

Utomhus hade dom massor med Silkeshöns


 

 

Den första vi träffade när vi gick in genom dörren var denna fina hund av rasen Finsk Lapphund. Han heter Bamse och är 3 år gammal och superhärlig. Jag blev så förtjust i hunden så jag kunde knappt sluta klappa honom. Han verkade gilla mig också för han gick efter mig la sig bredvid flera gånger. Jag smalt som smör i solsken


 

Här ser ni fina Nathalie Lorichs som driver stället. Hon både sjunger och spelar piano så hon är mångkunnig. Klicka här för att komma in på hennes Instagram. Det var en upplevelse att komma in där och se sig omkring i rummen som var fyllda av nostalgi och vintage. Det var så unikt så vi gick omkring där mer än en timme efter att vi fikat. Nathalie var otrolig vänlig och trevligt så man blev varm om hjärtat och njöt av besöket där. När man åker efter dom lite mindre vägarna så får man rätt som det är en positiv överraskning som denna. 

 

Hon har sjungit med Jon Lord från Deep Purple och hennes man har också spelat med honom


     

Ett klipp med Nathalie Lorichs och hennes man Martin Axenrot med låten Down Below. Han spelar gitarr och hon sjunger. Det är otroligt vackert och finstämt. 

 

 

Här i kafferummet träffade vi Nathalies man Martin Axenrot och Carina Svensson som är konstnär och mångsysslare. Supertrevliga och vänliga även dom. 

 

        animated-dividing-line-image-0262

 

 

Vi började med att fika och slarvade rejält men vad gör man när man dyker på nåt sånt här annorlunda. 

 

                                      

                                  

                                                            Vintage Rose Blue                                                                   

 

Min man och jag tog varsin hembakt baguette med en extra god parmaskinka och Italiensk hårdost. Jag var så uppe i varv så jag kom inte på att fota baguetten förrens den var halväten. Den så god så vi bara njöt. Sen tog min man en mjuk pepparkaka och han sa att den var smakrik men inte så söt, mycket goda smaker och en fantastisk konsistens. 

 

 

Jag valde en saffranskladdkaka som var smakrik, härlig konsistens och helt underbar. 

 

 

Det var härlig nostalgi överallt 

 

  

 

Här på denna gamla fina skänk tog man sitt kaffe och valde kaffekopp efter smak

 

Efter kaffet så gick vi omkring och kollade in stället i dom övriga rummen men det ryms inte i detta inlägg

 

Fortsättning följer...........................................


            animated-dividing-line-image-0206


Ha en skön och njutningsfull kväll mina kära besökare


#Hagas #Bernshammar #Silkeshöns #Lapphund #Nathalie #Martin #Saffranskladdkaka

Av Malin wiper - 23 november 2019 08:37

 

Hej på er! Hoppas ni sovit gott och får en härlig lördag trots det grå vädret. När jag tittade ut mot huset mittemot så hade det pyntats för fullt redan i fönstren. När det är så här grått så känns det lite upplyftande med extra ljus. Jag tog i lite för mycket i går och har alltid så bråttomt när jag skall göra nåt så jag sträckte tummen och fick ta värktabletter i går kväll. I dag känns det lite bättre men jag måste vila från datorn i dag. Jag har även fått besvär med mitt skadade vänstra knä igen så jag har börjat med övningarna jag fick av fysioterapeuten. Alltid är det nåt som krånglar och jag är arg på mig själv att jag ställt till dom flesta skadorna i kroppen själv i och med att jag varit så snabb. Nacke, knä och utbrändhet hade jag inte råkat ut för om jag varit en lugnare person. Det är bara att gilla läget och det finns dom som har det värre med ständig värk.

 

                                  

 

Vi måste ha en liten paus i bestyren hemma så i sista minuten har vi hyrt elbilen från Hallstahem i 5 timmar för att åka ut och se oss omkring. Min mans bror kommer till oss en annan helg istället för det är kaos hemma på grund av mössen i kallförrådet. Jag återkommer så fort jag kan och har lite fler bilder. Jag fick slut på bilder jag tagit som är lämpliga för headers (toppbild) så jag frågade min son och han skickade några av sina fina bilder. En av dom har jag gjort i ordning och ni kan se den längst upp i form av ett vattentorn. 

 

   

Nu skall jag göra mig iordning och min man hämtar bilen så åker vi iväg och får oss lite njutning så här på lördagen. Ha det bra och sköt om er. Tack för att ni tittar in till mig, det glädjer mig mycket

 

     

Mark Knopfler med höjdaren Brothers In Arms 

 

#Pyntats #Mössen #Elbilen #Mark

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards