Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Sandéns Konditori på Torpa, fin arkitektur

Av Malin wiper - 11 januari 2016 15:00

             



 

När vi ändå befann oss på Torpa i lördags så tog vi en fika på Sandéns Konditori som ligger i ett otroligt fint stenhus. Gillar även den gröna färgen. Underbart att såna fina stenhus bevaras och sköts om så dom kan få vara kvar som en del i stadsbilden som ständigt förändras. Att vandra runt bland Torpas fina stenbyggnader är en lisa för själen. 

 

             


Klicka här för att se vad jag skrev 10 maj 2015. Klicka här för att se vilket bra betyg dom fått på Cafekartan


  

En ingång från sidan där det även finns en stor uteservering

 

  

Kolla in den böjda neonskylten som har fått sitta kvar, tack för det.

 

               


  

Även neonskylten över huvudingången har fått sitta kvar som ett vackert blickfång

 

                         


  

Det är mysigt att sitta därinne också. Vi tog varsin smörgås med ost och skinka som tjejen gjorde iordning medans vi väntade. Därför blev dom så härligt frasiga  

 


En jättesemla i blickfånget

 

    

Kolla in dom "Franska balkongerna". Jag bodde i en lägenhet i Göteborg några år som hade just en fransk balkong.


   

Don Reno med Coffee Cup. Don Reno var en amerikansk bluegrass musiker som mest var känd för sitt banjospelande. Han samarbetade med Red Smily, och senare gitarristan Bill Harrell. Han dog 1984 i en ålder av 57 år


#Torpa #Sandéns #Stenhus #Neonskylten #Smörgås #Jättesemla #Don

 
 
Hebbe

Hebbe

11 januari 2016 18:50

Jag hade två Jannar som klasskamrater i skolan,båda är kvar här i byn..
Just nu är jag i Uppsala,här är det +1,7 just nu,vilket ger snöslask,inte kul om det fryser på..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

11 januari 2016 19:28

Vad kul att dina klasskamrater finns kvar där. Jag har bara en jag har kontakt med.

Då har ni varmare än hos oss och som du säger, det blir bara slask av allt. Man fryser verkligen mer av fuktig kyla

Ha en skön kväll
kram

 
Hebbe

Hebbe

11 januari 2016 18:55

Det blir nog fina fairplay priser när det blir klart..Haé Kram

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

11 januari 2016 19:29

Det tror jag också.

kram

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

11 januari 2016 19:59

Ja visst är det fint med sånt som får stå kvar och med hus som bevaras. Väldigt fint det där!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

12 januari 2016 08:20

Annars blir det ju bara nytt, så jag tror vi behöver lite av vår historia också vad gäller byggnader. Ja du det är verkligen fint

Ha en skön dag
kram

 
Annelie

Annelie

12 januari 2016 16:18

Vad roligt att de har behållit de äldre neonskyltarna, är själva fiket också lite äldre stuk..??
Jag kommer så väl ihåg ett fik i Karlstad, Café Royal tror jag det hette,,, det var riktigt gammal där de serverade en vid borden, man fick beställa vid en lång disk, sen så kom de ut med det. Synd de tog bort det.
Gött med semlatårta.. :-P

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 januari 2016 07:48

Ja du det är häftigt att nåt får vara kvar som en påminnelse om en annan tid. Dom gamla neonskyltarna är dessutom jättesnygga

Vad kul att du som är så ung även har upplevt bordsservering. Ja du det var tider det

Ha en skön dag vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards