Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Anna Sahlene! Waggerydsdagen...

Av Malin wiper - 25 augusti 2012 18:45

  

Vi hade det fantastiskt kul och trevligt på Waggerydsdagen. Höjdpunkten var Anna Sahlene och en annan liten grupp som jag skriver om senare. Här kommer hon gående fram mot scenen och jag sprang fram för att fråga om hon skulle sjunga "This Woman" som är min favoritlåt med henne. Tyvärr var inte den med i reportoaren men hon blev så glad att jag kom fram och önskade så hon sa att hon skulle sjunga den akapella en bit in i programmet. Hon var en jättetrevlig tjej helt utan divalater, så behaglig och trevlig.


  

Jag bad om autografen och så här ser den ut. Klicka här för att läsa om Anna Sahlene. Jag hittar ingen aktuell hemsida till henne tyvärr. 


  

Tyvärr så blev alla bilder dåliga för ljuset kom från alla håll så det funkade inte vart jag än befann mig. Nästa år skall jag stå där med en systemkamera och ha även ha lärt mig lite mer om foto. Sen var man tvungen att skynda sig fota för det var så mycket folk så man fick tränga sig fram eller zooma för mycket och då blir det inte bra. Hon hade en tjejkör med sig som var härifrån och dom var verkligen superbra.      


  

Det enda man kunde klaga på var ljudtekniken som hade alldeles för mycket bas och för högt ljud. Hon har sån bra röst så man vill höra den fullt ut. Hon var dessutom jättefint klädd


  

Här till vänster ser man baksidan av dagens confrencier, som gjorde ett bra arbete 



           


              

  

Här ser vi honom framifrån  än om en otydlig bild. Han heter Roger Ödebrink och är ordförande i Barn & Utbildningsnämnden.


  

Här går hon bor från scenen och ner till publiken och sjunger. Jag gillar henne ännu mer nu efter att ha sett henne, hon har en härlig utstrålning och en behaglig skönhet


  

Det var verkligen mycket folk och det är så kul att Vaggerydsbordna går man ur huset för att rosa sig så fort det vankas nåt kul. Dom är verkligen livsnjutare 


  

Orkestern bakom Anna Sahlene var också från orten och jätteduktiga musiker. Mannen som skymtar bakom på klaviatur är min väninnan A-G: svärson. Jag fotade honom flera gånger men var tvungen att zooma så mycket så det blev inga bra bilder 


  

     

Tiden gick så fort för både hon och dom andra var så bra och engagerade.  Dessutom fick vi toppenväder hela dan. Nu har jag så mycket att skriva om så jag får utesluta hälften annars får jag sitta här en vecka...  Skriver mer i morgon för nu är jag trött så in i norden men nöjd.


Här sjunger Anna Sahlin låten jag önskade mig trots att hon inte hade den med på reportoraren...  Det blev inte hela låten men jag blev jättenöjd för hon gjorde den så bra med bara lite musik i bakgrunden. Låten heter "This woman", jag gillar texten som är lite girl/woman power. Efter hon sjungit så frågade hon vart hon som önskade låten fanns och då viftde jag med armen och tackad och hon gav en gest tillbaka. Det lät ännu bättre live och både min man och jag fick gåshud. 

 


 


 


Fortsättning följer i morgon.... Ha en fin kväll  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards