Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Malin wiper - 19 december 2012 18:00

    

Funny Pica.com


Stena Fastigheter Göteborg kommer att höja hyrorna på Pennygården från 6000 kr

till 10.0000 efter reparation. Det jag undrar är vad hyrorna gått till, som väl delvis skall användas till underhåll. Vi själva fick en höjning nu hos oss på nästan 200 kr men det kan man stå ut med.  Det är väl som på alla andra ställen i landet att dom vill ha in folk som har mer pengar och ut med dom som inte är lika stadd i kassan. Det är så otroligt cyniskt och omänskligt. Känns nästan som att det snart kommer att byggas billiga kåkstäder åt vanligt folk och resten vältrar sig i lyx.  Klicka här för att läsa lite om detta med Pennygården i Göteborg. Klicka här för att läsa ytterligare om detta.


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild över Pennygården och läsa lite mer.


Jag beundrar dom som protesterar mot detta och gör sig hörda genom tv och tidningar. Många som bor där har betalat sin hyra och bott där många år och nu blir dom utkastade till ovisshet och ångest. Jag mår illa av att det försämrats så hemskt dom senaste åren. Man behöver bara kolla när man är i Jönköping där det växer upp dyra hus vid vattnet så nu finns ingen utsikt längre och stan känns mörk. För mig är alla människor lika mycket värda och jag fullkomligt avskyr orättvisa i alla former och skepnader.

 

  

Funny Pica.com

Jag vet att det låter töntigt att säga att säga "Det var bättre förr" men jag nödgas göra det ändå när jag ser vad som sker inom många områden. Jag flyttade till Göteborg 1975 från min hemstad Sundsvall och blev hänvisad ut till Angered där det fanns bostäder. Från början bodde jag i en trerummare som kostade 800 kr/månad. Från att ha jobbat som kontorist i 7 år så skolade jag om mig och började inom vården och från början som skötare inom psykvården.  Jag var ensamstående men hade råd att gå ut och äta flera gånger i veckan och även gå ut på krogen för att dansa och äta lika ofta. Jag hade även råd att köpa kläder än om det inte blev 100 par skor och flera garderober med kläder som nu verkar vara vanligt. Jag kunde även resa, gå på teater och konserter en del och åkte ofta med Stenabåtarna så det gick ingen nöd på mig. Så ser det inte ut i dagens samhälle där det blivit en lyx att kunna ta med sig familjen ut och äta på nån finare restaurang eller nån annan gulkant på tillvaron.  Boende och mat har blivit så otroligt mycket dyrare så man undrar hur det skall sluta.  Jag hoppas verkligen att det blir nåt slags motstånd snart så inte allt kollapsar till slut. Nu låter det lite ödesmättat men det är så jag känner det som ändå har levt ett tag.



Crosby Stills Nash & Young med låten "Our House". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en folkrock supergrupp som består av David Crosby, Stephen Stills och Graham Nash, även känd som Crosby, Stills, Nash & Young (CSNY) när dom haft sällskap av enstaka fjärde medlemmen Neil Young. De är kända för sina intrikata stämsång, ofta tumultartade. Dom har blivit invalda i Rock and Roll Hall of Fame två gånger.


 

 

Av Malin wiper - 19 december 2012 08:00


I går förmiddag var jag och fixade håret hos Salong Hon & Han som drivs av Sandra som står till höger på bilden (mörkhårig) och hennes anställda dom är toppen allihopa och jätteduktiga. Nu gör dom även ögonbryn så jag skall beställa en tid efter julen. Den här gången hade jag Sandra och dom har gjort om helt på salongen och det är jättesnyggt. Jag kunde inte låta bli att fota för jag vill dokumentera det jag gör om jag tycker det är bra och fint. På sista tiden så har jag fått förfrågningar om jag vill göra reklam för en massa företags produkter men reglerna på bloggplatsen.se kräver att man inte har egen reklam som man tar betalt för eftersom hela sajten finansieras genom reklamen som dom tar in. Vill jag göra reklam så måste jag ha en egen hemsida. Jag planerar inget utan skriver om det jag ser och upplever och kollar man igenom mina menyavdelningar så ser man att jag skriver om både musik, film, naturen och mycket annat.



 


 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 


           


Denna gång ville jag inte ha mina naturliga lockar och inte plattångat så Sandra föreslog rundborste och fön. Då blev det så här baktill. Det ser ut som håret blev gulblont men det är mer åt beige nougat med lite blont i. Dom har bytt produkter så numera behöver man inte sitta i värme för att toning och blekning skall ta. Jag är jättenöjd med håret och skall ha lite längre hår nu har jag tänkt men välklippt. Mitt naturliga hår är nästan svart med lite rött i men när jag började bli gråhårig så får man snabbt en tråkig utväxt så jag testade att bli blondin för ca 5 år sedan.

  

Dom har nu satt snygga vikskärmar lite överallt och dom kan man även köpa. Sen har hon börjat sälja saker som dom köpt in från ett Danskt företag som heter:  IB Laursen



  

Dom har flera hyllor och bord fulla med snygga saker till försäljning.


  


Jag köpte även denna skylt  i shabby chic stil. Gillarde texten....  Nu skall jag bara hitta en bra plats att sätta upp den på.


    

Allt var omändrat därinne och hon hade köpt denna häftiga soffa med fotölj från 50-talet och målat trädetaljerna vita. Det var supersnyggt.


  

Inne i shamponeringen så hade dom satt upp stolarna på en liten höjd och bakom en tapet som gjorde att det kändes som man var utomhus i skogen och man slappnade av eftersom belysningen var lite dämpad. Det kändes både lyxigt och hemtrevligt på samma gång.


  

Rummet där det förut var shamponeringen.   


  

Jag fick mig en kopp kaffe också medan jag väntade på att blekningen skulle ta.



 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards