Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Sockerfri kaka, ny gissning...

Av Malin wiper - 15 oktober 2013 10:30

     

Hallå där! Jag har lite ont om tid just nu för jag har "Tjejkväll" i morgon som jag håller på att förbereda. Snart är dom färggranna löven ett minne blott och dom har varit ovanligt röda i år. I dag är det 2 grader varmt men snart är det på väg att bli kallgrader även på dan. Jag har redan varit ute en sväng och luften är hög och skön att andas in. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.  

 

     

Jag var ner till Ritz Konditori för att höra om dom dom döpt denna sockerfria kaka till nåt av mina förslag. Ingen av er som gissat hade rätt så nu tar jag bort dom gissningarna och behåller resten så får ni en ny chans att gissa. Skriv en kommentar med er gissning. 

 

Dubbelbit

 

Mördröm

 

Chokladwip

 

Dubbeltop

  

 

Den som gissar rätt först får ett pris som jag inte vet vad än. 

 

 

Eftersom det är jakttider nu så hade Ritz en tårta med älgmotiv.

 

    

Som ni ser så är det lite dystrare på torget nu och löven ligger som en matta lite överallt. Nu skall jag ta bilen och åka till Netto för att handla lite och sen blir det bakning. 

 

    

 

 

 

Anna Nygren och Linda Lampenius framför här "Höstvisa" 


 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

15 oktober 2013 11:23

Kan det tänkas vara en Cokladwip då? Jag är tillbaka hemma hos pappa nu, det var förresten honom jag var med i Danmark, Medusa var min bror snäll och passade :)
Hoppas din tjejkväll blir bra imorgon.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

15 oktober 2013 12:09

Tack för din gissning. Kul att du är hos din pappa. Vad bra att ni hade hundpassning också

Ha en fin dag
kramar

 
Rebecka

Rebecka

15 oktober 2013 11:23

Jag tror att det är chokladwip :)

Ha en trevlig med tjejerna :)
Kram Rebecka

http://rhenriksson.blogg.se

Malin wiper

15 oktober 2013 12:05

Tack för din gissning Rebecka.

Tack snälla du. Det brukar bli jättekul

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

15 oktober 2013 11:40

Nu gissar jag på CHOKLADWIP så får du som kommit med namnet vara med på ett hörn med ditt alias. Hoppas så!! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2013 12:05

Tack för din gissning vännen.

Ha en fin dag
kramar

 
TjockMorsan

TjockMorsan

15 oktober 2013 11:43

Åhh, den där kakan ser ju verkligen ut som en "Dubbeltop", min gissning. ;)

Älgtårtan var jätte fin, men någon sådan tänker jag inte ge mig på att ta efter när jag ska fixa en tårta till pappa på fredag. Det får bli en enklare variant för min del.

Hoppas det blir en jätte trevlig tjejkväll.
KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

15 oktober 2013 12:04

Tack för gissningen. Den var verkligen rolig och fin.

Får kolla om din pappa fyller år eller är det Fars Dag?.

Tack snälla du, det brukar bli jätteroligt

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

15 oktober 2013 11:46

Jag gissar på chokladwip

Malin wiper

15 oktober 2013 12:03

Då är det noterat

Tack!

kram

 
Ingen bild

-Nena-´s dotter

15 oktober 2013 12:53

Min blivande konditor ville också gissa om det går bra även om hon inte har någon blogg och hon chansar på Mördröm

Ha det så bra och trevlig tjejkväll
Kram Nena

Malin wiper

15 oktober 2013 13:03

Hon får gärna vara med och gissa ;) det är bara kul. Jag skall skriva ut hur länge ni har på er att gissa. Kommer i nästa inlägg.

Hälsa konditorn ;)

Tack snälla du. Det brukar bli kul

kramar

 
Ingen bild

Petra

15 oktober 2013 15:53

Dubbeltopp!! :)

Malin wiper

15 oktober 2013 16:23

Då noterar jag din gissning

Ha en fin kväll
kram

 
Helga

Helga

18 oktober 2013 08:57

Chokladwip! Men jag skulle hellre kalla den för "flygande tefat"

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 oktober 2013 09:27

Tack för gissningen

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

18 oktober 2013 09:12

Chokladwip skulle jag gissa på ;)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

18 oktober 2013 09:25

Tack för gissningen

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

fotostationen

18 oktober 2013 09:52

dubbelbit!!!

Malin wiper

18 oktober 2013 10:55

Tack för gissningen

Ha en fin dag

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards