Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Carrie Fisher och några kuddar.

Av Malin wiper - 28 december 2016 10:31

När vi var hos min son så fick vi på slutet höra att Carrie Fisher gått ur tiden. Min son som är ett Star Wars-fan fick sorg och även jag för jag gillar henne än om jag inte sett alla filmerna än. Har sett några hos min son och en på 1970-talet. Hon blev bara 60 år gammal och hon blev mest känd för sin medverkan i just Star Warsfilmerna, där som Prinsessan Leia. Hon föddes i Beverly Hills i Kalifornien, och hon var både skådespelare och författare. Carrie Fisher var dotter till två kända skådespelare nämligen: Debbie Reynolds och Eddie Fisher. Hennes mamma lever fortfarande och är 84 år.  Carrie har även varit gift med Paul Simon. Carrie Fisher drabbades av hjärtstopp under en flygresa.    

 

   

Jag är barnsligt förtjust i roboten BB-8 från Star Wars och fick en kudde i den formen av min son i julklapp plus några andra saker jag visar senare. BB-8 är en droid karaktär just i Star Wars-serien. Den förekommer först i filmen Star Wars: The Force Awakens från 2015 som jag sett i 3D hos min son.         

 

 

Klicka här för att se när en katt leker med BB-8. 

 

   

Här ser ni BB-8 bredvid en kudde jag fått i julklapp av min sons tjejkompis Miss M. Dom ligger så fint som prydnader nu på vår hallsoffa

 

   

Av Miss M fick jag även denna kudde som är jättehäftig med filmmotiv och det passar ypperligt när vi har just filmtema i hallen. Tusen tack från oss båda..  .  Fotot till höger föreställer min son med fiol. Han spelade ett tag i en symfoniorkester. Filmklappe-klockan under fick jag av min son för ett antal år sedan. Tavlan till vänster föreställer ett motiv från Venedig. Till vänster om tavlan två carnevalmasker köpta när vi var till Venedig på 1990-talet   

 

Vi är helt slutkörda min man och jag efter denna resan men den har varit jättekul och lyckat. Jag hinner inte med riktigt nu så allt kommer att ta sin tid för både ländrygg och nacke är påverkade men jag är ändå glad att vi kunde göra denna resan. I går när vi åkte från Barbro utanför Nynäshamn så upptäckte jag i bilen efter 4 mil att jag glömt handväskan hos henne. Vi fick åka tillbaka och hämta den så vi var inte hemma förrens 21.45 i går. Vi stannade på två ställen för att fika och sträcka på benen. Tur att det finns icegelépåsar. Hoppas ni alla haft en härlig julafton och att ni får en fin fortsättning på julen. Solen skiner och det är inte så kallt. Nu skall vi bara vila upp oss i dag och jag skall försöka fixa till några bilder och även rensa bort dåliga för jag har fotat alldeles för mycket som vanligt.

 

 

 

 

#Carrie #Wars #Roboten #Hallsoffa #Filmmotiv

 
 
Annelie

Annelie

29 december 2016 01:05

Ja, det märks väl väldigt väl när jag inte ens visste vilken denna skådespelerska var, när jag har sett ytterst, ytterst lite på Star Wars..

Tråkigt med din väska, men ändå tur ni inte hade hunnit längre.

Ha nu det allra bäst.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 december 2016 08:28

Genom att min son är ett Star Warsfan så visste jag vem hon var och att hennes mamma är ur min mammas generation och en känd skådespelare på den tiden.

Ja du vi var helt slut när vi kom hem. Det blev väldigt mycket sittande

Ha det allra bäst själv också
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards