Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Stickad baskermössa,´och lite minnesbilder....

Av Malin wiper - 18 december 2014 08:15

  

Min väninna A-G Stickade denna baskermössa till mig i början på 2012 och jag gillar den till tusen, den är så välstickad och snygg, i färgerna lila och grått. Jag såg henne i en sån här mössa och hon var så snygg i den så jag frågade om hon kunde sticka en till mig. Sen kom hon då med denna och den satt så bra och jag såg att jag också passade i en sån modell. Klicka här för att se vad jag skrev 2012 ang detta

 

 

Garnnystan-lykta 


  

Nu har hon stickat en till åt mig men i andra färger och jag är överlycklig. det är en grönblå färg som är en nyans som jag verkligen tycker är supersnygg, fick inte fram färgen riktigt i fotoprogrammet, den är lite mer grön. Gillar även knoppen längst upp som ger den karaktär. Jag har aldrig sett denna modell förut. När man inte kan åstakomma nåt sånt här själv så är det jättekul att man kan få mössor uppstickade. Hon är otroligt bra på både att sticka och virka. Hon virkar allt möjligt från mössor, kläder, barnkläder, gosedjur mm. Jag gillar bättre att sy men det var länge sen nu för flytten och tröttheten kom emellan men nästa år hoppas jag blir ett piggare år.

      

   

 


              

På tredje bilden sittar A-G och rundstickar en mössa på Mimmis Stickcafé 21 februari 2011. Bild 4 utaför fd Mimmis Magasin julmarknaden 2010 och inuti butiken. Klicka här för att se ett inlägg från stickcafét november 2010. Vi hade så roligt på stickcafét så man saknar det verkligen och det var där jag blev bekant med både Barbro och A-G  

 

 

   

På ett stickcafé så virkade A-G dessa fina färgstarka tofflor 

 

   

Ytterligare ett exempel på vad A-G skapar. Hon visade upp denna för mig i juli 2011, så häftigt gosedjur.  

 

 

Ear Knits



Minnesklipp från november 2011. Mimmis stickcafé

 

 

I går var första dan som jag inte behövt snyta mig och det visar ju på att förkylningen är på väg bort. Hostan  har också dämpats ner så nu ser jag fram emot julen.  För några dagar sen kändes det som den skulle bli mer långvarig men den är tydligen inte som den jag hade sist. Längtar efter att få baka lite och städa upp. I dag är jag som en fånge som släppts loss...  Jag skall åka ut en sväng med min man och då göra lite ärenden också. 

 

 

 

 

#Baskermössa #Väninna #Gosedjur #Stickcafé #Tofflor #Mimmis

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

18 december 2014 09:01

Så skönt att du mår bättre! Mössorna är verkligen jättesnygga!! Jag vet inte vad jag ska ha på skallen i vinter ... mina jackor är en röd och en vinröd ... jag har snöat in på den nyansen tydligen. Jag har en basker i filt som är lila/vinröd och har en hängande tofs. Den har jag haft i många år och egentligen så trivs jag med den. Fast huvudbonad är alltid ett problem.

Fortsätt att krya på dig så får du nog en fin jul! Kram !

Malin wiper

18 december 2014 10:10

Jag nyser lite fortfarande och halsen är inte helt bra men snuvan och febern har gått tillbaka så jag känner mig piggare. Gör allt för att vi skall kunna förverkliga våra planer i jul. Ja du hon är så bra på att sticka och garnet håller sån kvalitet. Jag är jättenöjd. Fina färger du har på jackorna, då kan ju både svart, grått viss grönfärg passa och även vitt. Eller blandade färger på mössa. Basker är också snyggt. Huvudbonader har varit problem för mig också men förr hade jag kepsar och baskrar och denna mössa är som en blandning mellan basker och mössa, och jag gillar den stilen också.

Tack för din omtanke vännen

Vi ses och hörs efter julen

Hoppas du och din man får en toppenfin jul

kramar

 
Inger Rozén

Inger Rozén

18 december 2014 09:41

Hej!
Så fin den blev.
Är du på bättringen,mot förkylningen.Hoppas det.
Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Malin wiper

18 december 2014 10:13

Den blev verkligen jättefin

Jag är nu tack och lov på bättringsvägen och har ingen feber och snuva längre, men en hemsk trötthet

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

20 december 2014 12:23

Åh sånadär tofflor brukade min mormor göra, nu orkar hon inte längre, hon är ju 88 år nu. Hon stickade många raggsockor, nu får jag förlita mej på att någon vill sticka och sälja till mej, vilket inte är lätt att få tag på nån. De är ju få de som för vidare talangerna. Jag kan själv inte hålla på med händerna p.g.a värk och tumbasartros.

Hoppas Ni mår bättre!
Kram och trevlig fjärde Advent imorgon!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

20 december 2014 23:08

Vad kul att din mormor gjort såna tofflor också. Allt kommer tillbaka. Själv är jag urusel och har inget intresse tyvärr men gillar stickat. Jag har fått många sockor av min svärmor men hon orkar inte längre. Har kvar några som jag är rädd om

Förstår att du med din värk inte kan göra sånt

Vi mår lite bättre men är inte friska än. Denna förkylning är seg

Ha en fin fjärde advent själva

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards