Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2016

Sam Hjälp second hand i Huskvarna, blandad kompott.

Av Malin wiper - 1 juli 2016 07:00

Lite bilder från Sam Hjälp Second hand som vi besöker emellanåt. Detta är inte min stil av möbler men i rätt hem och miljö så passar dom ju in ypperligt. Vilket jobb att handbrodera tyget på stolarna. Hela gruppen såg som ny ut. Allt detta kostar endast 1900 kr        


 


Soffryggen på nära håll


  

Stolsdynan med sina små rundade spikhuvuden runtom


          


  

Här håller min man upp en spegel i form av en uggla. Den kostade 60 kr och när jag såg den tänkte jag osökt på Pisan  


  

Här ser ni en av dom trevliga kvinnorna som arbetar där. Här står hon bakom disken på deras Café       


  

Ett fint gammalt magderburgerspel för 2000 kr 

 

Lite dragspelskul..     


  

Innan vår semester så åkte vi till Sam Hjälp och då hittade min man denna fina presskanna som  kostade under 100 kr. Märket är bodum Columbia och när jag kollar på nätet så har dom kostat från 700-1200 kr. Klicka här för att komma in på en sida där dom är nedsatta i pris men kostar ändå  från 500-900 kr så vi har gjort ett verkligt fynd. Kannorna i glas är billigare men en sån har vi redan.  Vi gillar presskannor mer än bryggare så vi gjorde oss av med den vi köpt förut på second hand. Nu har vi två presskannor som rymmer rätt mycket och det får räcka 


     


Klickbilder. På bild 1 ser man att kannan inte är använd, där ligger ett kaffemått och beskrivning på denna Bodum kanna. Bild 3 ett snyggt tidlöst bord från ca 1950-1950-talet


  

Jag hittade gardinlängder i jättefin kvalitet och dom var som nya, kostade endast 40 kr. Dom skall vi ha och byta med i köket            


  

Min man har nu satt i öljetter och jag skall lägga upp dom lite så dom passar in i ett kök. Dom är lite genomskinliga och en kvalitet som gör att dom  inte blir skrynkliga

 

Om ni inte vet hur man sätter i öljetter så klicka här för att komma in på min mans "Lilla öljettskola"


  

Jag gillar dom gardinerna som vi har mest i köket och dom är köpta på fd Mimmis Magasin. Toppenkvalitet och ett mönster som är tidlöst.   

 

I dag har jag inte så mycket på min agenda utan kan ta allt i lugn och ro. Det gick bra på gymmet i går men jag kurerade mig med dom verktyg jag lärt mig. Det blir en promenad i dag och sen fixa lunch.  Nu önskar jag er en härlig fredag i solens tecken..  



  

#Sam #Handbrodera #Uggla #Café #Magderburgerspel #Presskanna #Gardinlängder
  

 
 
Ingen bild

Lena

1 juli 2016 07:33

Godmorgon 😊 sitter och äter frukost med gubben o minsta barnbarnet. Har varit o hämtat honom för de har inte dagis än o bägge jobbar. Så idag blir det barnbarnsmys😀😁 kram

Malin wiper

1 juli 2016 07:46

Hej Lena! Kul att du tittade in. Vilken härlig frukost med barnbarnet. Ha en underbar "barnbarnsmysdag" ;)

kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

1 juli 2016 19:16

Ååååå,, den spegeln skulle jag velat haft.

Vilken grupp, denna med broderingen på. Visst, inte min stil, men jag är klart impad av broderingen.

Snyggt gardintyg du hittade till en så billig penning.

Kommer jag bortöver någon gång, så MÅSTE jag till denna second hand-butiken, de verkar ju ha massor fint till billig peng.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 juli 2016 10:20

Vad synd att jag inte köpte den då, kostade bara 60 kr. Man blir ändå som du säger impad av broderiet. Nästa gång jag kom dit så var gruppen redan såld

Gardintyget är ännu snyggare i verkligheten så jag visar det när dom hänger uppe

Då får vi åka dit tillsammans så skall jag visa runt på alla ställen

kram tillbaka

 
Annelie

Annelie

3 juli 2016 06:30

Om / När du kommer dit nästa gång och spegeln finns kvar (som jag nu inte tror den gör), kan du då köpa den till mig, så står jag för frakten och allt, eller om vi kommer uppöver och hämtar det irl.. :-D

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 juli 2016 10:02

Jag skall kolla om den finns kvar och då köper jag den. Hoppas, jag stod där och tvekade om jag skulle köpa den eller inte. Nu kom jag på att dom har nu semesterstängt tills nån gång i augusti. Får kolla då.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards