Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Ford A och lite blandad kompott.....

Av Malin wiper - 12 augusti 2012 09:45


Här följer lite bilder jag tog i går när vi åkte omkring på olika vägar 


  

Plötligt dök denna bil upp framför oss och jag hann ta en bild. Det är en ford A från 1929. Klicka här för att läsa om bilen. Det känns verkligen häftigt varje gång nån gammal bil dyker upp. Kul att dom fortsätter att dyka upp, man känner tacksamhet till dom som tar hand om bilarna och lägger ner tid för då får även vi andra njuta.       


   

         


Såna här navkapslar satt på Saab v4 1970-1971. Klicka här för att se vart jag hittade bilden 




När vi började  vår bilfärd så var det lite oroväckande moln men sen sken det upp          


  



       


  

Ett fint gammalt hus som var nästan var överväxt av gräs.   


       


Detta såg så vackert ut i sin skröplighet men snart så är nog huset ett minne blott


  

Här var vi tvungna att bromsa in för det kändes som man förflyttade sig till 50-talet. Nån har en liten udde för sig självt med dessa lite luggslitna möbler men så snygga   



  

Nåt lager av nåt slag


  

Hit vill jag tillbaka för att ta en ny bild för det fattas en våg i vägen men vi kunde inte stanna för det var bilar bakom          




    

         


  

Här bromsade vi in också för att se denna gamla luggslitna busskur på nära håll.  Den var en fläkt från svunna tider och bara väntar på att man kliver in där för att skydda sig medans man väntar på bussen         



I dag är vi trötta men måste fixa i datarummet så vi får bort min mans gamla data och flytta över min, då får vi bort ett databord och kontorsstol. Vi skall nämligen välja tapet till det rummet nu i veckan och börjar med tapetsering så fort som vi kan. Vädret var lite molningt när vi vaknade men nu skiner solen igen. Hoppas ni får en jättefin och mysig söndag.             

            


Kolla in detta härliga...  Min man och jag har varit med om nåt liknande för några år sedan. Det var på väg in i Ystad tror jag det var och en polis stod och dirigerade bilarna för det var massor av änder som gick över vägen ner till vattnet. Det såg för kul ut...  .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards