Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

aoptik solglasögon, katt, mat och promenadbilder...

Av Malin wiper - 11 februari 2015 07:45

  

Ett litet livstecken från mig. Såg katten tiger ute på äventyr från vårt köksfönster. Först satt katten på ett biltak och sen smög den sig ner. Jag har varit helt uppslukad av långa promenader flera gånger om dan och det har gjort att jag nu är lite bättre och kan få in ett inlägg än om det tagit tid. Kan sitta lite längre stunder nu med en kudde bakom ryggen. Jag har fått en ny övning av sjukgymnasten som skall göras 4 gånger/dag efter att jag utfört den första övningen och det har redan gett utdelning. Fast det känns konstigt att inte kunna åka ut med bilen för att sitta i ett bilsäte är ingen höjdare för denna skada. Sjukgymnasten sa att det kan ta upp till en månad innan en sån här skada läker. Jag klarar mig inte utan värkmedicin än och då kan jag inte opereras utan skall ringa till operationsplaneraren så fort jag blir medicinfri. Det är tyvärr omöjligt för mig just nu att bloggvandra men jag skall försöka svara på mejl och kommentarer. Att jag fick detta så olämpligt får mig att tänka på "Murphys lag"


  

Min man har fått både diskat, lagat mat och städat under denna tid men nu kan jag utföra lite sysslor. Här hans goda laxsoppa som han lagade till en dag


Sen hittade han på en egen sås till pasta penne. Han marinerade tunna kycklingskivor i Katrintorps tomatdressing stark i flera timmar och sen hackade han röd lök och gjorde en gräddig sås, pennen blandade han med morot och palsternacka. Det var jättegott, bra att ha en man som är bra på matlagning och även kan ta tag i allt annat när så behövs.      


 

Här kommer några bilder från strandpromenaden nere vid Hjortsjön. Det gick inte att gå hela utan jag gick in en bit och fotade. Det var för halt och för mycket snö 


    

Dom långa promenader varje dag gör att jag mår bättre och har även fått upp konditionen lite som var rätt usel före med allt stillasittande vid datorn. Nu måste jag strukturera upp dagarna och få balans för detta i ländryggen vill jag inte ha tillbaka. Jag vill även kunna fortsätta blogga men inte bli sittande i timmar.


  

Det var alldeles för ljust och soligt för mina ögon och mina gamla solglasögon som man sätter ovanpå sina egna passade inte till mina nya glasögon så jag gick in på aoptik och köpte ett par nya som var mycket snyggare, fjäderlätta och i en lilaaktig färg 


      

Dessutom passade dom  bättre på plastbågar i och med att dom tagit bort en grej vid näsan 

 

   

Vi fick en sån här kartong med våtservetter hos aoptik när vi köpte våra glasögon plus en spray. Det ligger små paket i som innehåller ett antal som är bra att ha med sig i väskan. Dom passar också till att rengöra datorskärmen och mobildisplayern. Dom är så bra så jag köpte ett paket för att ha när dom andra är slut.

      

Nu  önskar jag er en fin onsdag...  Vi ses snart igen 

 

Ett klipp jag fick av min son på en båt "Stortriss" Jag tror han hade en sån båt förut när han seglade från Sundsvall till Enköping där han nu bott i ca 7 år. Nu är han ute efter en segelbåt igen för nya äventyr i sommar 

   


#Polaroid #aoptik #Laxsoppa #Pasta #aoptik #Solglasögon #Stortriss

 
 
Maya

Maya

11 februari 2015 09:18

Åh vad kul med bilder på Pasta-smycken! Det var ju poppis när jag var i tonåren att göra smycken av pasta ;)

Krya på Dej vännen! Skönt att Du fått smärtlindring och får gå ut promenader, men trist att Du får skjuta upp operationen.

Här är det fortfarande tungt, dödsfall i lördags, morfar sjuk och annat tungt som jag inte kan skriva om än. Verkligen Murphys lag, allt på samma gång.

Må väl och ta hand om varandra!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 februari 2015 12:07

Ja du såna skulle man ha på kul. Tack snälla du för din omtanke som alltid värmer. Vad tråkigt att det hänt så mycket tråkigt runt dig. Känner verkligen med dig. Att allt kommer på samma gång är påfrestande och sorgligt.

Sköt om dig vännen och ta hand om er ni också

Stor varm kram

 
helga

helga

11 februari 2015 11:28

Vad tråkigt och onödigt att du fick det här just nu. Hoppas det går över snart så du får göra din operation.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2015 12:17

Det var verkligen otur att det kom precis när jag fått op tid. Jag har fått mer och mer kvävningskänslor så det går inte att vänta så länge till, då blir det akut

Tack för din omtanke
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards