Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Vårdcentralen i Vaggeryd och lite musik.

Av Malin wiper - 30 december 2015 14:15



  

I morse stod jag inte ut längre med hostan och halsontet så jag ringde Vårdcentralen och fick en tid 10.20 Väntrummet är så mycket finare och mer inbjudande nu sen dom gjorde om för ett tag sen. Dessutom har dom stolar som passar när man har ländryggsbesvär så jag behöver inte släpa med mig dynan. Jag fick en läkare som heter Jose Romera, han var vänlig och trevlig och kändes kompetent. Klicka här för att läsa om paret i VN. Jag har även varit till hans fru som också är lika bra. För mig är det väldigt viktigt hur man blir bemött. Även sköterskan som var där när jag fick ta en sänka var så vänlig så man bara slappnar av.                

 

 

Jag är ingen tidsoptimist utan vill vara på plats tidigt men nu blev det lite dramatiskt. Vi fick inte upp bildörrarna så min man fick krypa in genom bagageluckan och sen starta bilen men dom gick inte upp ändå och till slut hade jag bara 10 minuter på mig innan jag skulle in till läkaren. Då vips gick dörrarna upp. Jag hann dit några minuter före men jag gillar verkligen inte att vara sent ute. Fick sen ett tips av A-G att fylla varmt vatten i en plastpåse och sätta mot låset. Det skall vi ta till nästa gång för olja hjälper inte.

 

   

Tack och lov så hördes allt bra när han lyssnade på lungor och hjärta. Även öronen såg bra ut men sänkan var förhöjd till 32 men det är tydligen ingen fara eftersom man får det av en influensa. Han sa dock att jag skall komma tillbaka om hostan fortsätter och inte febern går ner. Han skrev ut en lite starkare hostmedicin som jag först skulle ta en halv dos av för att testa eftersom jag är så medicinkänslig 

 

   

Sen åkte vi iväg till Apoteket men där fick vi vänta så länge eftersom betalningssystemet låst sig så dom inte kom i kassafacket. Sen fick jag en sån hostattack så jag inte kunde stanna kvar därinne. Till slut var vi tvungna att gå för jag blev så nedkyld av att stå ute i blåsten. Min man fick åka in till Skillingaryd för att hämta ut medicinen där istället och det gick bättre. På torget var det rätt dött, inte mycket med folk ute.

 

   

Medicinen heter Lepheton och jag blev lite förvånad för den kostade 236 kr. Vi får se om den hjälper för nu tog jag en minidos för att testa sen kan jag höja den lite. I dag har A-G varit till Gym Plus igen och jag är så ledsen att jag inte kan gå dit för jag längtar. Vi har ju så trevligt när vi tränar.

 

Anastacia med Sick and Tired

 

 

Jonssons Konditori


Nu är jag så trött så det blir bara till att vila ev ta en kortare promenad för ländryggens skull. Min man börjar bli lite bättre så han får göra alla ärenden. Nu har snart ytterligare ett år gått från våra liv och jag hoppas 2016 bär med sig många bra saker såsom hälsa, upplevelser, njutning, bättre samhällsklimat mm. Sköt om er mina fina bloggläsare och tack för att ni tittat in till mig under året som gått

 

 

#Vårdcentralen #Hosta #Stolar #Anastacia #Jose #Medicinen 

 
 
Ingen bild

Dubbelfarmor

30 december 2015 15:01

Hoppas du snart kryar på dig! Jobbigt med denna hosta.
Ha ett gott slut och sen ett Gott Nytt År! Då ska vi väl ändå kunna träffas! :)

Varm kram

Malin wiper

30 december 2015 15:57

Jag hoppas det också. Mr T har haft den i 16 dagar men nu börjar han bli bättre.

Klart vi skall träffas nästa år. Tack för omtanken

Gott slut och ett Gott Nytt År till er båda
kram

 
Ingen bild

Keiju

30 december 2015 18:33

Ett annat tips är att ta lite handsprit på gummilisterna runt dörrarna alkoholen gör att de inte fryser fast. MvH Keiju

Malin wiper

30 december 2015 18:55

Så bra att vi får fler tips. Det har jag aldrig hört talas om. Det skall testas för detta kommer att hända så länge det är sån varierad väderlek. Tusen tack snälla du.

Ha en fin kväll Keiju
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards