Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2019

Dunderbo- Chutney, Pocket tools, Skantzen och

Av Malin wiper - 18 augusti 2019 13:00


 
Vi fick en burk med Dunderbo Chutney av miss M i går. Det skall bli spänande att smaka på. Vi har förut fått burkar med både fikonmarmelad, sylt och annat och dom har det varit försvinnande åtgång på. Nedtill på burken står det Annika Jodensvi. Miss M åker ofta ut på såna mysiga ställen med sin familj.                  


 

Miss M hade en rolig och praktisk sak med sig i går som hon visade. En platt liten sak att ha med sig i väskan eller fickan från Sagaform "Pocket tools for meal". Ett besickset i miniformat. Klicka här för att se nåt liknande med andra verktyg. Fick leta på Credit card pocket tool

 

                    animated-credit-card-image-0004                    animated-credit-card-image-0004                    animated-credit-card-image-0004                    animated-credit-card-image-0004


 

Så här ser det ut när man drar ut sakerna från plattan. Kniv, gaffel, tandpetare och lite annat som behövs. Klicka här för att se nåt liknande med andra verktyg. Fick leta på Credit card pocket tool

 

                  animated-credit-card-image-0005                      animated-credit-card-image-0005                      animated-credit-card-image-0005                      animated-credit-card-image-0005

 

Klicka här för att se ett annat Toolkit. Klicka här för att läsa om överlevnadsplånbok. Klicka här för att se fler multitools

 

                                          


                                                                   Ali Express

 

En sak är ju säker och det är att jag håller hjärnan igång genom att blogga, leta efter saker och lära mig nytt hela tiden. Vet ju hur viktigt det är att inte stagnera för jag arbetade ett antal år inom vård och arbetsterapi. Då var det väldigt viktigt med aktivering och man ser skillnad på då och nu då allt skalats ner.

 

 

I går då vi var ner till Skantzen så fortsatte vi promenaden efter att vi visat barnslussen. "M" lekte en stund i parken en bit bort och där fanns även lite leksaker.          

 

  

"M" lekte lite i sandlådan också

 

 

Helt plötsligt var hon försvunnen och då visade det sig att hon gömt sig i flugsvampen i form av en stubbe med flugsvampshatt. Bakom fanns en liten koja där hon satt sig..  

 

                                                animated-mushroom-image-0029 

       

Själv har jag nån slags optisk fobi vad gäller vissa nätverk. I denna time lapse med svampar förekommer just såna nätverk och jag känner av det i hela kroppen och får gåshud. Är det nån fler som har såna optiska fobier som jag kallar det?. En del bladverk kan jag få det av också men känslan går inte att förklara för än om det känns olustigt så kan jag inte låta bli att titta

 

Nu är det inte så att jag inte tycker klippet är vackert för det gör jag. Tog bara upp detta med att man kan ha fobi för vissa saker. Min är inte så jobbig så jag far inte illa 

 

                    

 Vi var sent uppe i morse så det blev en sovmorgon. Solen skiner men det är massor med mörka moln såg jag när jag tittade ut. I dag skall jag ringa Lena min bloggläsare sen 2009 som även blivit en vän. Då får jag även lite information om Göteborg. Jag bodde ju där i två omgångar sammanlagt 10 år. I förmiddags ringde jag A-G och det är så kul att vi har regelbunden kontakt på telefon. Hoppas vi så småningom kan ta en tur till Vaggeryd för att träffa dom båda och även göra en nostalgitripp både där och till Jönköping. Vi bodde ju där i hela 17 år och det suddar man inte ut så lätt. Ha nu en både njutningsfull och vilsam fortsättning på söndagen 


#Dunderbo #Pocket #Skantzen #Flugsvampen #Optisk #A-G

 
 
Veiken

Veiken

18 augusti 2019 19:57

Hemmagjord marmelad, sylt och chutney är försvinnande gott!
Verktygskit är bra att ha med sig. Man vet aldrig när man behöver dom. Precis som schweizerknven.
Jag såg den lilla svampfilmen och tyckte det var fint när de utvecklades.
Det är bra att gymnastisera våra hjärnceller med olika aktiviteter typ knep och knåp!
Kram

http://veiken.se

Malin wiper

19 augusti 2019 05:48

Håller med dig. Jag såg att jag har ett verktygskit som jag fått av min son men det är inte platt utan runt.

Svampfilmen är fin men jag reagerar på en del nätverk men måhända att jag är ensam om såna fobier.

Ja du våra hjärnor måste hållas igång så länge vi kan.

Ha en fin måndag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards