Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Förbandsbyte och Gerry Halliwell...

Av Malin wiper - 6 mars 2015 09:00

   

I onsdags hjälpte min man mig att byta förband på halsen för det hade lossnat lite när jag duschade och tvättade håret. Det var första gången jag såg operationsstället och det är rätt svullet och både blått och gult. Fast det såg väldigt bra ut där det var sytt, nästan som läkt och en sutur börjar ta sig ut och dom skall man klippa bort sen. I dag har jag inte lika ont som förut och det spänner inte lika mycket när jag tittar upp och ner. Tyvärr kan jag inte ligga på sidorna än men jag tror inte det dröjer så länge till innan jag kan. Hela sommaren till och med augusti så skall ärret vara skyddat men då med smal specialtape som jag redan köpt. Jag kom inte ut i går heller för jag har ingen ork av denna förkylning, man känner när det är dags och jag längtar efter mina promenader.  

 

   

Så här ser förbandet ut och det är mindre än det första som jag fick på sjukhuset. Jag fick även röda utslag runt förbandet för jag är känslig mot sånt men detta jag fick med mig verkar funka bättre. Klicka här för att komma in på Mediplast hemsida

 

Geri Halliwell med Look At Me. Såg henne på Skavlan och tyckte hon var rätt cool. Letade efter nån låt som föll mig i smaken och hittade denna. Hon föddes 1972 i Watford i Hertfordshire och är en engelsk sångerska och före detta fotomodell. Hon var som dom flesta vet en av medlemmarna i The Spice Girls (Ginger Spice). Hon var först med att lämna gruppen för en solokarriär 1998. Hon blev utsedd till goodwillambassadör för UNFPA 14 maj 2006 och arbetar med frågor kring sexualitet och jämnställdhet. Halliwell arbetar också för ökad medvetenhet om bröstcancer. Den 14 maj 2006 födde hon en dotter. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. 



Torsdag:   


I går  pratade jag med en trevlig sköterska på kirurgen i Värnamo och hon skulle meddela min läkare och sen återkomma till mig ang detta med förkylningen, om läkaren hade andra förslag. Sköterskan sa att jag skulle gå ut en promenad, dricka mycket och köpa slemlösande. Hon trodde inte att det var nån fara eftersom såret läker bra och mina värden var bra när jag lämnade sjukhuset. Det är sån skillnad när man får tala med en som är  förstående och inte bara bagatellisera ens känslor.  Det händer inte så mycket i mitt liv nu annat än att jag försöka friskna till så jag har inte så mycket att komma med. Jag orkar inte blogga i dag för hostan tar på krafterna så jag har några färdigskrivna inlägg som jag tidsinställt


  

Nu hoppas jag ni har en fin helg att se fram emot och att solen lyster på er och att ni får må bra. Sköt om er kära bloggläsare  



#Mediplast #Förband #Geri #UNFPA #Värnamo #Sjukhus

 
 
Annelie

Annelie

6 mars 2015 11:04

Härligt att ditt sår läker så fint, det går framåt.
Vad länge skulle du få vänta på svaret som de skickade iväg på knölen de tog bort..??

Jag reagerar också mot tejp och plåster,,, får jätte jobbiga kliande utslag.
Har ont av lite eksem då och så, på händerna, men vet inte vad jag får det av.
Är det inte det ena så är det ta mig tusan det andra.. :o((

Jag har ju pollenallergi som vuxen, jag hade jobbig astma som barn och ofta krupp. Men, krupp har jag även haft som vuxen.

Ha det så bra som du kan ha det gumman och ta väl hand om dig.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 mars 2015 15:44

Svaret får man inom 4-6 veckor. Det verkar vara många som reagerar på förband och plåster. Tråkigt när man får eksem men det verkar vara så vanligt nu.

Ha det bra själv och ta hand om dig. Vi hörs när jag är på banan igen

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards