Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Stickad Baskermössa!

Av Malin wiper - 20 februari 2012 07:30

Min väninnan Mrs A-G hade på sig en sån snygg baskermössa på Mimmis stickcafé sist och hon var så supersnygg i den och jag tänkte att en sån skulle jag vilja ha. Då sa hon att hon kunde sticka en åt mig om jag bara köpte garnet. Jag blev jätteglad och nu bara efter några dagar så har hon stickat klart mössan. Jag fick inte fram dom rätta färgerna än om jag försökte i fotoprogrammet. den går mer i lila och grått men på bilden är den mot det vinröda och beiga hållet


Det är detta garn som använts som är köpt hos Mimmis Magasin


   Det är en kant nedtill och den är lite puffig upptill och jag gillar knoppen på toppen.


Hon är  verkligen otroligt duktig på både stickning och virkning. Tusen tack Mrs A-G vi syns på kaffe i dag....   Jag skall inviga mössan i dag.



En lila stickad mössa jag hittade på nätet men det är inte min stil för jag passar inte i rosetter....  Det blir för sockersött för mig men en del ser tuffa ut i sånt. Klick här för att se vart den finns.  



 
 
Cattis

Cattis

20 februari 2012 09:23

Mössan är jättefin.
Du får ta en bild när du har den på dig. :))))
Mössan med rosett var också fin men jag är nog som du, vill inte heller ha rosetter. Men man skulle kunna sticka den utan.
Men mössor blir det inget stickande av här i år.
Nu blir det bara små små sockersöta stickningar till "Liten"

Kramis vännen och ha en bra dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

20 februari 2012 11:35

Kul att du gillar den också. Jag känner mig bekväm och snygg i den. Det är som du säger att man kan utesluta rosetten på den mössan

Jag förstår att det blir många små söta plagg nu framöver ;))

Ha en fin dag min vän
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

20 februari 2012 09:47

Vilken fantastiskt vacker basker - helt i mina färger!! Jag tror att din vän A-G får ta och sticka på beställning så vi får köpa!!

Vi är bortbjudna idag till granne på kaffe. Kommer även några andra "hemliga". Det ska bli trevligt!

Skickar strålande sol till dig! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 februari 2012 11:34

Ja du jag är jättenöjd och hon borde sticka på beställning. Hon har flera barn och barnbarn så hon har nog fullt upp. Skall ändå fråga henne.

Vad kul att ni är bortbjudna och lite hemlisar är kul att vara med om

Ha en strålande dag
kramar

 
RackarTuss

RackarTuss

20 februari 2012 10:59

Själv håller jag te godo me köpesmössor

http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.com

Malin wiper

20 februari 2012 11:32

Det brukar jag få göra också ;)) nu hade jag tur som fick den uppstickad av min snälla väninna

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards