Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Byarums Hembygdsgård!

Av Malin wiper - 7 juli 2014 13:46

  

Jag träffade Inger på Vårdcentralen, hon var där för provtagning. Då var jag redan klar hos läkaren och jag ville inte åka hem direkt så jag frågade om hon ville följa med till Byarums Hembygdsgård för att ta en fika, och det ville hon.                    

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att se vad jag skrev sommaren 2013


  

Jag fick inga bra bilder för solen låg på så mycket men här ser man sidan av huset och både bak och framsidan där man kan slå sig ner på olika möbler


  

Dom visar upp vilka smörgåsar dom har och det tycker jag är toppen


  

Sen har dom både kakor, bullar och annat         


  

Dom har jättefina griffeltavlor där det står med olika färg vad som finns att köpa

  

  

Här sitter jag med en smörgås och njuter

 

  

Det är alltid färskt, fräscht bröd med gott pålägg


  

Hon tog detta läckra wienerbröd som ser ut som såna min mamma bakade när jag växte upp. 


  

Jag blev väldigt överraskad när vi kom dit för på baksidan av huset har dom nu byggt upp en jättefin scen. Förut var dom tvungna att bygga upp en ramp för dom som kom och underhöll


  

Dom har även satt nya snygga grindar vid infarten till hembygdsgården. Det är så välskött och snyggt där och dom som arbetar där gör ett fantastiskt jobb som uppskattas


  

Dom har en hage med både grå och svarta får. Dom svarta är oräddare så dom fick man klappa på


  

När vi skulle åka därifrån så var det nästan fullsatt på framsidan och det stod massor av snygga gamla mopeder på en gräsplätt. Tyvärr så blev bilderna inte bra av allt solljus så jag kunde bara fota denna och några närbilder

  

  

Snygga trasmattor som hängde utanför där dom har försäljning på hantverk

 

Det var länge sen man hörde nåt av Thorstein Bergman, därför sätter jag in en låt med honom. Jag gillar hans röst som är så passande till såna här visor. Klicka här för att läsa lite om Thorstein Bergman

 

 

#Byarum #Mattor #Mopeder #Smörgåsar #Kakor #Thorstein   

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

7 juli 2014 17:44

Å,bilden på wienerbrödet väckte ju minnen,en klassiker där. Måste verkligen dra med sambon eller syrran dit å spana.

Malin wiper

7 juli 2014 18:02

Ja du det är verkligen en klassiker som är nåt mellanting mellan bulle och wienerbröd

Det är så fint på Hembygdsgården så det tycker jag ni skall göra

Ha en skön kväll

 
Anna-Karin

Anna-Karin

7 juli 2014 20:43

Den här hembygdsgården stannade vi till ibland förr om åren och åt en våffla där. Jag har helt glömt bort den, tack för påminnelsen och så fina bilder du har tagit.

Ha en bra kväll!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

7 juli 2014 22:32

Vad kul! Den är väldigt populär på sommaren och många turister söker sig dit och dom utvecklas.

Tack snälla du
kramar

 
Annelie

Annelie

8 juli 2014 20:05

Vad käckt att visa hur smörgåsarna ser ut innan man beställer de.
Wienerbrödet såg gudomligt gött ut..
Ett jättemysigt ställe.

Snart, bara vi får våran hoj lagad så ska vi dra upp till Blekingen, en bloggvän som har öppnat ett sommarcafé där ihop med en vän.
Åååå,, de verkar ha såå mycket gött så DÅ ska jag äta sött.. :-P

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 juli 2014 08:20

Ja du det är en hembygdsgård i utveckling. Det är såna där wienerbröd som bakades förr. Hoppas er hoj snart blivit reparerad för jag förstår att ni vill ge er iväg till sommarcafét. Ibland måste man få äta lite sött

Kramar om tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards