Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Blomma, hallongrotta och en tapetserad hall......

Av Malin wiper - 20 november 2014 13:45



  

I går efter att min man skött tekniken på "Bäckalyckan" så kom han hem med denna blomma som han fått för att han hjälpt till att fixa det tekniska. Jag får ju också njuta av den fina blomman och dess snygga kruka

  

I dag håller jag på att sätta tillbaka allt i hallen som legat i vardagsrummet under tapetseringen. Vi har valt bort en stor plats för ytterkläder och har endast denna lilla eftersom vi vill ha en möblerad hall. Ryms det inte så har vi garderober i hallen och även ett skoskåp. Vi kommer att städa och göra allt i ordning under helgen och hoppas att vi kan bjuda hem våra vänner som bor i närheten nästa vecka. Vi skulle ha gjort så denna veckan men det har varit kaos. Sen måste vi förbereda för första advent i helgen så vi måste upp på vinden och leta efter adventsljusstakar och annat.  


       

Jag har satt upp det jag kan sen får min man och jag hjälpas åt när han kommer hem. 

 

  

Nu är hallen återställd men man får inte fram på bilden skillnaden eftersom vi valt en sån ljus tapet. Det blev mycket fräschare. Dörrarna ser hemska ut nu men det tar vi tag i så fort som möjligt och det kommer att bli en stor skillnad 

 

En sån här hade varit mer praktisk i vår hall med lådor under. Fast man tager vad man haver och det går ju även att sätta snygga lådor under vår lilla soffa

 

   

Är det nån av er mina bloggvänner eller läsare som har ett bra recept på "Hallongrottor"?. Jag tänker baka lite kakor till jul och såna har jag aldrig bakat förut. Visserligen har jag tre olika "Sju sorters kakor" böcker men frågar ändå för jag vill ha ett säkert kort och ni har hjälpt mig förut.

 

 

#Tapetseringen #Blomma #Bäckalyckan

 
 
Annelie

Annelie

20 november 2014 15:00

Er hall vart ju jättesnygg,, ni har så smakfullt möblerat.
Förstår ni vart nöjda med den vita tapeten,, det är ju egentligen bäst att ha,, dels så blir det ljust och sen kan man ju ha allt till det.

Snygg matta ni har köpt er... vi ska ha en ny till datarummet plus att jag vill nog ha en ny framför vår ytterdörr också frampå.

Ha det allra bäst.. // Varm Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 november 2014 16:58

Vad kul att du tycker det, man får göra det bästa av det man har. Vi skall ha lite färg på dörrarna istället. Mattan finns i längre så vi kanske bara har den och lägger denna mindre nån annanstans

Ha det bäst själv
kram

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

20 november 2014 19:15

Det ser så fint ut hos er och ni har lyckats få en personlig prägel på hallen. Jättefint! Kram!

Hallongrottor:

200 g margarin
1 dl strösocker
2 tsk äkta vaniljsocker (m. prickar)
1 tsk bakpulver
4-4,5 dl. vetemjöl

Blanda ihop allt utom bakpulver och vetemjöl och kör med elvisp.
Tillsätt resten, gör en rulle och skär ca 30 bitar. Rulla till bollar. Gör en fördjupning och fyll med fast hallonsylt.
Grädda i 200 gr 10-12 min. Det brukar bli bra! :)4

Malin wiper

20 november 2014 19:29

Tusen tack snälla du vad glad jag blir. Förstod nästan att du hade ett bra recept för du är bra på så mycket. Jag skriver i bloggen när jag bakar kakorna men det dröjer nog en vecka.

Kul att att du tycker att vi fått det fint i hallen. Vi är nöjda och när dörrarna blir fixade så blir det ännu bättre

Tack än en gång för receptet goa du

kramar i massor

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

21 november 2014 08:21

Det är väl en murgröna? Men sällsynt vacker form har den och krukan är läcker!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

21 november 2014 10:21

Jag tror det är en murgröna och den var jättefin och vi återanvänder krukan sen om inte blomman håller. Min man får sköta om den.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards