Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juli 2017

Borgåsunds Hamncafé och yoghurtglass på Erikslund

Av Malin wiper - 20 juli 2017 10:03



   


I går dök Annelie och Göran upp utanför vårt hus och vi blev jätteglada att få träffa dom en gång till innan dom åkte hem. Sen åkte vi till Borgåsunds Hamncafé för att fika och visa dom hur fint det är där. Här ser ni våra fina vänner som slagit sig ner med fikat och sen myste vi och hade kul.      


 


Jag och Annelie som varit min bloggvän i ca 6-7 år och nu även fb vän och vän. Det var genom min bloggvän Pisan som jag fick kontakt med Annelie för dom är vänner. Pisan har jag träffat flera gånger men det var längesen nu. Hon är också en jättefin och trevlig tjej. Vi hade tur med vädret i går för i solen var det rätt varmt men så fort det blev skugga så kände man att det inte var sommarvärme som man är van vid.         


 


Mr T på plats också. Det känns så lättsamt och trevligt och vi saknar inte samtalsämnen och det känns som vi är på samma ni nivå. Det är så overkligt när man bara sett varandra och umgåtts över nätet att sen träffas och jag är så glad att jag har så fina bloggvänner för alla jag träffat är toppenpersoner. Nyss träffade vi ju både Margit och Lillemor med deras respektive män och allt flöt på             

 

 

 

Sen gick vi ner på baksidan av Hamncafét där man kan gå på bryggan och kolla runt ut mot vattnet. Denna gång gjorde Annelie mig uppmärksam på denna syn. Det ser ut som träd mitt ute i vattnet och sånt finns att se på två ställen

 

Klicka här för att se när vi var till Borgåsunds Hamncafé sist

 

 

 

Det finns lite båtar att se också på baksidan och några småbåtshamnar runtom sjön           

 

  

 

Sen åkte vi till Erikslunds Shoppingcenter för att det är så fint och vi åt yoghurtglass på ett ställe på centret och det var jättegott. Man kunde toppa glassen med antingen frukt, olika såser eller godis. Här ser ni min mans glass. 

 

 

 

Här disken med lite nyttigare saker men vill man ha godis på så finns det också. Sen gick vi runt och kollade lite och vi shoppade också saker vi behövde och letat efter. Det blir för långt inlägg för att sätta in det så det kommer nog i nåt annat inlägg där jag visar upp sånt vi köpt.

 

                         Ice Cream Tubs - GIFMANIA                         Ice Cream Tubs - GIFMANIA    

 

 

Efter det åkte vi omkring och visade runt och till slut blev vi alla hungriga så vi åkte till en bra pizzeria bara några stenkast från vår bostad och men det skriver jag om senare. Ha nu en jätteskön dag. Vi tar en vilodag och passar på att göra lite hemma som skall fixas.

 

 

 

#Annelie #Borgåsund #Bloggvän #Lättsamt #Träd #Erikslund #Yoghurtglass 

 
 
Ingen bild

Pisan

20 juli 2017 12:12

Vad trevligt ni haft! Önskar jag oxå kunde vart med. Kanske blir det så en annan dag 😊 Det är jättekul att träffa sina bloggvänner IRL. Ha en fin torsdag! Kram till er båda ❤️💖💜💕

Malin wiper

20 juli 2017 12:21

Det var jättetrevligt. Det hade varit jättekul att få träffa dig igen och jag hoppas vi kan förverkliga det så småningom. Ha en fin torsdag själv vännen
kramar från Malin

 
TantGlad

TantGlad

20 juli 2017 14:13

Visst är det kul med blogg och fb vänner , speciellt spännande om man aldrig har träffat dom. Själv har jag träffat 5 bloggvänner i värkligheten och roligt var det. Man skapar ju sig en uppfattning om dem i bloggen

Oj...ett träd ute i vattnet. Så fränt.

Mysigt med café. Skönt om man kan sitta ute.

Ha det så gott och stor kram fina bloggvän

http://tantglad.bloggo.nu

Malin wiper

20 juli 2017 14:52

Det har du så rätt i. Vad många du träffat, nu måste jag räkna ;) . När jag börjar räkna så har jag träffat 7 st. Pisan, Annelie, Skrivmoster, Lena, Lillemor, Margit och Sanna. Trodde inte att det var så många, kul.

Ja du det har varit några bra dagar men inte så varmt i skuggan

Ha en jätteskön dag
kramar från
Malin

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

26 juli 2017 10:27

Har funderat och kommit fram till att jag blev vän med Annelie för jag hittade henne inne på din blogg, så du har varit vän med henne längre mig! :-) Inte för att det spelar nån roll, huvudsaken är ju att vi är vänner ♥ Har också funderat på hur länge vi känt varandra du och jag och kom fram till att det är minst 10 år nu, tror att vi sågs första gången 2007, eller 2008. Jösses vad tiden går.... Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 juli 2017 10:54

Jag visste inte att hon och jag varit vänner längre än ni varit. Hade för mig att jag träffade henne genom dig ;) hur minnet är ändå. Det hade ju varit roligt om man skrivit upp varje gång man träffat en ny person genom bloggandet. Det är verkligen härlig att ha fått så många bra bloggvänner. Du är ju en av dom första efter Cattis. 10 år går verkligen fort och när jag ser att dina flickor växt upp nu så blir man helt ställd och känner sig lastgammal. Vart tog åren vägen?. Tack för att jag fått lära känna dig synd bara att man inte kunnat träffas mer men hälsan har ju ställt till det så man är inte som förr

Ha en jättefin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards