Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Julpostklänningar!

Av Malin wiper - 16 december 2012 08:30

  

I går sydde jag ytterligare 3 julpostklänningar, här ser ni två av dom. Detta tyg köpte jag på second hand 


  

Jag kom på att jag kunde sätta en prydnad i bandet som jag har runt kortet där det står "Julpostklänning" (hänger på galgen) och det blev jättebra. Här en stor ängel.  


  

På denna satt jag en knapp i form av en kaffekanna.


  '

Här en flerfärgad knapp till en av klädnypeklänningarna. 


  

Ytterligare en som är en scrapbookgrej. Sen hade jag även små pepparkaksgubbar i form av knappar så jag satt på alla klänningarna till slut. 



                                                  

  

Här ligger nu hela högen med julpostklänningar. Inlägget är förskrivet och tidsinställt. Jag hinner inte svara på kommentarer eller bloggvandra  just nu och kommer hem sent i eftermiddag.  

 
 
Ingen bild

Kerstin

16 december 2012 08:38

Så fina klänningar. Du kanske ska börja sy barnkläder. Det skulle nog bli en hit tror jag. Lycka till idag.

Malin wiper

16 december 2012 09:04

Tack snälla du ;) barnkläder skulle jag aldrig klara av och jag har aldrig gått på en sykurs så jag gör nog massor av fel.

Ha en fin tredje advent
MVH
Malin

 
Fenixmona

Fenixmona

16 december 2012 09:00

Så jättefina! Du är väldigt händig...jag tillhör dem som har tummen mitt i näven...Önskar dig också en fin o trevlig 3:dje advent! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

16 december 2012 09:03

Tack snälla du. Så händig är jag inte men dessa har jag gjort så länge.

Ha en fin advent själv
kramar

 
Ingen bild

Kerstin

16 december 2012 10:25

Fastän din julpostklänningar är ju inte långt borta från en barnklänning. Lite justeringar så har du en fin klänning till en liten flicka.

Malin wiper

16 december 2012 18:18

Det har du rätt i ;) men det är så mycket svårare ändå. Jag kan ju testa nån gång på kul med nåt tyg och se om jag klarar av det. Får köpa ett mönster på nåt som inte är så svårt. Tack för tipset ;)

Ha en fin kväll
MVH
Malin

 
Ingen bild

Petra

16 december 2012 13:19

Oj så fina dom är!!Min fina julkortsklänning hänger i hallen även fast det inte dimper ner så många julkort numera!! :) Ha en fin dag kram Petra

Malin wiper

16 december 2012 18:16

Vad snäll du är Petra. Snart är dom ur tiden för det skickas mindre och mindre julkort. Jag skall försöka hitta på nåt annat istället.

Ha en fin kväll
varm kram

 
Helga

Helga

16 december 2012 15:29

Åh, de är så fina! Den fina flygklänningen som jag fick sitter på väggen i vårt TV-rum. Många har frågat om den...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 december 2012 18:16

Vad kul att den får hänga på en sån fin plats och att du gillar den. Det är inte så lätt att få tag på karttyg.

Ha en fin kväll
kramar

 
Ingen bild

Lambergsfrua

16 december 2012 16:44

Jag är full av beundran för det fina hantverk du skapar, Wiper. Allt ser så välsytt ut, så visst är du händig. Jag skulle nog aldrig ha tålamod att sitt och pyssla på det sättet.
Önskar dig och Mr T en bra fortsättning på denna tredje adventssöndag!
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

16 december 2012 18:12

Det var snällt sagt ;) Jag är inte så händig utan självlärd och har lite svårt att komma på nåt nytt.

Mr T hälsar tillbaka

Ha en fin kväll
varm kram till dig och din man

 
Sussi

Sussi

16 december 2012 21:22

Antar att du fått många förfrågningar om julpostklänningarna! Vilket jag förstår, dom är jättefina. Är supernöjd med den jag fick av dig får några år sen. Du får börja ta betalt för dom så har du en affärsidé.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 december 2012 09:42

Det blev bara några sålda och det till underpris så förlusten var ett faktum. Det är sånt som händer men vi hade i alla fall trevligt med våra vänner.

Vad jag sett så går det inte att få nån vinst på klänningarna.

Ha en fin början på veckan
kramar

 
Cattis

Cattis

16 december 2012 22:39

Nu har du säkert kommit hem från julmarknaden och jag hoppas allt har gått bra så som du slitit för den här dagen.
Du är verkligen jätteduktig och flitig.
De där med att klanta sig pga iver känner jag igen.
Jag försöker göra en sak i taget men när jag väl gör något för att man känner sig pigg så blir det massa saker och så blir det ibland kaos av allting. :))))
Kan tänka mig att din man säger samma till dig som min säger till mig ganska ofta:
- Men du, du vet ju att du inte ska stressa så.

Kram vännen och nu hoppas jag du tar det lugnt i veckan och vilar ut efter allt du gjort inför marknaden.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

17 december 2012 09:41

Jag är så trött så det är trögt i dag. Tack för dina fina ord vännen. Tyvärr så har jag inte sålt mycket så det blev rena förlusten men det var roligt att få träffa dom på cafét. Så brukar min man säga också ;) vi är tydligen liknande personligheter.

Ta det lugnt själv och njut av dagaran

Stor varm kram till dig

 
skrivmoster

skrivmoster

17 december 2012 09:27

Så jättesöta klänningar du sytt! Och så många! Hoppas att du får sälja dem som smör i solsken!!

Jag har inte heller riktigt tid att bloggvandra och kommentera nu så om du tycker jag är dålig på att titta in så är det så för alla ... jag måste få något annat gjort för det är lätt att fastna här. Ha en riktigt skön och bra dag! Varm kram till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 december 2012 09:39

Tack snälla du. Tyvärr så blev det inte mycket sålt och det fick jag sätta ner rejält i pris så det blev brakförlust.

Jag hinner inte heller med så jag förstår precis hur det är. Det är ju snart julafton och man har lite att pyssla med

Ha en jättefin dag själv
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards