Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Glenn Frey!

Av Malin wiper - 19 januari 2016 18:00

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Glenn Frey


Sångaren och grundaren av  Eagles Glenn Frey har gått ur tiden i en ålder av 67 år. Han föddes i Detroit, Michigan och var en amerikansk sångare, låtskrivare, gitarrist och skådespelare. Frey var en av orginalmedlemmarna i countryrockgruppen Eagles. Han skrev låtar (ofta tillsammans med Don Henley). Jag gillade verkligen gruppenens musik och har lyssnat på dom lite då och då och även haft dom i mina bloggar under årens lopp. Det är så många nu som gått bort i 60-årsåldern och det är ledsamt. Dödsorsaken var komplikationer av rematoid artrit, akut ulcerös kolit och lunginflammation. Eagles är otroligt musikaliska och har härliga melodier på sina låtar, tidlösa suveräna musiker och sångare.                      

       

 

 

 

Eagles

 

Klicka här för att läsa lite mer på kultur och nöje. Efter att Eagles upplöstes 1980 har Glenn Frey haft många framgångar som soloartist med låtar som "The Heart Is On" (från filmen Snuten i Hollywood), "You Belong to the City" (från TV-serien Miami Vice). Han var senare med när Eagles återförenades i mitten av 1990-talet

 

 

Klicka här för att se ett annat klipp

 

                   


#Glenn #Eagle #Don 

 
 
Annelie

Annelie

20 januari 2016 09:39

Ja, IGEN,,, denna jäkla sjukdomen CANCER. Å de är ju inte gamla heller.. :o((

Kramar... <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 januari 2016 11:58

Cancer tar mångas liv i förtid och det känns förjäkligt rent ut sagt. Jag har ju själv drabbats men det var en godartad så jag hade tur. Sen satt den på bästa platsen där spridningen är minimal

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 5 juni 13:15

  I går eftermiddag fick vi besök av en ekorre som åt av våra blommor i blomlådorna på balkongen. Vi har undrat varför det ser så risigt ut i lådorna och nu fick vi svar. Det bjuder vi på för dessa blommor var ett misstag för dom lyser inte upp ...

Av Malin wiper - Onsdag 5 juni 08:30

    Senare på fredagen då  vi var till Uppsala tillsammans med min son så promenerade vi bort till Uppsala Slott. Här går vi förbi denna byggnad med en tjusig kupol i koppar     Ett träd som såg ut som en skulptur i sin nakenhet. Det var ...

Av Malin wiper - Tisdag 4 juni 07:45

    I Uppsala centrum så har dom en sån här "långbänk" där man bara kan slå sig ner och njuta av folkvimlet.      Här ser man längden på en av bänkraderna och till vänster fortsätter dessa "långbänkar". Jag har aldrig sett nåt liknande fö...

Av Malin wiper - Måndag 3 juni 06:30

    Vi började i fredags med en fika på Güntherska cafét i Uppsala. Vi satt på deras uteservering som var inglasad. Vi har fikat där en gång tidigare för några år sedan med min son och hans kompis Mr R. Då satt vi inne i cafét och det är hur fin...

Av Malin wiper - Söndag 2 juni 08:45

    Här kommer lite fler bilder från Örsunsbro. Såg denna röda Merzedes Benz 308 parkerat vid ett gammalt rött trähus     Dök sen på en Volkswagen LT 31 från 1988     Det fanns fler gamla bilar som här en Chevrolet Van från 1989...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards