Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juni 2017

Torggatan 1 Strike i Västerås

Av Malin wiper - 9 juni 2017 09:00


                     


 


För några veckor sen besökte vi en utomhusrestaurang i Västerås som heter "Torggatan 1 Strike". Vi promenerade i stan och handlade lite och bara myste. När vi såg denna inglasade sommarrestaurang så blev vi sugna på mat. 


 

Till vänster på bilden ser man samma restaurang men inomhusdelen som är öppen året om. Klicka här för att se vilket bra betyg dom fått


 


Det var jättemysigt därinne och bra service men jag kunde inte fota så mycket eftersom det var mycket folk och lunchtid. Vi blev serverade en jättegod och fräsch sallad före maten


 


Helt plötsligt kände vi för ett glas vin till huvudrätten. Min man tog rött vin och jag vitt. Vi åkte ju buss och då kan man passa på att njuta av ett glas vin till maten

 

                             


Vat 19 


 

 

Det röda vinet var Franschhoek Cellar The Churehyard Cabernet Sauvignon från 2015. Min man gillade vinet som var lättdrucket med en frisk syra. Mycket havtoner. Hon som serverade höll fram flaskan så fint så jag kunde fota

 

         

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en korkskruv i form av en pirat

 

 

 

Mitt vita vin var ecologiskt och var jättegott och lättdrucket. Jag gillar inte viner som är alltför sträva så detta var helt perfekt. Det heter Pura Cicilia Purato Catarratto Pinot Grigio. Båda dessa viner skall vi köpa hem och ha på barbordet och bjuda på när tillfälle ges.

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på världens minsta korkskruv


 


Sen kom då rätten in som vi beställt bestående av tagliatelli, fläskfilé, sås och toppad med parmesanost. Maten var också till belåtenhet och hade fina goda smaker och parmesanen var som pricken över i:et. Vi satt länge och njöt och det kändes som vi var på semester. Så har det kännts sen vi flyttade till Västmanland. Så mycket att upptäcka och vi försöker ta för oss så mycket som möjligt


  


Så här ser det ut från utsidan av den inglasade sommarrestaurangen


 


När vi gick med lätta och mätta steg från Restaurangen så njöt vi av denna syn



                                                          





#Torggatan #Sallad #Vin #Tagliatelli #Utsidan

 
 
Annelie

Annelie

10 juni 2017 07:00

Mysigt att bara sätta sig "så där",, alltså inget planerat utan man tar det som det är.
Maten ni åt såg riktigt god ut, å salladen *mums*
Gjorde ni alldeles rätt i som unnade er vin, när ni kunde.

Jag har ju smakat alkohol sååå otroligt sällan nu det senaste 5-6 åren, men jag saknar att inte kunna ta mig ett glas vin någon enstaka gång.
NU kan jag inte,, äter medicin som krockar med alkohol,, men innan den medicinen så reagerade jag ju mer och mer på alkoholen,, detta med att jag svullnade upp och vart ILLRÖD i hela ansiktet, ner över bröstet osv.
DÅ, är det ju bara dumheter att utsätta mig för detta,, ifall det sätter sig på andningen.

Ha nu en jättefin lördag.. // Varma Kramar Annelie

http://www.gifta6570.blogspot.se

Malin wiper

10 juni 2017 11:09

Det var en underbar dag då allt kändes rätt. Det var verkligen god mat. Vi dricker så sällan men ibland är det gott till mat och när man har besök.

Jag har ju inga mediciner mer än levaxin så jag kan ta mig ett glas ibland. Fast jag skulle även kunna vara utan för det finns så många goda fina alkoholfria alternativ numera.

Ingen höjdare att bli röd i ansiktet och bröst av vin så jag förstår dig. Man skall inte dricka heller när man äter värktabletter.

Jag har en bra period nu med ryggen så jag behöver ingen värkmedicin. Då får man passa på att njuta och göra saker

Ha en skön lördag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards