Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Prostkvarnsparken!

Av Malin wiper - 2 april 2016 19:45

  

Vi åkte ut lite i dag för att se hur det kändes med min ländrygg, det gick bättre än jag trodde så vi kom ända till Jönköping men sen behövde jag gå ut på en promenad och då hamnade vi så lyckat nedanför ett ställe som heter Prostkvarnsparken där en bäck portlade så fint.  


  

Efter att ha promenerat runt bäcken så såg jag att längre fram fanns en trätrapp som gick ner under bron. Gick då  ner och kollade och det visade sig att man kunde gå ner under bron och sen upp igen på en annan trapp till andra sidan bron  


  

När jag gick där på gången så såg man denna graffitimålning på andra sidan väggen. Det var rätt mysigt att gå där och väggen på min sida var också målad

 


Chris Rea med Set Me Free


  

Efter det åkte vi omkring i ett område en bit ifrån och där såg jag dessa figurer på en trästubbe. Dom skall föreställa två av dom "Sju dvärgarna" i sagan "Snövit och dom sju dvärgarna". Både snövit och dom andra dvärgarna stod på andra stubbar men solen sken så skarpt så bilderna blev inte bra  

 

  

Här åker vi förbi ett rätt snyggt höghus som har lite karaktär och färgsättningen är läcker

 

    

 

Och ha en fin kväll. Tack för att ni tittade in

 

 

#Prostkvarnsparken #Bäck #Sju #Höghus
 

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

3 april 2016 07:18

Coolt att du skriver om det samma dag som jp har en artikel om det.
Tänkte att det måste vara i den trakten eftersom ni kom på åsenvägen på bilden med höghuset du gillade.

Malin wiper

3 april 2016 08:25

Det hade jag ingen aning om så jag skall om jag hittar det på nätet i JP

Tack för att du talade om att det heter Åsenvägen. Man lär sig nåt hela tiden

Ha en skön söndag
Hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

3 april 2016 17:59

Jag tänkte på dig idag...när vi åkte denna fina väg som har utsikt över hela sjön och sen när vi åkte förbi Jönköping.

Ha en fin fortsättning på denna dag och en härlig kommande vecka.

Varma kramar från taxin, Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 april 2016 07:10

Ja du den vägen är väldigt fin att åka än om det är motorväg. Visste inte att du skulle åka över där.

Ha en bra början på veckan

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards