Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Malin wiper - 4 juli 2014 16:00

  

Här kommer nu öppettiderna för Magnisa Café, det är min man som gjort affischen. Detta Café blev mäkta populärt förra sommaren och dom hade folk där hela tiden som satt i trädgården och myste i den fina miljön. Är det dåligt väder så är det bara att sitta inomhus, där är det fint och trivsamt också. Dom som arbetade med cafét förra sommaren gjorde ett toppenjobb. Jag och några väninnor satt där ofta och njöt av både gott fika och utsikten. Här kommer lite bilder från förra året: 

                                                           

Förra året  kom det inte bara folk från samhället och fikade utan även turister som hade vägarna förbi och alla tyckte det var så mysigt. Hoppas bara att vi får fint och soligt väder som förra året.  

 


The Piano Guys med The Mission/How Great Thou Art. Klicka här för att komma in på deras hemsida

                                             

Elisabeth fd kassör i föreningen på språng med kaffet 

 

                                                    

Klickbilder 

 

  

Jag själv mysandes på verandan. Klicka här för att läsa lite om Magnisa stuga

 

Klicka här för att komma in på Vaggeryds Museiförenings hemsida


 

 

#Magnisa #Museiföreningen #Café

Av Malin wiper - 4 juli 2014 10:15

  


Här ser ni öppettiderna för Ritz Konditori i sommar. Dom har stängt i två veckor och dom är v 29 och 30 men lugn, precis som förra året så backar Museiföreningen upp med andra året i rad "Magnisa Café" i Magnisa stuga. Efter detta inlägg så kommer jag in med närmare information ang detta.  Ritz Konditori öppnar sina portar igen v 32

 

 

Jag önskar Åsa & Jossan med personal en fin och njutningsfull semester. Sköt om er...  och tack för alla njutningar ni bjudit på....   


Riktigt läcker sommarbakelse


    

En dag när jag var in till centrum för att handla så tog jag mig en kopp kaffe och skinksmörås på Ritz och satt där och kollade ut på ett regnigt torg och läste en "Loppistidning"


  

Så här såg det ut utanför


    

Torghandel 


 

Enligt metrologerna så har vi fint väder att vänta till helgen och kanske senare också, det finns hopp. 

 

 


Nyss sverigeaktuella The Rolling Stones med låten Start me up, och nog sjutton skulle man behöva startas upp. Fast man slapp lågtrycket i går och då klarnar det lite i huvudet och allergin dämpades. Det hade varit roligt att se dom live eftersom man hört att det skall vara en häftig upplevelse men  jag skulle nog ha förverkligat detta för länge sen eftersom jag lyssnat på dom sen jag var riktigt ung och alltid gillat gruppen. Det var sån musik man dansade till på Popklubbarna förr. 

 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida

     

 

 

 


#Ritz #Öppettider #Rolling #Popklubbar

Av Malin wiper - 4 juli 2014 08:00

  

I går efter mycket letande så hittade vi glashyllorna till mitt tändarskåp och det låg i en röd låda vid min mans kommande datorplats. Här har jag diskat dom och är så glad att jag fick färdigställa allt så vi kan gå vidare med resten...    


  

Skåpet har kommit upp och som ni ser har vi börjat sätta upp tavlor på väggen bakom soffan så det blir lite som ett galleri. Det är så pass mycket plats mellan soffan och väggen så man kan gå omkring där obehindrat så man kanske skall ha lite konstutställningar...  med vernissage och mingla omkring med ett glas champagne...  ...  . Det kommer att bli fler tavlor och även notstället med nån rolig bok eller nothäfte på. Sen har vi bara datorplatsen kvar. Som ni även ser så är det rätt rörigt på golvet omkring skåpet. Det börjar ändå närma sig slutet på denna kalabalik 

 

   

Här har jag nu fått in dom flesta tändarna och vi behöver ju ingen belysning i skåp eftersom vi har spotar i taket som lyser på allt



           


Klicka på bilderna så blir dom större. Visar här upp min tändarsamling på håll. Tyvärr rymdes inte allt så jag fick ta dom bästa tändarna och nu funderar jag på att köpa ett större skåp så småningom. Jag sparar mest på roliga tändare men dom är svåra  att få tag på nu eftersom det blivit förbjudet men jag har lite vanliga tändare också som jag tycker är snygga. Sen har jag gett bort en del eftersom jag haft dubletter. Jag har även en liten samling av tändsticksaskar men dom har jag inte plats för så jag funderar på att göra mig av med dom.

 

 

Jose Feliciano med så passande "Light my fire". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag har lyssnat på José Feliciano ända sen 1970-talet och har alltid tyckt han sjunger och spelar bra. Han föddes 1945 i Lares i Puerto Rico men är uppvuxen i New York i New York i USA. Han är en puertoricansk sångare och gitarrist. Han är blind sedan födseln och gjorde sin scendebut redan vid 6 års ålder. I början av 1970-talet hade han flera hits på Tio i topp

  

 

 




#Tändarskåp #Tändarsamling #Jose

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards